2.8jtd nykii

PEIPPO JARI 10.11.2011 07:21

eli asiani koskee asuntoauton nykimistä määrätyillä kierroksilla ja kun lisää tai nostaa jalkaa kaasulta vähän niin nykiminen loppuu..onko jollain kokemusta samasta asiasta..eli kone on tuo 2.8jtd ajettu 120th..joku väitti että voisi vika olla polttoaineen ruiskutuksessa ja voisi auttaa kun veisi johdon päähän eli johonkin päivitykseen ym....

SAUKONOJA KIMMO 10.11.2011 10:13

Jos nykiminen tapahtuu 2100-2200 kierrosten välissä, niin on ominaisuus, ei mikään vika.Niin ja pintakaasulla.

HAIKONEN ESA 10.11.2011 18:27

30 000tkm ajettu -04 2.8jtd mottorilla , eikä mitään havaintoa nykimisestä.

VÄLIAHDE JUSSI 10.11.2011 19:52

Ettei vaan olisi mistään epäpuhtaudesta kyse,jos et ole varma niin talvea vasten huolla, se PA:ne järjestelmä.

PÄIVINEN UNTO 11.11.2011 08:12

Minä ajoin 2.8 jdt:lä 115000 km eikä mitään nykimistä ollut.Vaihdoin polttoainesuodattimen kerran vuodessa syksyllä kelien kylmetessä. Olen samaa mieltä Jussin kanssa kyseisetä viasta.Terv:UP.

MÄENPÄÄ TAUNO 11.11.2011 09:28

taitaa olla ominaisuus, omanikin nykii kun kiihdyttää kaasua kevyesti painaen ja liikkeessä sanottiin ominaisuudeksi

SAUKONOJA KIMMO 11.11.2011 10:08

Kyseinen ominaisuus esiintyy pääasiassa retkeilyautoissa ja puoliintekroiduissa, koska niitten tuulivastuspinta on huomattavasti pienempi kuin alkovi ja intekroiduissa malleissa. Sen johdosta ei voi niin pienellä pintakaasulla ajella. Itse olen muutaman kerran tarkistanut softan merkkiliikkeessä, ei mitään vikaa ja merkki oli pösö, mutta sama kone, että ei delttaautossa, vaikka eihän siinäkään liikkeessä mitään vikaa ole.

NIVA OLAVI 11.11.2011 23:48

Polttoaineen syötössä, laadussa (onko vettä tms?) tai suuttimissa täytyy olla ahtauma tai joku vika. Ajoin 2,8 JTD:llä erilaisissa olosuhteissa (+35 C...-40 C) 5 v:n aikana 198 tkm. Moottorin toiminnassa ei ollut koskaan nykimistä tai muita häiriöitä. Nykyinen 4,5 vuotta vanha 2,3 JTD (94 tkm) on ruvennut viime aikoina nykimään ja moottorin häiriövalo syttyy. Ongelma poistuu yleensä, kun avaa tankin korkin tai antaa auton seistä jonkin aikaa. Tankkiin muodostuu jostain syystä alipaine. Tästä ominaisuudesta on keskusteltu aikaisemmin toisessa ketjussa.

KOSKI SEPPO 12.11.2011 11:52

Eipä se moottori tee eroa auton korimallin mukaan, jos nykii niin nykii ja kyllähän tuollaiset johtuvat polttoaineen syötön häiriöistä, roskista, epäpuhtauksista yms.

HUTTUNEN HENRIK 12.11.2011 20:20

joo suuttimien piuhoissa murto vika itse vaihdatin takuuseen uudet liian kireälle asennetut. toinen syy voi olla kaasu polkimen anturissa tasaisella kiihdytyksellä tuntuu nykäisy ei ole vaarallinen. johto homma kannattaa käydä tarkastamassa aika ikävä homma kun reissussa loppuu veto kun yksi pytty jää pelistä pois itse korjasin viimeksi rovaniemellä teipillä sen homman kun tiesin etu käteen vian.

Käyttäjän lisäys viestiin 12.11.2011 klo 20:22:31 elikkä johto murtuu aivan suuttimen vierestä ysikymppisestä mutkasta

KOSKINEN JANI 13.11.2011 11:13

Muistaakseni jtd koneessa on EGR-venttiili, ja sen ohjausventtiilit tai itse EGR-venttiili kun jumittelee niin aiheuttaa tuollasta epämääräistä ei välttämättä nykimistä mutta aiheuttaa sellasen tunteen että pumppailisi hiukan kaasua kerran pari sekunnissa.

Eli EGR tukkoon, ja vaikka ei auttaisi niin ei sitten ainakaan sotke imusarjaa ja konekin vetää paremmin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.