Carthago M Liner 52 W
LAUKKANEN MAURI
05.12.2011 16:43
Tuossa se seuraava kuljin,onko jollain tietoo mikä tuo on;ei ole Fiattia sotkettu alustan puolelle,on joka mersun tai ivecon alustalla!
HAAPANEN TIMO
05.12.2011 16:51
Tuossakin yksi kymmenvuotias 50 000 ajettu.
http://www.caraworld.de/wohnmobile/carthago/m-liner/435792/carthago-m-liner-52-w.html
@timppa
Käyttäjän lisäys viestiin 5.12.2011 klo 17:06:16
Katos Maukka, tuolla on -07 Fiatin alustalla.
http://www.carthagoowners.com/index_files/SalesWants.htm
LAUKKANEN MAURI
05.12.2011 18:45
Niin hulluna minua pidetään kun ostan 50 000-60 000€ maksavan vanhan auton,mutta halut ne on hiirelläkin.
LAUKKANEN MAURI
05.12.2011 18:48
Saatapi olla että minun hiivatti kausi loppuu,on sitä kestänytkin jo 20 vuotta,ei pahaa sanottavaa,mutta autoa ja merkkiä voi vaihtaa mutta ei vaimoa.
Käyttäjän lisäys viestiin 5.12.2011 klo 19:07:26
Eli se eukon vaihto tulee kalliiksi,kun ei ole rikas ja yhteiskunta ei osalistu
vaimonvaihto talkoisiin,kuten julkikisilla!.
VÄLIAHDE JUSSI
05.12.2011 19:26
Mauri
Sinoot tullu järkiisi, unohda ne Fiiati ajat.Pure vaikka raakaa pottua jos
harmittaa ne Fiiatajat.20 kärsimyksen vuotta kohta ne ohi jos et enään
sairastu,Fiiat tautiin.
ÖGÅRD PÄRRE
07.12.2011 17:34
Hienoja ovat. Katselin noilla sivuilla erilsisia autoja mm. Dethleffsin eri malleja.
Muuttuuko auton malli vuosittain, esim 2012 esitteessä on ESPRIT I 7010.
Sellaista mallinumeroa ei löytynyt saksalaisista sivuilta vai onko siellä myytävänä eri mallisia autoja kun täällä Suomessa. Juuri ton tyyppinen malli kun kiinostaa, takana tupla tai eri sängyt ja edessä alaslaskettava vuode.
Siellä kun saa 50 - 70 000€ jo aika hienon vehkeen.
HAAPANEN TIMO
07.12.2011 19:30
Meikäläiselle pariskunnalle joka ei kahta yötä pidempään samassa paikassa ole, ei tuollaisella isolla autolla oikein ole järkevää käyttöä. Vielä lisäksi siellä majapaikassa ei siinä autossa sisällä olla oikein ollenkaan. Ulkona istutaan tai kylillä luuhataan.
@timppa
Käyttäjän lisäys viestiin 7.12.2011 klo 19:33:15
Tuon ylimmän Garthagon väki on varmaan aika paljon ollut paikallaan, tai sitten ovat huvikseen polttaneet rahhoo. Viisituhatta kilsaa per vuosi on todella vähän.
LAUKKANEN MAURI
07.12.2011 22:38
Kyllä ihmetyttää nuo ajokilometrit,siellä mobile.de on monta noin kymmenvuotista joilla ei ole ajettu kuin noin 50000km,oisko ne pc,n käyttäjät
ohjelmoineet vähän niitä tietokoneita?.
VÄLIAHDE JUSSI
07.12.2011 23:13
Sama on kotimaissa kuormautoissa tuo n300.000km on melko jäävi vuosimallista
päälirakenteesta riipumatta.
TOIVONEN MARTTI
08.12.2011 10:13
Ei se ole välttämättä ruuvauksen tulosta jos on isossakin asuntoautossa vähän kilometrejä.
Ensinnäkin saksalaiset on niin tarkkoja etteivät juurikaan käytä asuntoautoa muuhun kuin matkailuun.
Monilla Espanjan kämppäreillä näkyi saksalaisia kausipaikkalaisina. Iso auto on nostettuna pukeille, etuteltta on viimeisen päälle, kiinteä viemäri ja vesijohto ja taitanut vielä juurtuakin.
Mitäs tulee vuodessa kilsoja kun ajat vain esim. Eteläsaksasta Costa Bravalle, olet siellä kämppärillä kuusi kuukautta ja sitten palaat kotimaahan etkä käytä autoa jokapäiväisiin ajoihin.
mot
JANHONEN MATTI
08.12.2011 11:48
Tuohon Martin näkemyksen on helppoi yhtyä. Saksalaisten tilanne on tosiaan monessa suhteessa toinen, jopa matkustustyyli on toinen. Heissä on varsin paljon niitä, jotka hyvän paikan löydettyään - jopa vuodesta toiseen - ovat siinä, eikä etsitä joka ilta uutta yöpymispaikkaa. Tämän olen selittänyt itselleni niin, että hyvin usein iso matkailuauto tai vaunu on saksalaiseille kesämökin korvike ja varusteet sen mukaiset. Tästä seuraa, että auton teknikka kuluu varsin vähän ja kulumisen jälkiä näkyy - jos näkyy - vain sisustystekstiileissä. Toki joskus Saksassakin törmää huonosti pidettyihin autohin, mutta aika harvoin.
Tällä kesämökkikäyttötyylillä autoon kertyy kilometrejä vuotta kohti varsin vähän. Jos otetaan lähtöpaikaksi vaikkapa Frankfurt niin siitä Kroatian Istrialle on hieman yli 1000 km ja tai Barcelonan korkeudelle Espanjaan n. 1350 km.
Suomihan on heille periferiaa ja enimmäksen herättää vain vilunväristyksiä.
Muutamia vuosia sitten ostin eräältä leskirouvalta m-auton, jolla oli ikää 7 vuotta ja ajettu vain 11.000 km. Se tosiaan oli kun "pakasta revästy".
Oli odotettu, että kunhan mies paranee niin sitten lähdetään, mutta Tuonelan lautturi ehti väliin.
Tuo mittarien ruuvaus on toki mahdollista, mutta harvemmin matkailuautoissa todellista. Asiakirjojen lisäksi pidän yhtenä tarkastuskohteena ajokilometrimäärän toteamiseksi auton renkaita. Tarkastan aina auton alla olevien renkaiden valmistusviikon ja vuoden ja hyvin usein iäkkäistä vähän ajetusta löytyy alta rengassarja, joiden ikä täsmää alustan iän kanssa. Alustan valmistusvuosi ja auton valmistus/rekisteröintivuosi, kun m-auton kaksivaiheisesta valmistuksesta ja pitkistä myyntiajoista johtuen on usein eri.
Käyttäjän lisäys viestiin 8.12.2011 klo 11:57:05
"Rengasratsian" piiriin kuuluu luonnollisesti myös vararengas jonka merkintöjen tulee täsmätä auton alla olevien renkaiden kanssa. Rengasratsia ei monestakaan syystä ole aukoton, mutta on nopea ja täydentää kuvaa autosta silloin kun autolla on ikään nähden ajokilometrejä poikkeuksellisen vähän.
VÄLIAHDE JUSSI
08.12.2011 14:39
Kaikeen pitää varutua.
Käyttäjän lisäys viestiin 8.12.2011 klo 19:43:43
Piti olla kaikkeen pitää varautua (saakeli kun meni väärin)