Truma E2400 12V DC TAI 24V DC
LAUKKANEN MAURI
16.12.2011 21:05
Nyt tarvitaa viisasta miestä;
Minulle on tulossa Truma 2400E ,melkein uusi laite,mutta toistaiseksi ei ole tietoa
onko laite 24 vai 12 vdc kone.
Tarkoitus ois se asntaa Hymeriin ,etupäähän,se on näissä intikoissa viileämpi
aamusella kuin takapää,missä nukutaan.
Eli minä olen ajatellut seuraavia vaihtoehtoja 24v laiteelle;
A=jänniteen muunin 12/24V,maksaa noin 100€
B=lisä akku,sarjaan toisen as.osan akun kanssa,kustannus noin 50€
C=muita vaihtoehtoja.
Minulla on jo kaksi 80A akkua as,osatolla,mutta ne on kytketty rinnan ja mietin sitä
sarja kytkentää,ei onnistu Truman takia.
Siis se Truma "2400E on Halpa ja melkein uusi ,siis siksi nämä jutut ja vielä halpa!.
Käyttäjän lisäys viestiin 16.12.2011 klo 21:07:37
Myyjä ei tiedä onko se laite 12 vai 24 VDC?,mutta jos havalla saa ,mikä ettei TI miehelle se ei ole este!.
KOSKINEN OLLI
16.12.2011 21:29
Onhan noita 12Voltista - 12Volttiin muuntajia, tässä yksi, vaan ei taida olla tuossa Trumassa sopivaa liitintä millekkään noista lukuisista liitinvaihtoehdoista:)
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=161919892
Käyttäjän lisäys viestiin 16.12.2011 klo 21:31:57
Siis 12voltista 24volttiin muuntajia.
TERVO JARI
16.12.2011 21:31
Eikö tyyppikilvestä käy ilmi ?
http://www.atstuonti.fi/File/K%C3%A4ytt%C3%B6ohjeet/Truma/E2400.pdf
Käyttäjän lisäys viestiin 16.12.2011 klo 21:33:40
http://www.truma.com/int/en/heating/trumatic-e-2400.php
LAUKKANEN MAURI
16.12.2011 21:40
Tekniset tiedot
Kaasulaatu: nestekaasu
(propaani/butaani)
Käyttöpaine:
30 tai 50 mbar
(ks. valmistuskilpi)
Nimellislämpöteho
Täysteho: 2400 W
Vajaa teho: 1200 W
Kaasunkulutus
Täysteho: 200 g/h
Vajaa teho: 100 g/h
Ilman kuljetusmäärä
Täysteho: n. 130 m3/h
Vajaa teho: n. 77 m3/h
Virrankulutus 12 V
Täysteho: 1,1 A
Vajaa teho: 0,6 A
Virrankulutus 24 V
Täysteho: 0,7 A
Vajaa teho: 0,4 A
Seisontavirrankulutus:
0,01 A
Paino: n. 4,7 kg
Vastaavuusvakuutus:
Trumatic E 2400 ñlämmitin
Laite on Saksassa ja kuten totesi myyjä ei tiedä,eikä osaa lukea tyypikilpeä?.
-Mutta se on ostajan etu,eli kukaan ei uskalla ostaa sitä kun ei tidä kumpi se on!
mutta minä uskallan maksan siitä 100€,tai vähän yli!.
LAUKKANEN MAURI
16.12.2011 21:55
Tuommonen etiketti siinä on ,viitasi 24VDC laiteeseen,mitä meltä suuri yleisö on?
E24512.98097042 MfG
LAUKKANEN MAURI
16.12.2011 22:23
Tuossa Suomen hinta ,uusi laite=
E-2400 37111-01 - Hinta 995€
NYYSSÖNEN KAJ
17.12.2011 15:44
Äänestän A vaihtoehdon puolesta.
LAUKKANEN MAURI
17.12.2011 16:45
Eipä tullut trumaa,hinta nousi liian suureksi ,en tarjonnut kuin 180€ koska ei ollut tietoa siitä mikä on se käyttöjännite.
LAUKKANEN MAURI
21.01.2012 18:39
Nyt se Truma 2400E on ostettu! ,mutta mihin paikkaan se sitten Hymerissä 08-
intergoitu malli asennetaan?.
Onko tietoo,vai pitääkö kysyä karaavanari Infosta!
Käyttäjän lisäys viestiin 21.1.2012 klo 18:41:57
Asennan Truman itse ja kaasun syöttö ja tarpeelinen tarkastus on sovittu luvanvaraisen kaasuasennusliikeen kanssa!.
TERVO JARI
21.01.2012 19:48
Jos nyt menisit sinne org:in puolelle kun et tänne voi enempiä tietoja rakkineestas antaa, ei pelkkä 08 integroitu välttämäti paljoo kerro . . .
Toisex, siinähän on jo valmistajan asentama lämppäri, miks vielä toinen ? Entraa tuota putkisto härdeliä niin kyllä sillä yhdelläkin pärjää . . .
Käyttäjän lisäys viestiin 21.1.2012 klo 21:08:35
No, etpä vetäny palkokasvia nenuun, Onko integroidussasi kuljettajan ovi ?
Jos ei . . .
Tuonne kuskin "ikkunan alle" voisi sitä ajatella, istuimen ja seinän väliin . . .
Onko sinulla kaasupullot vänkärin puolella keulassa ?
Olisiko tilaa kumman jomman etuistuimen alla ?
Minulla Hymerissä olisi tuollaiselle tilaa vänkärinistuimen alla . . .
HAIKONEN ESA
21.01.2012 21:15
Kabessa joutuu toisinaan raottamaa hieman ovea liian lämmön tasaamiseksi näin talvikelissäkin :))
TERVO JARI
21.01.2012 21:34
Tuo ei ole totta, sen ovat kaben omistajatkin tunnustaneet. samat ongelmat on kaikissa puoli-integroiduissa, keulassa vetää ja on kylmä, eikä ihmekkään, eihän pakun peltikoppi lämpöä pidä ja sama ongelma on vanhemmissa integroiduissakin rintapellin eristys on todella heikko jos sitä on ollenkaan ja lämpöputket/patterit puuttuu . . .
Monessa uudessakin integroidussa on tuo rintapellin huono eristys koetettu korvata lämpöpattereilla koelaudan alle sijoittamalla. Samaa tekniikkaa koetetaan käyttää myös puoli-integroiduissa, miksi ei tilata tehtaalta jo valmiiksi kunnolla keulasta eristettyjä alustoja asuntoautoihin ? Tehdas voisi asentaa nuot eristeet alustan kokoamisvaiheessa jolloin ne voitaisiin asentaa kunnolla . . .
LAUKKANEN MAURI
22.01.2012 09:50
Jari puhuu asiaa,kaikki as,autot,oli se Hymeri tai vaikka mikä,niin se etuää on kylmempi, se on tosiasia.
Minulle se Truma tulee sinne jonnekin etupäähän,minulla on siinä Hymerissä se kuljetajan ovi,mutta paikkaa en vielä ole sille trumalle löytänyt.
HÄMÄLÄINEN MARKKU
22.01.2012 13:08
HAIKONEN ESA
"Kabessa joutuu toisinaan raottamaa hieman ovea liian lämmön tasaamiseksi näin talvikelissäkin :)) "
TERVO JARI
"Tuo ei ole totta, sen ovat kaben omistajatkin tunnustaneet. samat ongelmat on kaikissa puoli-integroiduissa, keulassa vetää ja on kylmä"
Kyllä se varmaan pitää paikkansa, jos kerran Kabessa lämpötilaerot ovat suuret niin talvella vain ovea auki pitämällä saa auton tasalämpöiseksi, eli pakkasen koko autoon :D.
Minusta vaan tasainen lämpö on mukavampi ilman pakkasen sisään ottoa :)
Käyttäjän lisäys viestiin 22.1.2012 klo 13:11:11
Aikuisten oikeasti, kyllä matkailuautojen keula tuppaa olemaan aina viileämpi kuin perä, johtuen jo yksistään yksinkertaisesta tuulilasista.
HAIKONEN ESA
22.01.2012 13:44
Joo, vitsi, vitsi se edellinen oli. Toisaalta kun on kaikki tehty lämmityspuolella tehtaalla talvea varten, niin ei tarvitse mitään enää lisätä jälkeenpäin.
HAAPANEN TIMO
22.01.2012 15:18
Tuon paketin voi asentaa vaikka auton alle, eikä sen kovin lähellä auton etupäätä tarvitse olla jos putken saa vedettyä auton sisällä ja voihan senkin eristää.
Asennusohje:
http://webshop.bonware.com/skin/frontend/default/default/images/kayttoohjeet/E2400.pdf
@timppa
TERVO JARI
22.01.2012 17:44
Kopion pätkä as.ohjeesta:
2
Asennus ajoneuvon
sisälle käyttäen
lattiahormia
Nicht zulässig in:
Not allowed in: EI SALLITTU
Interdit en:
DK FIN F N S A
Tuon mukaan ei olisi sallittu sisään asennettavaksi, joten joutunet miettimään ulkotila asennusta ? ?
HAAPANEN TIMO
22.01.2012 18:07
Ei, ei. Vain lattiahormiasennus on kielletty. Seinähormilla saa tietty asentaa autoon sisälle.
@timppa