Dukaton kytkin

HELLSTRÖM TESMA 29.11.2011 23:29

Heti uutena vaihdettiin kytkinjärjestemä uuteen, koska täristi kovasti sekä ykkösellä ja pakilla. Vaihdon jälkeen vain pakilla.Oli tää kaksmassavauhtipyörä kyseessä. Kestin ominaisuutta neljä vuotta, vaan nyt olen lukenut tällä palstalla, että kytkinsylinterin, joka on kopan sisäpuolella, neste on tihkunut 09 malleissakin ja aiheuttanut tietysti luistamista ja kalliin remontin. Joten vaihdoin eilen takaisin Mersuun.

JANHONEN MATTI 30.11.2011 12:24

Ducaton kytkinkoppa pitää sisällään aivan liian usein peräti kolme jälkimarkkinointituotetta: -kaksoismassavauhtipyörän, -itse kytkinasetelman ja kytkinlevyn ja -kytkimen käyttösylinterin. Ja mikäli vika on jossain em. osista niiden vaihto auton rakenteesta johtuen tietää aina melkoista määrää työtunteja ja se maksaa. Ja kun työn osuus laskusta on suuri, niin varmuuden vuoksi vaihdetaan muutkin osat mm. työsylinterin vaihdon yhteydessä kytkinkinlevy ja paineasetelma, vaikka niillä vielä ajaisi 100 tkm tai enemmän. Näin tämä vain näyttää menevän.

JOKINIEMI PETRI 30.11.2011 21:13

Kerro milaseen meseen vaihdoit mikä on koppina . Onnee uudelle kulkimelle

HELLSTRÖM TESMA 12.12.2011 16:12

Sorry, vastaus viipyi, kun olin reissussa ilman läppäriä. No se vaihdokki ei ole uusi, vaan 45 000 km ajettu Hymermersu robottivaihteistolla. Semmonen meillä on ollut aikaisemminkin, vuosimallia 2002 ilman mitään vikaa ja yli satatuhattuhatta kilsaa ajettiin. Huojunta vain alkoi harmittamaan, koska se oli meillä ainoana autona. Nyt on jo olemassa parempia ratkaisuja, kun lisälehdet taakse ja suunnilleen samalla hinnalla. Tuo Janhosen kommentti vielä vahvisti sen, että taisin toimia oikein. Hälle siitä kiitos, taitaa tietää asiasta enempi kun tämmönen tavallinen tankkilaivan konepäällikkö, tietää vain isoista koneista. (siis Tesman aviomies)

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.