Dugato

SYLANDER PEKKA 20.06.2011 06:35

niinpä niin olen selannut tätä etuteltan puheita miksiköhän ihmiset ostavat FIIAT DUGATON alustoilla kun niissä on niinpaljon vikoja onhan muitakin merkkiä,

HYTÖNEN RAIMO 20.06.2011 10:08

Siksi, kun se on yleisin (ei sama kuin suosituin) alustamalli. Syy sama kuin Reinikaisen Vilenillä: kun saa HALVALLA.

Tuo näkyy jo siitä, että Ducaton sisarmallit Citroen Jumper ja Peugeot Boxer edustavat esimerkiksi Saksan tilastoissa noin yhden prosentin kokoluokkaa rekisteröintimäärissä, kun se tukaatin kohdalla on himpun vajaa kuusikymmentä. Toiseksi suosituin alusta Saksassa (ja Suomessa) on Ford Transit (n. 19 %) ja kolmanneksi suosituin Volkswagen (Transporter ja Crafter) joka ohittanut aiemmin paikkaa pitäneen Mersun selvästi.

Sivumennen sanoen tuohon prosenttiluokkaan myös Renault (rinnakkaismerkit Nissan ja Opel), joka ei ole onnistunut kasvattamaan osuuttaan kovista ponnisteluista huolimatta.

KARJALUOTO PENTTI 20.06.2011 15:05

Mistäs Pekka on sellaisen totuuden selvittänyt, että Dukatossa olisi vikoja enemmän kuin muissa merkeissä. Taitaa vain palstalla harvat viat tulla enemmän esille, koska Ducaton markkinaosuus on ylivoimainen muihin verrattuna. Luotettavaa, tutkimukseen perustuvaa tietoa vikatiheydestä tuskin löytyy. Meidän perheellä on alla neljäs Ducato. Edellisilläkin kaikilla ajettiin pitkälti yli 100 000 km. Ainoastaan 14-alustaisessa (15 tuuman pyörät) idtd:ssä meni takapyörän laakeri. Nykyisessä Maxi-alustaisessa JTD:ssä, jolla on 105000 km mittarissa, ei ole tarvinnut tehdä kuin normaalit huollot, edes jarrupaloja ei ole vielä tarvinnut vaihtaa. No tietenkin renkaita. Mielestäni luotettavia autoja ainakin tällä otannalla. Tuskimpa ihan tuuria.

VALLIUS MARTTI 20.06.2011 18:16

Tämä mitä Pentti kirjoitteli on kyllä totta olen jo aijemin päätynyt samaan tulokseen ja joka on faktaa.Minä olen myös ajanut lähes 800 tkm 4 eri Ducatolla ja ei minkään laisia vikoja vain normaali huollot tehty ajalaan,Nyt on tämä -08 ja nyt on ajettu 82 tkm ja viime viikolla rupes kytkimen työ sylinteri vuotamaan öljyt läpi ja nyt tässä uudessa mallissa kytkin sylinteri hankala vaihtaa kun se on kytkin kopan sisällä((elikkä painelaakeri ja työ sylinteri on rakenettu samaan komponentiin)).elikkä laatikon irroitus ja sitten laatikko takaisin iso työ mutta tehtävä on.Ja siltikään Ducato ei ole huonompi kuin muut merkit,kesä terveiset!! Kulkuri

TIENHAARA ERKKI 20.06.2011 19:31

Gaussin kellokäyrän mukaisesti autoissa on viallisia/viattomia, ja mitä enempi kyseisiä autoja/alustoja on sitä useammalla on myös tapahtumia, kääntäen harvinaisissa alustoissa on myöskin harminsa, mutta ne ei välttämättä ylitä uutiskynnystä. Todennäköisyyslaskenta tukee myös tätä, mitä enempi vekottimia sen suurenpi mahdollisuus kokea vähemmän mielyttäviä. Tämä ei tarkoita sitä, että auto on huono, vaan näin se elämässä menee.

JOKINEN REINO 20.06.2011 21:50

Ei ducatossa ole vikoja,vaan "ominaisuuksia", kuten eräässä itänaapurin tekeleessä. Ihmetellä täytyy kyllä,kuinka niitä "ominaisuuksia" on saatu mahtumaan niinkin mittava lajitelma ,yhteen kapistukseen? Kun ei oikein mikään paikka ole järkeenkäyvällä tavalla rakennettu ,ja vielä alimitoitettu rimpula lähes kaikilta osin, matkailuauto käyttöön! Kyllä ducato on huono, ja näin se vaan täytyy rehellisesti myöntää!

JOKINIEMI PETRI 20.06.2011 22:06

Jokisen kanssa kyllä täysin samaa mieltä kyllä on tukatto niin susi autona että jos sitä joku oikeen tosissaan kehuu siinä vaiheessa voi hiukan hymyillä.

NIVA OLAVI 20.06.2011 23:26

Jokiselle ja Jokiniemelle: Onkohan teille sattuneet maanantaikappaleet? Vaikka toisaalta, minulle sanottiin yli 20 v sitten, että Fiateja ei tehdä maanantaisin. (VEHO). Minulla on menossa viides Ducato. Ensimmäinen oli vm. -83 ja bensakone. Meni 200 tkm ilman mitään ongelmia. Seuraavat olivat vm. -92 ja sitten -97. Näiden ainoa ongelma oli 5-vaihteen hajoaminen ja kerran vetoakselin nivel ja vesipumppu, Molemmilla ajoin n. 200 tkm. Seuraava oli mallia -02 ja taas 200 tkm ilman ongelmia. Nyt on alla vm -07, jolla on ajettu vasta 90 tkm ja kaikki ongelmitta. Siis yhteensä lähes 900 tkm ja silti vielä Ducato.

Eiköhän kaikissa automerkeissä ole joitain, niin kuin sanoitte, ominaisuuksia. Teboilin baarissa on kerrottu, että Mersun alusta on liian pehmeä kantamaan asuntoa ja sen ovet eivät pysy kiinni. Eräs saksalainen valmistaja lopetti Mersunn alustalle rakentamisen eo. syistä. Transitin meteli on lähes aiheuttanut avioeroja jne. ja Fordhan on vuosikymmeniä tunnettu ruosteisen raudan kemiallisena merkkinä. Juttujahan riittää.

AHOKAS VIRPI 20.06.2011 23:30

eipä ole muista autoista juuri kokemusta mutta kahdella dugatolla nyt päristellyt parin vuoden sisään sen 50000 eikä kummassakaan ole vika tielle jättänyt.eli joku valo saattaa joskus palaa mutta muuten toimii kuin junan vessa!!!!olen tyytyväinen!

NIEMELÄ KARI 20.06.2011 23:31

Kertokaas nyt Jokinen Reino ja Jokiniemi Petri mitä Fiiussa on vikana ! Miksi yleensä ostitte Fiiun alustalla olevan tupaauton jos se on mielestänne noin huono , olisikohan ostovaiheessa kannattanut perehtyä vähän paremmin alustoihin ettei tarvi ruikuttaa jälkikäteen ! Vaihtakaa ihmeessä tupaauto toisen merkkiseen ja kertokaa kommentit kuinka pelittää .

NIEMELÄ KARI 21.06.2011 00:15

Käyttäjän lisäys viestiin 21.6.2011 klo 00:22:37 Jokinen Reino ja Jokiniemi Petri . Vielä kysymys , mikä on takakopin malli , kiinnostaa ettei olis vain E , M , alkava nimi , voipi olla takapään vika kun etupää ei teidän mielestä pelaa !

LAURONEN TAPANI 21.06.2011 10:24

Uusi Ducato on hyvä ja halpa, mutta en vielä tiedä varmaksi onko hyvä ja kestävä, vasta 26tuhatta mittarissa.

VALLIUS MARTTI 21.06.2011 13:02

Tuosta REINON JA PETRIN jutuista ei voi muuta sanoa kuin mitäs nuista hampatomien jutuista.Niilä kritereilä millä he autot luokittelee paremuus järjästykseen ovat seuraavat" minä olen lukenut,minä olen kuulut,napurillakin sattui,omia kokemuksia ja johto päätöksiä-minä luulisin niin".Autoja on äärettömän vaikea laitaa paremuus järjästykseen kun autot ovat ykksilöitä ja käyttö tarkoitus erinlaisissa olosuhteissa.Meillä ainakin Fiat vertaala harvinaisuus.TV Kulkuri

VÄLIAHDE JUSSI 21.06.2011 17:00

En tiedä muuta vikaa kuin huono minun käyttööni heikko 5vaihe ja nivelet ei kestä käyttöäni.Vanhemmissa malleissa kytkin ongelmiakin. Onneksi Kiina alkaa tehdä matkailu autoja jos se sais fiiatin panostamaan näihin tukaton ongelmiin Kalju se on senhän sanoo jo nimikin. Muuten nythän puhutaan sarjatuotannosta tuotetusta uudesta alustasta,eikä käytetystä.Ei siinä saa olla eroja tuotantolinjalta lähdettäessä. Käytetty on taas eri juttu.

VALLIUS MARTTI 21.06.2011 18:20

Kyllä se on näin että mitä suurempi sarja sitä enemän eroavaisuukia tekeleissä on ja kaikki osat ja komponentit valmistetaan määrätyn toleransin puiteesa toinen osa saataa olla jo hyväksytyn ja hylätyn raja mailla mutta hyväksytty toleransin puiteesa tämä on kaikissa autoissa ja koneisa pienoinen kysymys merkki onko tosiaan kaikki saman laisia?.Totuus on että ei monta 100 % samanlaista linjoilta tule.Ja kokoon pano on myös niin ja näin. TV Kulkuri

JOKINEN REINO 21.06.2011 21:36

Joku on ymmärtänyt väärin,en ole laittanut automerkkejä paremmuusjärjestykseen,vaan mielipiteeni ducatosta.Jos se joitain riipii,sille en voi mitään.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.