Volkkari pihalle.

VÄLIAHDE JUSSI 28.12.2011 18:34

Vaihteen siirtäjän ruuvit kun jäi löyhälle. Huomenna lämppäri vissiin etuvastukset. Näitä ei sitten jätetäkkään kotelon sisään ennään.

TERVO JARI 28.12.2011 19:14

Jos tahdot jotain tuoda esille, kirjoita se niin että sen jotensikkaan ymmärtäis . . .

Tuosta jonka aiemmin kirjoitit ei ota selvää "vanha Erkkikään" . . .

HAAPANEN TIMO 28.12.2011 19:35

Jussi vaihtoi vaihdelaatikon volkkariin, nelivaihteisen vaikka orkkis oli viisivaihteinen, ei haittaa. Mutta siirtäjän ruuvi jäi löysälle.

Lämppärin puhallin hajosi jo ajat, mutta nyt laitetaan siihen uusi etuvastus, ja yritetään asentaa se helpomaan paikkaan jos levii vielä.

Ei mitään vaikeuksia, selkeesti se siinä lukee:-))

@timppa

VÄLIAHDE JUSSI 28.12.2011 20:47

Niin siinä vain kävi,sitä se kiireteetti,siirtäjän pooreihin minä en mielestäni koskenut, siis se on ollut löysällä jo pitemmän aikaan voi olla että, siitä syystä sanoi pakki vaihde työsopimuksen irti. Mutta nuo etuvastukset ovat paljon suuri töisemmmät vaihtaa siinä menee kokohuominen päivä,piru kun tietäs ne ohmi arvot niin kävisi hakemassa ne vastukset jostain radiohuotoliikkeestä. Ratiokin pitäisi tuunata taas kuntoon. Uuvenvuojen jälkeen jakoremmi rensselit ja moottoriöljyt,niin kyllä passaa.

LAHTI ANTTI 28.12.2011 21:05

Jarilla luetun tekstin ymmärtämisvaikeuksia. :-))

VÄLIAHDE JUSSI 28.12.2011 21:58

Antti Syy on kokonaan minun, olisi minun vähän enenmän pitäny kertoa,mutta en vain jaksanut. Piru kun tänään irroitin turhaan sen takakupin,tulipa tuokin rasvattua samalla.

TERVO JARI 28.12.2011 22:30

No joo, Jussiko se pruukaa tuupata jutun ulos vauhilla nii se lopputulos o sitte sen mukainen . . .

Kyll ton vaiheloodan historia on luettavissa kun likipittäin kymmenestä eri viestiketjusta kerätystä aineistosta koostaa yhden nii sitte se on ajantasalla . . .

Samoten taitaa olla asia noitten muidenkin kohoralla . . .

Ja se myönnettäköön että ei se luetun yrmältäminen aina oo vahvin lajini . . . ;-)))

Senmottiii . . .

VÄLIAHDE JUSSI 29.12.2011 19:50

No ei ollu etuvastus palanu mutta lämmityspuhaltimen moottori taas tuli uusivika esiin net hehkut menee uusiksi huomenna. Tää on tälläista noitten vahojen vekeiden kanssa, lämppärinmoottori maksoi 50€ saas nähä paljonko hehkut maksaa?

SUOMI SEPPO 29.12.2011 20:31

Mitenkäs tuo Jussin touhuilu tuntuu päihittävän jopa Fiatinkin viat. @seppo

TERVO JARI 29.12.2011 20:46

No, eihän tuo ole kuin Volkkarin huoltoa . . .

Huoltoa vaan, ne Mersumiehetkin tuumaa kun uusi moottori laitetaan hajonneen tilalle . . .

Toiset vaan tunnustaa tosiasiat, toiset kiertää ne . . .

VÄLIAHDE JUSSI 29.12.2011 21:13

seppo ja Jari Mutta se sippas kotipihalle ei reissunpäällä,eihän tämä Fiiatia voita millään muodolla ei edes varaosien hinnassa tai huollon hankaluudessa. Kyllä näissä tämän ikäisissä ja näillä kilometreillä kun on ykönen ja kuusinollaa sen perässä,alkaa olla tuota huoltoa.

SUOMI SEPPO 29.12.2011 22:57

Fiatilla olen sentään päässyt kotipihaa pidemmälle. @seppo

VÄLIAHDE JUSSI 29.12.2011 23:17

No just kotipihaa pitemmälle,muttei perillile saakka.

Käyttäjän lisäys viestiin 31.12.2011 klo 20:12:59 Tuli tossa mieleeni etupyörien laakereiden tarkastus ,niitä kun ei oo katottu kuin, joskus vuosia sitten. Etuveto se pitäisi olla tulis jokavuosi ja paraillaan kahesti vuojessa nuo etulaakerit ja nivelet katottua.

Käyttäjän lisäys viestiin 1.1.2012 klo 22:53:55 No tänään takakaijuttimet, näköjään 4 kusee pitää vissiin vaihtaa kaikki? Saa ku ois penkki ,että vois koe ponnistaa kaikki.

VÄLIAHDE JUSSI 09.01.2012 16:40

No johan nyt wokkeli vastustaa nelonen kusee tai putki poikki huomenna selviää. Tämmöistä tämä on caravan lehti1/2012 sivu58 katsastuksesta kirjoittaja, päätoimittaja sekä koejeajeliat ja lukijat. Ei oo kovin uskottava tuo katsatus juttu tässäkään valossa.

Käyttäjän lisäys viestiin 10.1.2012 klo 10:10:40 Voi paska ensiapulakku puutteelinen ja ei sille kuuluvalla paikalla

Ei Karavaanari 1/2012 s58 Samoin päätoimittajan tutkimus! YHTÄ PASKAA

VÄLIAHDE JUSSI 10.01.2012 15:42

Siinä sitä ihmeteltiin kun vaihteen siirtäjän kantin oli murtunut olipa hyvä kun huomattiin nyt eikä tienpäällä. -8C ja tuuli sekä aamusta lumipyry. Ryömi siinä sitten, auton alla ja ruuvaa 13mm ruuvia ja muuteria. Auto pukkien päällä jatkup huomenna tai ylihuomenna,syy valohyytyi

Näin me satsaamma. Miten päätoimittaja ja Jukka Sundholm?

Käyttäjän lisäys viestiin 10.1.2012 klo 16:46:00 Kyllä tämän on lasten leikkiä verrattuna siihen kun muistaa 1966 ja67 talvi pakkaset Kun koneita jotu rassaamaan työ mailla.

Käyttäjän lisäys viestiin 12.1.2012 klo 23:11:38 No laskin alas ja kakkosella ajoin muutaman kilometrin joskos lauvantaina leipoisi kuntoon.

VÄLIAHDE JUSSI 16.01.2012 20:44

No nyt pistetiin uuden korvakot ja vajhde väli kasvoi reiluun 10cm:iin taas pelaa ,mutta kuinka kauvan?Saas nähdä. Päivän sai alla könytä ja tunkki antoi viellä 2 kertaa periksi,3 kerralla vasta sain pukit alle,:yllättävän kova hamma. jospa tuo nyt kesään asti kestäis?

JUUTI ERKKI 16.01.2012 21:36

No onneks ei menny henki tunkin antaessa periksi. Eikä karavaanarihenki sulta Jussi, kun jaksoit voittoon asti. Kesää odotellessa. Eki.

VÄLIAHDE JUSSI 16.01.2012 22:38

Eki Ei sitä osaa sanoa kuinka tämä viritys kestää? Ei se onneksi ihan yhtä äkkiä antanut periksi kummallakaan kerralla,vissiin en väätänyt lasku roppua tarpeeksi tiukalle,hammaspyörä tapainen roppu.Yksi kaverini kuoli 60 luvulla jäätyvään auton alle kun pukit kaatu. Nuorempana mulla oli aina auto yksin tukin varassa, enään harvemmin,mutta joskus myönän kuorma autokin.

Käyttäjän lisäys viestiin 17.1.2012 klo 19:52:40 No ainakin koe ajo pelaisi vaunu tuli perässä kuin juna ja vaihteet pelasi vaati vähän totuttelemista, keskikulutus10l/km yhteis paino 4200kg rengaita 8kpl maantie keskinopeus 80km/h koe ajo matka 200km kaupunki/maantie kaupunki kulutus 7.5 l/Km. Melu 25-30db

Käyttäjän lisäys viestiin 17.1.2012 klo 19:56:54 Tuli vähän epäselvästi maantie keskikulutus 10L kaupunki ajossa 7,5L samalla matkatkalla

VÄLIAHDE JUSSI 18.01.2012 11:25

No jos sen kävis katsastamassa tänään,kun vielä pelaa. Ennen kuin maastossa särkyy taas johonki kiveen.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 18.01.2012 11:32

"Melu 25-30db" Hiljaista on ....

Metrin päästä kuunneltuna kuiskaus on noin 30 dB:n ja tavallinen puhe noin 60 dB:n tasolla

VÄLIAHDE JUSSI 18.01.2012 12:30

Tällähän tosolla pitää autonkin olla että, kuulee keulaankin autonperässä istujan soittavan kamaari musiikin.Ei vähempää eikä enempää. Tuo lämmitys laiteen ääni vaimennus teki terää.

Met vahoilla vehkeiillä liikkujat kun juuri satsaamme kalustoomme toisin kuin caravanlehti sivullaan 58, lehdessä 1/2012 väittää.Meille ulkonäkö ja verhoilu- kankaan metri hinta on se ja sama. On tietysti niitä käytetyn kaluston omistajia joille vain kaluston persoonallinen ulkonäkö ratkaisee kuin esim eräs commerin omistaja ja monet muut Mutta kulutukset, kääntösäde,pituus,paino vetotapa,LVI ja melu. on tärkiää

KNAAPI JUHA 18.01.2012 13:25

Oliskohan tuo Jussi mitannut sen melun ja kaupunkikulutuksen puolella skaalalla? Sinänsä en aseta kyseenalaliseksi, kun kerran mitattu on...

VÄLIAHDE JUSSI 18.01.2012 17:59

Juha Knaapi Reinaajien kanssa en keskustele! Se on päivänselvää, mutta kieltämättä hyvähuuli taas sinulta Juha.

SAARELA HARRI 19.01.2012 08:39

Mitään puolella skaalalla mitattu...... melko reilulta vaikuttaa tuo skaala, kun keskikulutus on 10 l/ km ja 7.5 l/Km toisessa. Sehän tekee 1000 L/ 100 km ja 750 L/ 100 km. Tyyristä tuntuu olevan tuo vanhemman kaluston käyttö.

VÄLIAHDE JUSSI 20.01.2012 23:00

Harri Saarela Minä kun en ole noita kalustooni satsaajia,en osannut odottaa sitä että, kunnon kavaanareille pitää kirjoittaa kaikki siis tässä tulos maatie kulutus nopeudella kahdeksankymmentä kilometriä tunnissa kymmenen litraa ja kaupunkiajon kulutus seitsämän pilkku viisi litraa sadalla kilometrillä.Matkat ja nopus tarkistettu navikaattorilla Niinkuin caravan lehti1/2012 sivulaan58 autokatsastus totesi en ole tosi karavaanari kun liikun vahemmalla kalustolla.

Käyttäjän lisäys viestiin 20.1.2012 klo 23:08:25 Tuli taas virhetä ,mutta en olekkaan kunnon karavaanari. Eikä varmaan tuukaan pitäisi se olla jo 70 luvulta näkyä. Käytetyt kamppeet ovat aina olleet,matkan teossani.

KERTTULA PEKKA 21.01.2012 11:49

Kuluttaisipa minunkin auto kaupunkiajossa vähempi kuin tiellä, niin ei tasvitsisi käydä tankilla niin tiheään. Minulla on lukemat toisinpäin.

VÄLIAHDE JUSSI 22.01.2012 23:14

Pekka Se on pajon ajotavasta kiinni.

SAARELA HARRI 23.01.2012 14:13

No niinhän se tietysti olikin että sataa kilometriä kohti, tottakai. Hyi minua kun en sitä heti älynnyt...

Kertoisitko vielä Jussi noin ammattikuskina, oppimismielessä, että minkälainen sen ajotavan kuluu olla, jotta noihin maantie-/ kaupunki kulutuslukemiin pääsisi ?

VÄLIAHDE JUSSI 23.01.2012 19:47

No tämä ajotapa opitaan vain ajamalla paljon kaupungissa se on ihan eriasia kuin maantieajo,ei sitä ossaa näin opettaa,mutta kalustostahan se myöskin riippuu paljon ja nimenomaan vaihdelaatikko voitelu systeemistä, minkä itsekkin ammatikuskina tiijät.

,

SAARELA HARRI 24.01.2012 08:43

Minullakin on ne lukemat noin päin kuin mitä on Pekalla. Arvelisin että niin taitaa kaikilla muillakin olla. Olisihan se mukava tietää se konsti millä kaupunkiajossa päästään alle maantieajon kulutuksen. Mulla ainakin tuo vaihdeloota ja sen voitelusysteemi on sama ajoipa sitten kaupungilla, tai maantiellä ja eikun perkl.... vaan enämpi kuluttaa kaupungissa.

SUOMI SEPPO 24.01.2012 12:34

Taitaa olla paljon kiinni myös kaupungista. Jos on vain muutama pääkatu eikä liikennevaloja sekä kolmiot sivuristeyksissä niin voi pitää tasaisen 50 mittarissa isohkolla vaihteella. Vastaavasti maantiellä ajaa niin kovaa kun laki sallii ja vastatuulessa. Kyllä näin saa kaupunkikulutuksen pienemmäksi kuin maantie. Tiedä sitten onko tirektiivin mukaista ? @seppo

VÄLIAHDE JUSSI 24.01.2012 13:27

Hyvät Herrat Niin myös kaupungin liikennevalojen suunittelusta ja ennen kaikkea omasta ajotavasta se on kiinni,ei se muuta vaadi kuin tyhjät kiidytykset ja jarrutukset pois.

VÄLIAHDE JUSSI 24.01.2012 16:41

Taas se on katsastettu ,mutta oikean puoleset taka valot hapettuneet paitsi vilkku ja jarru,muutahan en käytäkkään. taas1.5vuotta ajellaan ja vedetään kanto kuormia.

Käyttäjän lisäys viestiin 25.1.2012 klo 08:41:27 Paska tänä aamun Kaleva julkaisi katsastus hinnat No minä menin kaikkein kaleimalle eilen. No nyt tuli ainakin satsattua kalustoon. Ei caravanlehden1/2012 sivulta 58 se katsastusjuttu pitänyt tuoltakaan osalta paikkaansa. Ootan sitä päivää ,että sielä alkaisivat muutkin kuin J.Halmemäki totuuksia kertomaan.

VÄLIAHDE JUSSI 01.03.2012 12:20

Otinmpa tämän ketjun piruutani esiin, kertoakseni että,vaihde on pelannut toistaiseksi hyvin. Tuohon kaupunki liikenteeseen sanonin näin sanonon, vältääkää tarpeetonta kiihytystä ja jarrutusta.niin huomaatte etten ollut ihan väärässä. samoin muuten maantie liikenteessä,pitäisi menetellä.

NYYSSÖNEN KAJ 02.03.2012 13:38

Jussi, ootko tullut ajatelleeksi että kun tuolla tyylillä ajelet niin varmaan juodut vetämään aina kaupungissa pitkää letkaa perässäs. Tuo "karavanjonon" hinaaminen varmaan lisää tuota polttoaineen kulutusta.

Portimãon 2€ parkistakaj https://picasaweb.google.com/115941655993677770228/Portugal1112Kevat?noredirect=1#5714959087081434770

VÄLIAHDE JUSSI 02.03.2012 17:18

Kyllä olen on ajaa sitten, missä vain salittua nopeutta ,no heti melkein on jono muodostunut perääni.Kerro Kaitsu miten se on mahdollista tasasella tielläkin ,jos kerran en itse hidastele vaan ajan suurinta sallittua nopeutta? Syytettyjen penkillä töissä ja vapaa-aikankin.Toisessa rahtarina ja toisessa rahticaravaanarina.Tuomio AINA SYYLINEN.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.