Auton vaihto

LINDQVIST KIRSTI 07.08.2011 10:38

Tarkoitus olisi vaihtaa nykyinen 10 v. vanha alkovi Dethless puoli-integroituun lähinnä tarkoituksena saada vähän tuoreempi ja vähemmän ajettu sekä päästä eroon sänkyihin kiipeämiseltä.Minulle vasta toinen autokauppa mutta kokeneemmat kertokaa kannattaako näissä autoissa tuijottaa enemmin kilometrejä kuin vuosilukua ajatellen mahdollista jälleenmyyntiarvoa n.3-4 vuoden kuluttua? Harkinnassa Dethelss tai Adria hintaluokassa +-30 000 euroa.Tähän mahtuu vuosilukuja 2003-2006 ja kilometrejä 40 000-120 000.Tarjontaa on tosin vaativa on hankkijakin. Laitan tähän pari esimerkkiä mitkä alustavasti kiinnostavat jos jollakin kokemuksia vastaavista. http://www.netticaravan.fi/autot/?id=56289

http://www.netticaravan.fi/autot/?id=59097

HJELM ARTO-VEIKKO 07.08.2011 11:07

Minun mielipiteeni ilman ihmeempää asiantuntemusta.

Noista kahdesta valitsisin Coralin. Hyvää, 2,8 kone Huonoa, Katsastus ummessa,myyjä varmaan katsastaa.

Katselin muita myytäviä autoja 30 hinnoissa,Korintekijän takia tutustuisin Euraan ja Hobbyyn,Transitista ei mitään kokemusta.

Minulla on ollut Ducatoja 3 työautoa, 2,8 kone on ollut mukavin ja toimivin. Flairissa on painoa yli 4000 ja kone 2,5td vuodelta 96,on se vähän tahmea mutta toimeen on tultu.

t jelmi

LINDQVIST KIRSTI 07.08.2011 11:28

Kiitos mielipiteestä(itse samaa mieltä:)Kipaisin heti katsomaan Hobbyn ja Euran tarjonnan.Eura vain Rinta-Joupilla joka hyvittää vanhasta pari tonnia vähemmän kuin muut ja Raision Hobby tosi nätti auto mutta kovin oudoksuttaa tuo istuinryhmä ns.väärinpäin.Mahtuuko siitä siirtymään noille etupenkeille muuta kuin perää penkkiä pitkin raahaamalla???

JOKINIEMI PETRI 07.08.2011 12:16

unohda nyt noi fiiatit ja katsele renun alustalla oleva auto takaan että on huolettomanpi kilometrejä tiedossa

LINDQVIST KIRSTI 07.08.2011 12:22

Tämä oli yksi vaihtoehto mitä kävin katsomassa:

http://www.netticaravan.fi/autot/?id=53342

JOKINIEMI PETRI 07.08.2011 12:25

Juuri tuota samaa piti tarjota sulle. Ja on muitakin vastaavia kaupan. Renu on kumminkin alustana ihan eri planeetalta tykatot.

VALLIUS MARTTI 07.08.2011 12:59

Pyydä Petriltä kirjalinen takuu kun se sinulle lupasi.Muista että kaikissa autoisa on omat pienet heikot lenkit ei huonoa eikä lioin virhetöntä autoa ole.jos kaipaat ihan oikeasti jotain konkretista ja asialista vertailua alustoista niin hankki sitä aivan mualta kuin näiltä saiteilta niin ei tarvitse pettyä. Tämä ei ole tarkoitettu provoksi. hyviä elokuun reisuja teille.TV Kulkuri

JOKINIEMI PETRI 07.08.2011 13:25

Jaahas, poskisolistien puolelle menee tääkin keskustelu, niinkuin yleensä täälä aina. Minulla hen kohtasesti kokemusta kummastakin merkistä ja voin sanoa ilman minkään sortin provoa että remu on auto tukatoon verrattuna. tukaton alusta on niin hepposta tekoo että oikein naurattaa. Kun sitä mainostetaan hyvänä matkailuauton alustana. Etupää on suarastaa aivan paska nivelet ja iskarin laakerit joka vuotinen onkelma. Taka-akseli on jäykkä kuin rautakanki jokain pienikin kuoppa tiessä lyö niin pirusti että paikat putoo hampaista. Mitä tulee auton talvikäyttöön niin tukato miesten pitää olla vähintään auto insinöörejä että sillä voi lähtee tienpäälle. Esim huohotij jäätyy. ei tule lämmintä ohjaamoon jos ei tee jotakin eriskummallisia kommervenkkejä. Ynm kaikki erikoiset sähköviat. Niin Kirstihän tässä on autoo itselleen hankimassa en minä etkä käsittääkseni sinäkään Vallius. Luulen kyllä että Kirsti koeajaa autot ennen kuin tekee ostopäätöksen ja ostaa sen mikä on hänelle se paras. Tämä oli vain minun henkoh mielipide kulkimista

HAAPANEN TIMO 07.08.2011 14:06

Merkillä niin väliä ole. Oikea pohjaratkaisu on kaikkein tärkein asia, jatkuvasti menee vaihtoon autoja joiden sisustusratkaisut eivät kuitenkaan pidemmän päälle mielytä.

@timppa

JOKINIEMI PETRI 07.08.2011 14:25

Haapanen, nyt kyllä olen kanssasi aivan erimieltä. Mielestäni alusta on yhtä tärkeä kuin kulkimen pohjaratkaisu. Autollahan liikutaan vuodessa jopa tuhansia kilometrejä kyllä sillon auton alusta rupee näytteleen erittäin suurta tekijää. Mulle on aivan yks hailee onko autossa esim valoilla varustettu vitriini kaappi . Mutta siten kun lähetään tienpäälle rupee oleenkin merkitystä kuinka auto käyttäytyy missäkin tilanteessa.

MANNILA MATTI 07.08.2011 15:57

Jälleenmyyntiarvon kannalta saksalainen kori parempi. Ajon kannalta isompi ja tehokkaampi kone on parempi. Mitä tulee pohjaratkaisuun, niin sehän on määräävä tekijä itse kullekin auton hankinnassa; haluaako parisängyn, kerrossängyn, takatallin, kaasu-uunin, ison jääkaapin, jne Jos haluaa alustaksi Mersun, niin saa maksaa enemmän kuin Fiatista en tiedä saako sen parempaa. Renut lienevät myös halvempia kuin Mersut. Minulla on 15 vuoden ja satojen tuhansien kilometrien kokemus Ducatoista; kerran on jouduttu 5-vaihde korjauttaan käyttövirheen takia ja kerran etupään iskarin laakerit jouduttu vaihtaan. Eli ei kannata Ducatoakaan poissulkea auton alustana. Mulla ei ole mitään tarvetta paskantaa Renua sen paremmin kuin Mersuakaan, kun ei ole kokemusta niistä.

HJELM ARTO-VEIKKO 07.08.2011 16:21

Teillähän on hyvä pohja auton valintaan, kun on kokemusta autosta. Kirjaa hyvät puolet nykyisestä autosta ja katso että ne löytyvät myös uudesta. Sivupenkistä olen samaa mieltä kanssasi, matkustaessa mahoton ja muuten tiellä. Omassa autossani arvostan hyvää ympäri vuotista käyttöä,runsasta tilaa,erillistä suihkua ja tukevaa rakennetta. Uuden valinnassa olisin valmis tinkimään tilasta ja ehkä rakenteiden vahvuudesta. Kuten joku kirjoitti sisätilojen sopivuus ja miellyttävyys on tärkeä tekijä. Mieleiselle korille löytyy Relluja,Foorteja ,Ducatoja ja muita alustoja,joista valitsee omalle ajotavalle sopivimman.

t jelmi

LINDQVIST KIRSTI 07.08.2011 16:26

Ensin kiitos paljon asiallisista vastauksista.Minulle sisätilat merkitsevät paljon ja niiden mukaan lähden liikkeelle.Lähinnä mietin tuota ikä/km suhdetta että olisiko parempi vähän ajettu vanhempi vai vähän enemmän ajettu uudempi eli mahd.jälleenmyynnissä kumpi määräävämpi tekijä hintaa ajateltaessa.

HJELM ARTO-VEIKKO 07.08.2011 16:53

Autokaupassa taitaa ikä ratkaista,kilometreissä satatuhatta on sellainen kohtalokas lukema,sen läheisyys karsii ostajia.

t jelmi

LINDQVIST KIRSTI 07.08.2011 17:01

Sattuisiko kenelläkään olemaan tietoa linkittämäni Knaussin istuinryhmästä rakennettavan sängyn koosta?Myyjä sanoi että se olisi tavallista lyhyempi mutta löytyisikö keneltäkään tarkkaa mittaa?

KOSKINEN OLLI 07.08.2011 21:38

Käy ihmeessä koeajamassa muutamia autoja. Tarkkaile melutasoa ajon aikana, räminät, helinät, kitinät ym. Tarkkaile ajamisen helppoutta matkavauhdissa, ajourissa jne. Puoli-integroitu on yleensä n.6m pitkä, ei mahdu pysäköintiruutuun... Matkailetko talviaikaan? Jos, niin talvivarustelu on oltava. Minkälainen säilytystila on autollasi? Asettaako esim. ahdas säilytystila vaatimuksia kaasupullojen sulkuhanojen käytettävyyteen, tavaratilan tai kemssantyhjennyksen käytettävyyteen säilytyksen aikana...

RUOTSALAINEN JUKKA 07.08.2011 21:40

Heips,

muutama ajatus pohdittavaksi ostajalle.

Pohjaratkaisu:

(montako ihmistä kulkee mukana), onko pöytäryhmä käytössä aamukahville sängystä noustua vai pitääkö se joka ikinen aamu kasata/joku herättää, jotta voi kahvit juoda pöytäryhmässä? > Ainakin meillä nuoriso nukkuu, kun aikuiset jo juomme kahvia. Jos joka aamu ja ilta pitää sänky virittää, niin voi tuntua hankalalta pitkän päälle. Eli suomeksi: aamukahville pöytäryhmä käytössä koko ajan. Lisäksi tässä on sellainenkin huomio, että välillä pitkillä reissuilla on joutuu ottamaan "nokkaunet" päiväsaikaan - tällöin on hyvä, että petitiloja on valmiina ilman pöytäryhmän virittämistä.

säilytystilojen riittävyys sisätiloissa

kulkeeko polkupyörät mukana? Jos kulkee, niin missä kuljetat ne (takatalli, pyöräteline). Huomioi pyörätelineen osalta: pyörien lukitus, nostaminen telineeseen, puhtaana pysyminen. Oma vaatimus on takatalli: pyörät ja muut tarvikkeet sinne - helppo ottaa, riittävästi tilaa, ei likaannu jne...

Alusta ratkaisu:

tästä olikin jo paljon kommentteja. Itselläni ollut vain Ducatoja, joten en osaa muista kommentoida. Omat ducatot ovat toimineet moitteetta. moottorin teho on pohdittava asia. Euroopan mäet ovat vaativat potkua. kilometrit ovat melko tärkeä asia: vähemmät kilometrit eivät takaa mitään varmuudella, mutta olettaisin, että vähäiset kilometrit mahdollistavat enemmän lisäkilometrejä verrattuna sellaiseen, jossa kilometrejä on jo valmiina "paljon".

Onnea ja menestystä auton metsästykseen

LINDQVIST KIRSTI 07.08.2011 21:50

Kiitos,huomion arvoisia seikkoja.Puoli-integroidussa mitä nyt etsin taitaa aina olla pöytäryhmän teko sängyksi edessä jos edes yksi lapsi mukana.Täytyy laittaa se ensimmäisenä aina heräävä pöydälle nukkumaan:) Tavaratila myös usein matala mutta tähänkin asti pyörät kulkeneet hyvin telineellä joten säilytykseen menee nykyäänkin vain pöytä ja tuolit. Kovaa on auton etsintä ja varmasti kestää tovin ennen kuin löytyy mutta toivottavasti tälle syksylle.Juuri laiton viestiä pariin liikeeseen lisätietojen toivossa...ja jään odottamaan.

NIVA OLAVI 07.08.2011 22:18

Kyselit Kirsti kilometreistä. Omassa edellisessä autossani niitä oli 200 tuhatta, kun vaihdoin uuteen. Seuraava omistaja oli valinnut kahden auton väliltä, minun ja toisen samanlaisen ja samanikäisen, jolla oli ajettu vain 40 tkm. Oli valinnut minun entisen, kun oli ollut kuulemma paremman tuntuinen. Hintaero oli ollut marginaalinen. Nykydieselit kestävät helposti puoli miljoonaa kilometriä, kun niistä huolehditaan.

TERVO JARI 07.08.2011 22:23

Miksi ei integroitua ?

Saat yhden parisängyn kaupantekijäisinä ja paljon enempi tilaa ja vertaansa vailla olevat näkyvyydet matkustajille.

Se kaupantekijäisinä saatu sänky on kuljettajan ja vänkärin pään yläpuolella sillon kun siinä ei nukuta.

Itse harkitsisin moneen kertaan vaihtoa puoli-integroituun sillä hyviäpuolia löytyy integroidusta niin paljon että tuskin "puoliska" koskaan taloomme tulee . . .

Autossamme on heti valmiina kaksi parisänkyä ja kolmannen täysleveän parisängyn saa pöytäryhmästä, Tosin tuota pöytäryhmää ei ole koskaan sänkynä käytetty.

http://www.nettikaravaani.com/kaikki/kaikki/matkailuauto?id_travel_truck_type=51&pfrom=25000&pto=45000&yfrom=2004&yto=2011

YLINEN MATTI 07.08.2011 22:28

Terve! Autoista en olisi kovon huolissani koska pakupohjaisiahan ne ovat joilla ajetaan paljon enemmän kilom.ja lyhyttä ajoa junnaavaa liikenteessä eri kuskien kanssa,luulisi niiden kestävän meidän ajossa yhtäjaksoisia pitkiäkin matkoja tasaista ajoa ellei juutu Barceloonan aamuruuhkaan tunneleissa tosin meillä on aina melkein täysi paino päällä.Ajossa olen pitänyt ALKO alustalla varutetusta autosta.Sisusta ratkaisuissa pitänee ottaa huomioon henkilö luku makuupaikat nythän löytyy puoliint.joissa katosta vedetään lisävuoteita ja takana korkealla olevat vuoteet joissa on kunnon takatalli johon saa pyörät ja paljon muita tarpeelisia TAVAROITA .Sitten vielä ainakin yksi varteenotettava seikka jos matkailee "kylmissä"oloissa niin tupla lattia tai ainakin hyvin lämpöeristetyt vesiosastot.terv.masa

TERVO JARI 08.08.2011 20:23

Rellu, satatuhatta takana:

Ilmastoinnin kompura kerran sanonut työehtosopimuksen irti.

Raidetangon nupit vaidettu.

Alapallonivelet vaihdettu.

Hehkut vaihdettu.

Nuot tuli päälimmäisenä mieleen, ja kyllä lista tuosta jatkuis jos oikein tikulla "kasaa" kaivais joten samaa "paskaa" se Relluki on kuin muutkin pakut . . .

Ja tuossa kesällä Norjassa reissatessa houmasin että Norskeilla oli hyvin vähän noita ALKO alustoja, miksikö ? Lienee parempi niihin olosuhteisiin perinteinen alusta . . . Ja olosuhteet on suomessakin suurinpiirtein samat kuin Norjassa, huonot pinnoitteet teissä, huonot tiet leirintäaluiella/lle jne . . .

Käyttäjän lisäys viestiin 8.8.2011 klo 21:34:49 Niinkuin kirjoitin:

Samaa paskaa kuin muutkin, elikkä tuolla tarkoitin että samantyyppisiä vikoja kuin Fiiatissa löytyy niin Rellustakin kuin Mersusta, Mersusta ei ole kokemusta kuin vajaan vuoden ajalta mutta takuurempassa sekin on muutaman kerran käynyt . . .

Täydellistä ei ole, jokaisessa on vikoja/kuluvia osia, kaikki osat tehdään toivossa että kestäis jonnin aikaa takuuajan jälkeenkin, sen jälkeen saakin/pitääkin mennä rikki, sillä tavoin tuoda rahaa auton valmistajalle . . .

VALLIUS MARTTI 08.08.2011 20:45

Kyllä olen samaa mieltä Jarin kanssa Rellusta mutta tuota nimitystä ""PASKA""en käytäisi ihan samanlainen kuin mikä tahansa pakun alusta ei parempi eikä huonompi.Vikoja kyllä löytyy noin alan miehenä voisin luvetella aikamoisen listan mutta en mollaa koska parempi on kun kaikki kokee itse.Nyt hän relluja on niin pieni osa m-auton alustoista että ei vielä monella kuin pinta puolisia kokemuksia katsotaan siten kun relluja alkaa olla sama määrä kuin fiateja siten voidaan vertaila paremuuta.Elikkä kaiken merkiset alustat ovat kyllä niitä kelpo alustoja.Kesäisin terveisin Kulkuri

KOSKINEN OLLI 08.08.2011 20:58

Rellu Master matkailuauto 2005 100tkm takana, ei huolia, ei nivelhuolia. Esson juttuja taitaa Jari kertoa?

TERVO JARI 08.08.2011 21:40

Arki todellisuuta, sitä se on . . .

Osat ei ole identtisiä, laatu vaihtelee. Joihinkin sattuu ne "maanantai" kappaleet . . .

Itellä on Pösö 2.8 HDI KA, siitä on mennyt alapallonivelet ja jousien yläpään laakerit ja toissatalvena pakkasella tiessä olleen kolon takia etuiskari, vaihdettiin kummatkin, takana kilometrejä 90 tuhatta . . .

RUOTSALAINEN JUKKA 08.08.2011 21:52

Hei, tuossa edellä jo jotain kommentoinkin, mutta laitetaan vielä ajatusta kiertämään, sillä minulla on samanlainen tilanne kuin Kirsilläkin. Me haemme uuden käytetyn huomenna ja vaihtariksi menee nykyinen.

Meillä oli kriteerinä koko ajan, että makuupaikat pitää olla neljälle, minimissään kolmelle ilman, että pöytäryhmää käytetään sänkyinä. Vaihtoehdoiksi jäi integroitu tai vähän aikaa markkinoilla olleet puoli-integroidut, joissa saa sängyn laskettua pöytäryhmän päälle helposti. Päädyimme integroituun takatallilla pitkän etsinnän jälkeen.

Kirsille vielä huomio matalasta sängystä ja sen alla olevasta tavaratilasta. Itsellämme oli sellainen toisessa autossa ja koimme hankalaksi tavaratilan hyödyntämisen. Oli kovin hankalaa ottaa tavaratilan peräpäästä jotakin pois, kun muut tavarat olivat tiellä ja luukku matala. Takatallissa olemme kuljettaneet pyörät, sukset, pitkät onget jne...

No, nämä on makuasioita ja jokainen arvostaa eri asioita. Vielä kerran tsemppiä auton hankintaan.

HARJULAMPI JUKKA 08.08.2011 21:56

Konjakeissakin on eroja, eikä Renault ole sielläkään mitenkään ylivertaista.

JOKINIEMI PETRI 08.08.2011 22:06

Joopa joo. Mulla nyt vaan on kokemukset tukatosta sitä luokkaa että en voi kehusanoja antaa. En edes niitä pieniä. Yksi ollu matkailuautona ja toisella ajellu töiden merkeissä. Nytten on rellu matka kulkimena. 2 vuotta on ollut ja ei ole ollut minkään sortin ongelmia. Ei voi muuta kun kehua. On hiljanen. hyvä ajettava. voimakas moottori. Eikä ole seon kahvipöytä juttu

KOSKINEN OLLI 08.08.2011 22:19

Jarille; Kyllä laatueroja on, autotehdas saattaa vaihtaa palloniveltoimittaajaa ihan milloin haluaa, ja samalta valmistajaltakin tulee erilaatuisia eriä. Pelkästään pakkaseen sopimaton suojakumilaatu tai voiteluaine pilaa nivelen ennenaikaisesti. Jonkinverran noita vaihdetaan myös "turhaan", kun "arvotaan" paikkaa mistä "kolina" tulee.

PIIRONEN KARI 08.08.2011 22:34

Netticaravanin sivuilta katselin myytäviä matkailuautoja. Valikoimaa löytyy reilut tuhatsata autoa, joista 828 Fiatin alustalla ja vain 27 Rellua, eli kyllä ne on aika vähemmistönä matkailuauton alustana. Mikä sitten syynä? Itse ajelen toisella Fiat alustaisella ja pääosin ollut ihan tyytyväinen.

JOKINIEMI PETRI 08.08.2011 22:39

No syyhän on ihan selvä. fiiat on korinvalmistajalle edullisenpi kuin rellu, tai mersu..

LINDQVIST KIRSTI 08.08.2011 22:53

Hyviä kommentteja tullut ja paljon miettimistä.Meillä kulkee mukana säännöllisesti enää yksi lapsi ja hänkin enää n.2-3 vuotta joten tuo puoli.integroitu tuntuu ainakin nyt että tulisi riittämään.Isäntä sen verran aamuvirkku,että voi nukkua pöytäryhmässä ja sipaisee sen aamukaffelle kasaan:) Tällä hetkellä meillä iso takatalli mutta siellä kulkee vain pöytä ja tuolit joten niille riittää varmaan matalampikin talli. Tätä ajattelin mennä huomenna katsomaan....eletään toivossa.....

http://www.jyvascaravan.fi/index.php?option=com_vehicledb&action=show_motor_caravan&mc_id=791&Itemid=100

KOSKINEN OLLI 08.08.2011 23:07

Onhan Fiatissa asuntoautopohjana se hyvä ominaisuus että keskustelupalstat pursuaa korjausohjeita. Ongelmien tullessa apu on lähellä ja varaosien runsas kysyntä takaa niiden hyvän saatavuuden varaosaliikkeistä vuosikymmeniksi. Tämä siis ihan vakava mielipide, En fanita mitään automerkkiä, on minullakin Fiiatti pihassa ja kyllä sillä ajaa voi.. ;)

NIVA OLAVI 08.08.2011 23:09

Edellinen autoni oli juuri tuollainen, mutta kaksi vuotta vanhempi. Ajoin 200 tkm enkä päässyt valittamaan mistään. Kuluvia osia jouduttiin vähän vaihtamaan, mutta näinhän se on kaikissa mekaanisissa laitteissa.

Onnea matkaan!

KILLSTRÖM NIELS 09.08.2011 07:07

Osat ei ole identtisiä, laatu vaihtelee. Joihinkin sattuu ne "maanantai" kappaleet . . .

Itellä on Pösö 2.8 HDI KA, siitä on mennyt alapallonivelet ja jousien yläpään laakerit ja toissatalvena pakkasella tiessä olleen kolon takia etuiskari, vaihdettiin kummatkin, takana kilometrejä 90 tuhatta . . .

Ja mulla Dugato 2,3 multijet, takana 86000 km. Minkähän päivän valmistuskappale tää on kun ei pienintäkään vikaa tai murhetta. Surutta on saanut kenkää ja vielä se tehopoxikin siellä toisten kiusaksi. Täytynee koputtaa puuta(päätä).

Koppakin on Ranskalainen Challencer 6,9m

Aina asia mikä hiukan kaikertaa, ettei tää ole täysintegroitu vaan puolikas. Edellinen kun oli ja peräti 19v mulla, siihen kerkis tottua. .

Käyttäjän lisäys viestiin 9.8.2011 klo 07:14:17 Niin vielä tuosta alusta on se fiatin leväperäinen, on se vaan hyvä ajettava.

MÄENPÄÄ TAUNO 09.08.2011 10:00

kyllä tuon ducatin aliarvioimisen voisi jo lopettaa koska 64 autoa 100:sta on juuri fiat merkkisiä !!!!!!

RUOHONEN NIINA 09.08.2011 14:32

Hei Kirsti Huomasitko auton väritys on yllättävästi erään vuokraamon väreissä. T:Niina

LINDQVIST KIRSTI 09.08.2011 16:54

Eipä käynyt mielessä enkä kyllä tunne vuokraamon värejä.Siitä huolimatta auto jäi odottamaan seuraavaa omistajaa,liian ahtaan tuntuinen meidän tarpeisiin.Varpaat otti takasängyssäkin reunaan kiinni :) Etsintä jatkuu.....pitääköhän palata alkoviin tai alkaa katseleen integroitujakin sillä silmällä että ainakin 4 mahtuisi hyvin matkustamaan.

HAAPANEN TIMO 09.08.2011 17:21

Mulla on puolikkaasta se versio jossa on vaatekaappi apukuskin selän takana, täsmälleen sama sisustusratkaisu kun Adriassa tuolla ylhäällä ekassa linkissä on.
Mun mielestäni sellainen on kahden hengen auto, mutta jos ei lisäväkeä pitkään mukana kulje mikäs siinä. Alkaa noissakin ikkunan puolella nukkujaa harmittamaan se toisen yli könyäminen ja se ettei sänkyyn ole helppo mennä hetkeksi loikoilemaan. Lisäksi petaaminen on hankalaa.

Kyllä sieltä matalasta tilasta aika mukavasti pöydät sun muut helposti ottaa, mutta pitää olla luukku myös sisäpuolelle siitä vessan oven vierestä, muuten jää tilaa hyödyntämättä.

Meillä kuusi vuotta tuo ollut, suurin hankaluus on polkupyörien likaantuminen ulkona telineessä, vaikka suojapussi päällä onkin. Pikkuvaivana se hankala loikoilu.

Seuraava malli meillä on oleva polkupyörien mentävällä takatallilla ja pitkittäisillä erillisvuoteilla varustettu, mieluiten vielä L-keittiö.

Sängyn viereisten ikkunoiden korkeussuuntaista sijoitusta olen aina ihmetellyt. Miksi ihmeessä niiden pitää olla aivan patjan korkeudella? Laittaisivat ylemmäs ja pienempiä. Taitaa Hobby olla eka joka on tehnyt kivat kolmionmalliset ikkunat sinne seinän yläosaan.

@timppa

LINDQVIST KIRSTI 09.08.2011 17:32

Samoja huomioita tein kun tuota Jyväskylän autoa koemakasin.Jos ois päätyikkunan aukassu niin olis ehkä ollut lokosammin tilaa maata. Taitaa olla että palailen alkoviautoon vielä joksikin aikaa.Mietin tuollaista Adriaa että mahtaako olla kova polttoaineenkuluttaja kun on suht painava omapaino vai menevätkö nuo alkovit yleensä samaan kategoriaan.Omassa Dethlesissä saatiin kesällä maltillinen keskikulutus 11,4 l kun mittari pysyi 80-83 lukemissa.Tässä seuraava mielenkiinnon kohde jos jollain kokemuksia tällaisesta autosta.

http://www.netticaravan.fi/autot/?id=60403

HAAPANEN TIMO 09.08.2011 17:38

Se vasta loukko on tuo poikittain oleva parisänky tallin päällä, eihän sieltä pääse pois millään. Pahempi kuin alkovi, kun ei voi tulla sivuttain alas. Vielä lisäksi tekee autosta todella ahtaan tuntuisen kun ei kunnolla näe koko sisätilaa. Näin on mun mielestäni.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 9.8.2011 klo 17:40:14 Tarkoitan ettei näe sisätilaa kokonaisuudessaan koska tuossa mallissa on aina vaatekaappi ja vessa täyskorkeina vastakkain.

JOKINIEMI PETRI 09.08.2011 17:43

Samaa mieltä timon kanssa erittäin hankala peti ja hiukan korkeellakin.

JOKINIEMI PETRI 09.08.2011 17:57

tutustu autoon jossa etupenkit kääntyy, ne on mukavat, sivussa sohva, l keittioö ja pitkittäinen parivuode. Tollasessa ratkasussa on tilan tunneeta

KAAKKOLAHTI TOIVO 09.08.2011 18:22

Erillis vuoteet ehdottomasti. Helppo pedata ja muutenkin käytännöliset.

LINDQVIST KIRSTI 09.08.2011 21:30

Mitä minun auton ostosta tulisikaan ilman teitä :))))) Ihan hyviä pointteja mutta kohta alkaa olla vaihtoehdot vähissä.Kääntyvät penkit ja L keittiö hyvä ratkaisu mutta usein vain 4 rekisteröity tai jos on viidelle niin harvoin sivusohvassa vöitä eli vähän riskaapeli kuljettaa. Hakusessa on kuitenkin vähintään 5 rekisteröity auto joten perinteinen pöytäryhmä tukee tätä asiaa parhaiten.Täytyy vain löytää vähän pidempi auto missä olisi vähän reilumman pituinen takasänky.Ja etsintä jatkuu.....aina vaan.....

TERVO JARI 09.08.2011 22:04

Vilikuile niitä integroituja, niistä löydät haluamasi helpoiten.

Tosin näkemyksiä on yhtämonta kuin "näkijääkin" . . .

LINDQVIST KIRSTI 09.08.2011 22:09

Taisin elämäni ensimmäistä kertaa tänään oikein hetken olla integroidun auton sisätiloissa ja kokemus oli kieltämättä mukava.Ja sängyt molemmin puolin valmiina,Vielä kun löytyisi 6 rekisteröity täyspöydällinen niin harkita voisi.Taitavat vaan olla minun kukkaroni ulkopuolella tai sitten tosi vanhoja.Mutta vinkkejä jos sopivia tiedätte.Yksi oli netticaravanissa mutta liike rajoittaa ostohalua(siis nimenomaan hyvityshinnan takia:)))

YLINEN MATTI 09.08.2011 22:14

Taitaa tosiaan olla intergroidun paikka tai katosta laskettavan lisävuoteen eli puoliinterin muuten osto varmaan kannattaisi tehdä tuotapikaa luulempa että suomikauppiaat hinnoittelee jo veropäätösiä ennakoiden,joten näin syysaikaan kandee katsoa saksan hintoja kun siellä alkaa suuret näyttelyt ja tarjous kilvat.terv.masa

LINDQVIST KIRSTI 17.08.2011 20:21

Kyllähän näitä on taas katsottu ja käyty katsomassa ja vahvasti alkaa vaaka kallistua alkovin puoleen vielä muutamaksi vuodeksi.Tuo Adrian alkovi on nyt todella harkinnassa ja meille käy varotteluista huolimatta tuollainen omassa rauhassaan oleva punkka.Luohan se läheisyyttä kun kömmitään toistemme yli yön vessareissuille :))) Onko muuten hyvä auto olemassa kun meillä vaan kokemus tuosta Dethlesistä?Mitään mihin pitäisi kiinnittää huomiota kun lähtee autoa katsomaan?

RUOTSALAINEN JUKKA 17.08.2011 20:27

Mitäs tuosta tuumaat.

Alkovimalli, takatalli, 6 rekisteröity, vähän kilometrejä, nokkahihna vaihdettu, kaikki huollot tehty, hälytin, vahvistetut jouset...... ja auton historian tuntien tiedän, että kunnossa. Jos miinusta hakee, niin ikä.

http://www.netticaravan.fi/kauppiaat/Caravan+Center/677/1/60365/6

LINDQVIST KIRSTI 17.08.2011 20:36

Ihan siisti ja hyvännäköinen peli mutta oma on vm.2001 ja vähän uudempaa etsitään.Tuo Adria on 2005 ja vain 61 000 ajettu joten luulen että siinä olisi vielä meidän käyttöön autoa pitkäksi aikaa.Kyllähän noita alkoveja löytyy tosin vain vähän parisängyllä olevia.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.