Volkkari pihalle.
VÄLIAHDE JUSSI
28.12.2011 18:34
Vaihteen siirtäjän ruuvit kun jäi löyhälle. Huomenna lämppäri vissiin etuvastukset.
Näitä ei sitten jätetäkkään kotelon sisään ennään.
TERVO JARI
28.12.2011 19:14
Jos tahdot jotain tuoda esille, kirjoita se niin että sen jotensikkaan ymmärtäis . . .
Tuosta jonka aiemmin kirjoitit ei ota selvää "vanha Erkkikään" . . .
HAAPANEN TIMO
28.12.2011 19:35
Jussi vaihtoi vaihdelaatikon volkkariin, nelivaihteisen vaikka orkkis oli viisivaihteinen, ei haittaa. Mutta siirtäjän ruuvi jäi löysälle.
Lämppärin puhallin hajosi jo ajat, mutta nyt laitetaan siihen uusi etuvastus, ja yritetään asentaa se helpomaan paikkaan jos levii vielä.
Ei mitään vaikeuksia, selkeesti se siinä lukee:-))
@timppa
VÄLIAHDE JUSSI
28.12.2011 20:47
Niin siinä vain kävi,sitä se kiireteetti,siirtäjän pooreihin minä en mielestäni
koskenut, siis se on ollut löysällä jo pitemmän aikaan voi olla että, siitä syystä
sanoi pakki vaihde työsopimuksen irti. Mutta nuo etuvastukset ovat paljon
suuri töisemmmät vaihtaa siinä menee kokohuominen päivä,piru kun tietäs
ne ohmi arvot niin kävisi hakemassa ne vastukset jostain radiohuotoliikkeestä.
Ratiokin pitäisi tuunata taas kuntoon. Uuvenvuojen jälkeen jakoremmi rensselit ja moottoriöljyt,niin kyllä passaa.
LAHTI ANTTI
28.12.2011 21:05
Jarilla luetun tekstin ymmärtämisvaikeuksia. :-))
VÄLIAHDE JUSSI
28.12.2011 21:58
Antti
Syy on kokonaan minun, olisi minun vähän enenmän pitäny kertoa,mutta en
vain jaksanut. Piru kun tänään irroitin turhaan sen takakupin,tulipa tuokin rasvattua samalla.
TERVO JARI
28.12.2011 22:30
No joo, Jussiko se pruukaa tuupata jutun ulos vauhilla nii se lopputulos o sitte sen mukainen . . .
Kyll ton vaiheloodan historia on luettavissa kun likipittäin kymmenestä eri viestiketjusta kerätystä aineistosta koostaa yhden nii sitte se on ajantasalla . . .
Samoten taitaa olla asia noitten muidenkin kohoralla . . .
Ja se myönnettäköön että ei se luetun yrmältäminen aina oo vahvin lajini . . . ;-)))
Senmottiii . . .
VÄLIAHDE JUSSI
29.12.2011 19:50
No ei ollu etuvastus palanu mutta lämmityspuhaltimen moottori taas tuli uusivika
esiin net hehkut menee uusiksi huomenna. Tää on tälläista noitten vahojen
vekeiden kanssa, lämppärinmoottori maksoi 50€ saas nähä paljonko hehkut maksaa?
SUOMI SEPPO
29.12.2011 20:31
Mitenkäs tuo Jussin touhuilu tuntuu päihittävän jopa Fiatinkin viat.
@seppo
TERVO JARI
29.12.2011 20:46
No, eihän tuo ole kuin Volkkarin huoltoa . . .
Huoltoa vaan, ne Mersumiehetkin tuumaa kun uusi moottori laitetaan hajonneen tilalle . . .
Toiset vaan tunnustaa tosiasiat, toiset kiertää ne . . .
VÄLIAHDE JUSSI
29.12.2011 21:13
seppo ja Jari
Mutta se sippas kotipihalle ei reissunpäällä,eihän tämä Fiiatia voita millään
muodolla ei edes varaosien hinnassa tai huollon hankaluudessa.
Kyllä näissä tämän ikäisissä ja näillä kilometreillä kun on ykönen ja kuusinollaa sen perässä,alkaa olla tuota huoltoa.
SUOMI SEPPO
29.12.2011 22:57
Fiatilla olen sentään päässyt kotipihaa pidemmälle.
@seppo
VÄLIAHDE JUSSI
29.12.2011 23:17
No just kotipihaa pitemmälle,muttei perillile saakka.
Käyttäjän lisäys viestiin 31.12.2011 klo 20:12:59
Tuli tossa mieleeni etupyörien laakereiden tarkastus ,niitä kun ei oo katottu kuin,
joskus vuosia sitten. Etuveto se pitäisi olla tulis jokavuosi ja paraillaan kahesti
vuojessa nuo etulaakerit ja nivelet katottua.
Käyttäjän lisäys viestiin 1.1.2012 klo 22:53:55
No tänään takakaijuttimet, näköjään 4 kusee pitää vissiin vaihtaa kaikki?
Saa ku ois penkki ,että vois koe ponnistaa kaikki.
VÄLIAHDE JUSSI
09.01.2012 16:40
No johan nyt wokkeli vastustaa nelonen kusee tai putki poikki
huomenna selviää. Tämmöistä tämä on caravan lehti1/2012 sivu58
katsastuksesta kirjoittaja, päätoimittaja sekä koejeajeliat ja lukijat.
Ei oo kovin uskottava tuo katsatus juttu tässäkään valossa.
Käyttäjän lisäys viestiin 10.1.2012 klo 10:10:40
Voi paska ensiapulakku puutteelinen ja ei sille kuuluvalla paikalla
Ei Karavaanari 1/2012 s58 Samoin päätoimittajan tutkimus!
YHTÄ PASKAA
VÄLIAHDE JUSSI
10.01.2012 15:42
Siinä sitä ihmeteltiin kun vaihteen siirtäjän kantin oli murtunut olipa hyvä kun
huomattiin nyt eikä tienpäällä. -8C ja tuuli sekä aamusta lumipyry.
Ryömi siinä sitten, auton alla ja ruuvaa 13mm ruuvia ja muuteria.
Auto pukkien päällä jatkup huomenna tai ylihuomenna,syy valohyytyi
Näin me satsaamma. Miten päätoimittaja ja Jukka Sundholm?
Käyttäjän lisäys viestiin 10.1.2012 klo 16:46:00
Kyllä tämän on lasten leikkiä verrattuna siihen kun muistaa 1966 ja67 talvi pakkaset Kun koneita jotu rassaamaan työ mailla.
Käyttäjän lisäys viestiin 12.1.2012 klo 23:11:38
No laskin alas ja kakkosella ajoin muutaman kilometrin joskos lauvantaina
leipoisi kuntoon.
VÄLIAHDE JUSSI
16.01.2012 20:44
No nyt pistetiin uuden korvakot ja vajhde väli kasvoi reiluun 10cm:iin
taas pelaa ,mutta kuinka kauvan?Saas nähdä.
Päivän sai alla könytä ja tunkki antoi viellä 2 kertaa periksi,3 kerralla vasta sain
pukit alle,:yllättävän kova hamma. jospa tuo nyt kesään asti kestäis?
JUUTI ERKKI
16.01.2012 21:36
No onneks ei menny henki tunkin antaessa periksi. Eikä karavaanarihenki sulta Jussi, kun jaksoit voittoon asti. Kesää odotellessa. Eki.
VÄLIAHDE JUSSI
16.01.2012 22:38
Eki
Ei sitä osaa sanoa kuinka tämä viritys kestää? Ei se onneksi ihan yhtä äkkiä
antanut periksi kummallakaan kerralla,vissiin en väätänyt lasku roppua
tarpeeksi tiukalle,hammaspyörä tapainen roppu.Yksi kaverini kuoli 60 luvulla
jäätyvään auton alle kun pukit kaatu. Nuorempana mulla oli aina auto yksin tukin
varassa, enään harvemmin,mutta joskus myönän kuorma autokin.
Käyttäjän lisäys viestiin 17.1.2012 klo 19:52:40
No ainakin koe ajo pelaisi vaunu tuli perässä kuin juna ja vaihteet pelasi
vaati vähän totuttelemista, keskikulutus10l/km yhteis paino 4200kg rengaita 8kpl
maantie keskinopeus 80km/h koe ajo matka 200km kaupunki/maantie
kaupunki kulutus 7.5 l/Km.
Melu 25-30db
Käyttäjän lisäys viestiin 17.1.2012 klo 19:56:54
Tuli vähän epäselvästi maantie keskikulutus 10L
kaupunki ajossa 7,5L samalla matkatkalla
VÄLIAHDE JUSSI
18.01.2012 11:25
No jos sen kävis katsastamassa tänään,kun vielä pelaa. Ennen kuin maastossa
särkyy taas johonki kiveen.
HÄMÄLÄINEN MARKKU
18.01.2012 11:32
"Melu 25-30db"
Hiljaista on ....
Metrin päästä kuunneltuna kuiskaus on noin 30 dB:n ja tavallinen puhe noin 60 dB:n tasolla
VÄLIAHDE JUSSI
18.01.2012 12:30
Tällähän tosolla pitää autonkin olla että, kuulee keulaankin autonperässä
istujan soittavan kamaari musiikin.Ei vähempää eikä enempää.
Tuo lämmitys laiteen ääni vaimennus teki terää.
Met vahoilla vehkeiillä liikkujat kun juuri satsaamme kalustoomme toisin kuin
caravanlehti sivullaan 58, lehdessä 1/2012 väittää.Meille ulkonäkö ja verhoilu-
kankaan metri hinta on se ja sama. On tietysti niitä käytetyn kaluston omistajia
joille vain kaluston persoonallinen ulkonäkö ratkaisee kuin esim eräs commerin
omistaja ja monet muut
Mutta kulutukset, kääntösäde,pituus,paino
vetotapa,LVI ja melu. on tärkiää
KNAAPI JUHA
18.01.2012 13:25
Oliskohan tuo Jussi mitannut sen melun ja kaupunkikulutuksen puolella skaalalla? Sinänsä en aseta kyseenalaliseksi, kun kerran mitattu on...
VÄLIAHDE JUSSI
18.01.2012 17:59
Juha Knaapi
Reinaajien kanssa en keskustele! Se on päivänselvää, mutta kieltämättä
hyvähuuli taas sinulta Juha.
SAARELA HARRI
19.01.2012 08:39
Mitään puolella skaalalla mitattu...... melko reilulta vaikuttaa tuo skaala, kun keskikulutus on 10 l/ km ja 7.5 l/Km toisessa. Sehän tekee 1000 L/ 100 km ja 750 L/ 100 km. Tyyristä tuntuu olevan tuo vanhemman kaluston käyttö.
VÄLIAHDE JUSSI
20.01.2012 23:00
Harri Saarela
Minä kun en ole noita kalustooni satsaajia,en osannut odottaa sitä että,
kunnon kavaanareille pitää kirjoittaa kaikki siis tässä tulos
maatie kulutus nopeudella kahdeksankymmentä kilometriä tunnissa
kymmenen litraa ja kaupunkiajon kulutus seitsämän pilkku viisi litraa
sadalla kilometrillä.Matkat ja nopus tarkistettu navikaattorilla
Niinkuin caravan lehti1/2012 sivulaan58 autokatsastus totesi en ole tosi
karavaanari kun liikun vahemmalla kalustolla.
Käyttäjän lisäys viestiin 20.1.2012 klo 23:08:25
Tuli taas virhetä ,mutta en olekkaan kunnon karavaanari.
Eikä varmaan tuukaan pitäisi se olla jo 70 luvulta näkyä.
Käytetyt kamppeet ovat aina olleet,matkan teossani.
KERTTULA PEKKA
21.01.2012 11:49
Kuluttaisipa minunkin auto kaupunkiajossa vähempi kuin tiellä, niin ei tasvitsisi käydä tankilla niin tiheään. Minulla on lukemat toisinpäin.
VÄLIAHDE JUSSI
22.01.2012 23:14
Pekka
Se on pajon ajotavasta kiinni.
SAARELA HARRI
23.01.2012 14:13
No niinhän se tietysti olikin että sataa kilometriä kohti, tottakai. Hyi minua kun en sitä heti älynnyt...
Kertoisitko vielä Jussi noin ammattikuskina, oppimismielessä, että minkälainen sen ajotavan kuluu olla, jotta noihin maantie-/ kaupunki kulutuslukemiin pääsisi ?
VÄLIAHDE JUSSI
23.01.2012 19:47
No tämä ajotapa opitaan vain ajamalla paljon kaupungissa se on ihan eriasia
kuin maantieajo,ei sitä ossaa näin opettaa,mutta kalustostahan se myöskin
riippuu paljon ja nimenomaan vaihdelaatikko voitelu systeemistä, minkä itsekkin
ammatikuskina tiijät.
,
SAARELA HARRI
24.01.2012 08:43
Minullakin on ne lukemat noin päin kuin mitä on Pekalla. Arvelisin että niin taitaa kaikilla muillakin olla. Olisihan se mukava tietää se konsti millä kaupunkiajossa päästään alle maantieajon kulutuksen.
Mulla ainakin tuo vaihdeloota ja sen voitelusysteemi on sama ajoipa sitten kaupungilla, tai maantiellä ja eikun perkl.... vaan enämpi kuluttaa kaupungissa.
SUOMI SEPPO
24.01.2012 12:34
Taitaa olla paljon kiinni myös kaupungista. Jos on vain muutama pääkatu eikä liikennevaloja sekä kolmiot sivuristeyksissä niin voi pitää tasaisen 50 mittarissa isohkolla vaihteella. Vastaavasti maantiellä ajaa niin kovaa kun laki sallii ja vastatuulessa. Kyllä näin saa kaupunkikulutuksen pienemmäksi kuin maantie. Tiedä sitten onko tirektiivin mukaista ?
@seppo
VÄLIAHDE JUSSI
24.01.2012 13:27
Hyvät Herrat
Niin myös kaupungin liikennevalojen suunittelusta ja ennen kaikkea omasta
ajotavasta se on kiinni,ei se muuta vaadi kuin tyhjät kiidytykset ja jarrutukset
pois.
VÄLIAHDE JUSSI
24.01.2012 16:41
Taas se on katsastettu ,mutta oikean puoleset taka valot hapettuneet paitsi vilkku
ja jarru,muutahan en käytäkkään. taas1.5vuotta ajellaan ja vedetään kanto
kuormia.
Käyttäjän lisäys viestiin 25.1.2012 klo 08:41:27
Paska tänä aamun Kaleva julkaisi katsastus hinnat
No minä menin kaikkein kaleimalle eilen.
No nyt tuli ainakin satsattua kalustoon. Ei caravanlehden1/2012 sivulta 58
se katsastusjuttu pitänyt tuoltakaan osalta paikkaansa.
Ootan sitä päivää ,että sielä alkaisivat muutkin kuin J.Halmemäki totuuksia
kertomaan.
VÄLIAHDE JUSSI
01.03.2012 12:20
Otinmpa tämän ketjun piruutani esiin, kertoakseni että,vaihde on pelannut
toistaiseksi hyvin.
Tuohon kaupunki liikenteeseen sanonin näin sanonon, vältääkää tarpeetonta
kiihytystä ja jarrutusta.niin huomaatte etten ollut ihan väärässä.
samoin muuten maantie liikenteessä,pitäisi menetellä.
NYYSSÖNEN KAJ
02.03.2012 13:38
Jussi, ootko tullut ajatelleeksi että kun tuolla tyylillä ajelet niin varmaan juodut vetämään aina kaupungissa pitkää letkaa perässäs. Tuo "karavanjonon" hinaaminen varmaan lisää tuota polttoaineen kulutusta.
Portimãon 2€ parkistakaj
https://picasaweb.google.com/115941655993677770228/Portugal1112Kevat?noredirect=1#5714959087081434770
VÄLIAHDE JUSSI
02.03.2012 17:18
Kyllä olen on ajaa sitten, missä vain salittua nopeutta ,no heti melkein on
jono muodostunut perääni.Kerro Kaitsu miten se on mahdollista tasasella tielläkin
,jos kerran en itse hidastele vaan ajan suurinta sallittua nopeutta?
Syytettyjen penkillä töissä ja vapaa-aikankin.Toisessa rahtarina ja toisessa rahticaravaanarina.Tuomio AINA SYYLINEN.