automaattilaatikot mersu

HUTTUNEN HENRIK 02.08.2011 21:49

onkohan niissä mitään perää joskus puhuttiin mersun automaattilaatikosta jostain vuosi mallista että kannattaisi varoa ja onko kesto eroa täys automaati vai puoli automaatti. auto jota olen miettinyt on 2,7 koneella, käyttääkö jöku moottori malli heikompaa laatikkoa.

JANHONEN MATTI 02.08.2011 22:46

Kyllä näin puhuttiin ja tuskin savua ilman tulta. Sikäli kun muistan ongelmana oli automaattivaihteiston viallinen hydrauliikkapumpun rele, jonka aiheutti pumppuvaurion Siihen kehitettiin parempi rele ja ongelmat uskoakseni poistuivat. Viimeaikoina näitä juttuja ongelmista ei ole enää kuulunut.

HUTTUNEN HENRIK 03.08.2011 19:57

niin että se olikin pikemmin sähkö hässäkkä eikä sen isompi juttu, eli samat laatikot pelaa edelleen olen kuullut muuten että ne on lujia vehkeitä 2,7 moottorit ja ne laatikot.

NOVA KAI 03.08.2011 20:15

Itselläni on 2.7 kone oikealla automaatilla toistaiseksi pelannut moitteitta eka ojynvaihto tehty 55000km kohdalla, Nyt mittarissa 65000km joten sisäänajo jatkuu. Voin suositella automaattia matkailuautoon. Ainoa haittapuoli on litraa suurempi kulutus ja laatikon lisäpaino. Terv Kaitsu

HUTTUNEN HENRIK 03.08.2011 21:00

liekkö alustoissa mitään merkille pantavaa. se on 616 alustalla?

Käyttäjän lisäys viestiin 3.8.2011 klo 21:02:12 paljonko on muuten tommosen realistinen kulutus?

SUOMI SEPPO 03.08.2011 22:48

Entisessä mersussani (316/2005 Sprintshift) petti 25 tuh.km/2vuotta kohdalla painelaakerin liikettä haisteleva anturi (vaihdelaatikon irrotus). Sen jälkeen ajoin noin toiset 25 tkm. ja homma tomi kuten uutenakin. Ainoa moite vaihteen toiminnassa oli se kun nopeutta nostettiin hiljennyksen jälkeen 60 km/h ylöspäin niin automatiikka halusi pitää 6.vaihteen päällä ja kardaani jurisi sen mukaisesti. Asiasta kyllä selvittiin kun manuaalisasti heitti vitosen päälle. Tämä vuosimallin jälkeen on tullut jotain muutoksia systeemiin joista en tiedä. Kokemuksieni mukaan voisin harkita kyllä uudestaan Sprintshiftiä, varsinkin kun tällähetkellä nykyinen Fiat on telakalla sylkäistyään kytkimen työsylinteristä mehut pellolle 21 tuh.km/2vuotta (vaihdelaatikon irrotus) @seppo

Käyttäjän lisäys viestiin 4.8.2011 klo 10:55:30 Henkilöautoissamme molemmissa on oikeat automaattilaatikot MB:in valmistamia. Moitteetta toimineet. Ajettu kyllä vasta 180 tuh.km ja 28 tuh.km. Käsittääkseni MB:in "oikeat" automaattilaatikot melkein ikuisia kestävyydeltään. Ainoa varjopuoli polttoaineen kulutuksen nousu.

JANHONEN MATTI 04.08.2011 09:32

Noin yleisesti ottaaen, mersu osaa automaattilaatikot. Itsellä on matkailuauton alustana sprinter automaatilla ja en kyllä enää ihan helpolla "polkuautoihin" takaisin mene. Automaativaihteisen käsiteltävyys on ihan omaa luokkaansa nimenomaan vaikeissa paikoissa, ruuhkissa ja parkkeerauksessa.

Kaikki autot tarvitsevat huoltoa ja joskus varaosiakin - myös mersu. Yksi hyvä puoli mersun kunnosapidossa on se, että Suomessa on useita firmoja, jotka toimittaa huomattavasti maahantuojaa halvemmalla varaosia mersuihin. Tuskin ihmeempään mainontaan syyllistyn jos mainitsen vakkapa Motonetin ja KL-varaosat. Lisäksi molemmilla on myös nettikauppa.

HUTTUNEN HENRIK 04.08.2011 22:43

eli toisin sanoen rehelliset automaattilaatikot on mersulla suhkot varmoja. kiitti kommenteista!!

HALME MARTTI 05.08.2011 22:35

Olen ajellut firaabelina (mitä nyt elkkukiireiteiltä ehtii) automaattivaihteista kuorma-autoksi rekisteröityä 2007 mallin Sprinteriä. Kilometrejä nyt 297 tkm. Vaihteiston kanssa ei ole tähän mennessä ollut ongelmia. Kulutus näin kesäkelillä karvan yli 10 litraa satasella. Talvella huomattavasti enemmän. Johtuu vebastosta ja yöllä auraamattomista teistä. Suuri osa ajosta tyhjällä tai puolityhjällä autolla.

Käyttäjän lisäys viestiin 5.8.2011 klo 22:36:14 Jäi sanomatta vielä, että automaatti on ehdottoman mukava ajettava.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.