Dugaton kolina
PALM PEKKA
14.08.2011 14:37
Dugatoon -06 ilmestyi outo kolina joka kuuluu kun päästää kaasun äkkiä tai lisää sitä. Kolina on terävä kolahdus jonka paikansin jonnekkin kuskin puolelle. Mikä mahtaa olla kolinan syy ja maksaahan sen korjaus taas perr. mutta kuinka paljon,
Voi viissaataavikanen fiiatti sentän;)
ITE
Käyttäjän lisäys viestiin 18.8.2011 klo 14:49:13
Äsken koleituna kolahdus kuuluu kaikilla vaihteilla myös pakilla. Eppäilen että mahtaako olla vika laatikon sisällä, taitaa olla vetopuolella.
RAUTAVUORI JORMA
14.08.2011 15:30
Oliskohan moottorin kumityynyssä vika? Ei liene per... kallis homma kun joku alan mies sen ensin paikallistaa.
KOIVULA REIJO
14.08.2011 17:52
Aikoinaan törmännyt samanmoiseen ja pelkäsin pahinta... Näin mielessäni kuinka saturaiset liihottavat lompakostani...=)
Vika oli tuolloin löystynyt napamutteri! Ja saturaiset pysyivät tiukasti lompakossa...
PALM PEKKA
14.08.2011 18:10
Jos minäkin saisin ne sataset siellä lompakossa pysymaan niin mikä ja missä on se napamutteri??
VUORINEN VEIKKO
14.08.2011 21:06
Meillä on -06 huomenna korjattavana. Alkoi kuulua ääni kun tultiin reissusta. Oli vain oikealla, eli pidemmän vetoakselin puoli. Kokeilimme korjaamolla käsijarru päällä eteen ja taakse. Totesivat, että sisimmäinen vetonivel siellä äänteli ja loksahteli. Ajettu 41000km. Kuuluu varmaan alustan ominaisuuksiin. Kymppitonnin välein korjaamolla (edelliset: pyöränlaakeri, 20000 ja 30000 km). Toivon, että alkaisivat tämän jälkeen vähän paremmin kestämään.
JOKINIEMI PETRI
14.08.2011 21:12
Eihän tukato ole huono auto. Siinä on vain ominaisuuksia
KOIVULA REIJO
14.08.2011 21:29
No koneet on koneita ja kaikissa on vikoja enemmän tai vähemmän ennemmin tai myöhemmin... =)
Niin tuolla napamutterilla tarkoitan laakereiden napamutteria... Pahan kuuluinen kolina oli meillä mutta noin yksinkertaisesta oli lopuksi kyse..
Kävin silloin läpi pakoputken kiinnitykset (kone ravistaa kun veto-pois-päälle), sisälokarit, vetarit (sisempi ja ulompi), koneen kannatinkumit, ja paljon paljon muuta... Toivottavasti selviää!!!!
VALLIUS MARTTI
14.08.2011 22:25
Petrille!! Eihän Rellu huono auto ole siinä on vain vikoja niin kuin muisakin autoissa. TV kulkuri
PALM PEKKA
17.08.2011 14:44
Tänään Sveitsinportin auto tutki kolinan syyn ja se kuuluu vaihdelaatikosta. Eivät ottaneet maksua kun eivät pysty korjaamaan, auto on liian iso heidän halliinsa.
Mikähän kyseisen kolahduksen laatikossa aiheuttaa. Epäilivät että vika voisi olla vitosen synkronointirenkaassa.
HINTIKKA ARI
18.08.2011 08:43
Ducatossa on se hyvä puoli että ominaisuudet on halpa korjata.
Rellunpippanassa omainaisuuksien korjaaminen maksaa maltaita... ja puhun ihan kokemuksesta.
PALM PEKKA
18.08.2011 09:37
Olis vaan nin mukavaa jos joku ammattilainen laittas arvelun että mistähän viasta mahtaa olla kysymys.
HINTIKKA ARI
18.08.2011 10:15
En ole ammattilainen vaikka fiatin pellin alla olen jo 30 vuoden aikana vieraillut aika useaan kertaan.
Epäilisin kuitenkin vaihdelaatikon sijaan vetoakselin sisäpään niveltä kolinan aiheuttajaksi. Oireet viittaavat siihen.
VUORINEN VEIKKO
18.08.2011 18:01
Meillä kolinat lakkasi maanantain jälkeen vetonivelen vaihdolla. Oli aiemmasta kertomuksesta poiketen oikea ulommainen. Kolahdus aivan samantyyppinen vedätettäessä, kaasua hellitettäessä kuin sinulla. Kuului myös pakilla ja ykkösellä liikkeelle lähdettäessä. En jaksa luottaa entisiin enkä nykyisiin merkkihuoltoihin ja heidän asentajiinsa kaikissa asioissa. Vika löytyi kun asentajakaverini makasi auton alla ja kuulosteli vikaa liikuttaessani autoa edestakaisin käsijarru päällä. Pelkkä koeajo ja ohjaamon puolella kuuntelu ei aina riitä.
PALM PEKKA
22.08.2011 13:52
No niin syy kolahduksiin selvisi ja syy oli napamutteri eli se mitä joku epäilikin. Edellinen korjaaja oli jättänyt lukituksen auki ja mutteri pyörinyt auki. Onneksi huomattiin ajoissa ettei tehnyt vahinkoa. Rakskone Espoosta hoiti homman tyylikkäästi kuntoon.
ITE
JANHONEN MATTI
22.08.2011 14:24
Ja Pekan luottamus Sveitsinportin Autoon lisääntyi hurjasti!?
Ikävä kyllä tämä alkaa olla tätä paivää.
Tuossa juuri joku kertoi, että kytkimen työsylinterin/painelaakerin korjauslasku oli 1.800 e.? Maksoi sen laskun kuka tahansa, niin sehän on ryöstö.