Ajoneston ohitus Ducato JTD 2,8, vm-01.

MUIKKU VOITTO 11.06.2011 12:35

Onko kyseessä olevaan moottoriin samat ohjeet kuin ITD 2,8: n malliin, vai onko tässä erilainen ruiskutuspumppu?

MUIKKU VOITTO 12.06.2011 12:29

Sainkin selville eron ITD:n, ja JTD:n ruiskutuspumpuista. ITD:ssä on jakajapumppu, kun taas JTD:ssä yhteispaineruiskutus elektronisella ohjauksella. Joten kysyisin, onko kellään tietoa, kuinka viimeksi mainitussa tapauksessa ajonesto voitais ohittaa, että saataisiin moottori käynnistymään? Vika on seuraava: kun virta laitetaan päälle, hehkutusvalo ei syty muuten kuin kytkemällä asuntopuolen akku mukaan, Jolloin lähtee käyntiin, muttei käy kuin vähän aikaa. Moottorin sammuttua syttyy palamaan muiden merkkivalojen lisäksi code-valo, ja myöskin himmeästi hehkun valo.

KOSKINEN JANI 12.06.2011 12:33

Ei tuon jtd:n pitäisi hehkuttaa lainkaan näillä keleillä.

Vika on jossakin muualla kuin hehkuissa. Kuinka hyvin tuo pyörittää omalla akulla, common rail koneet vaatii määrätyn verran kierroksia starttauksessa että lähtee käymään.

Vikakoodit lukemalla voi myös tulla selvyyttä. Kun tuo yrittää käydä niin tuleeko savua ja miten käy?

MUIKKU VOITTO 12.06.2011 15:15

Sain tuossa äsken tietoa, että jos virran jännite ei jostain syystä ole tarpeeksi korkea, niin ajonesto ei kuittaannu. Startti kyllä pyörittää normaalisti. Täytyy tutkia virran tilanne, ja maadoitus moottorin ja rungon välillä. Lisääkin neuvoja kuuntelen mieluusti.

Käyttäjän lisäys viestiin 12.6.2011 klo 15:19:29 Käynnistyttyään vähäksi aikaa, kaikki toimii normaalisti. Pysyy käynnissä n.5-10:een sekuntin ajan.

KAUPPI ERKKI 12.06.2011 16:04

Tankissa olevassa pumpussa saattaa olla vikaa sillä aina kun kääntää virran päälle niin pitäisi kuulua hetken aikaa tankin pumpun ääni kun se pumppaa korkeapainepumpulle naftaa jos pumppu vie virtaa maihin niin hehkun valo saattaa vilkahtaa ajonesto saattaa myöskin temppuilla sillä senhän tehtävä on estää polttoaineen syöttö korkeapainepumpulle joten vikaa voi olla myös ajonesto moduulissa.

Irrottamalla suodattimelta korkeapainepumpulle tulevan naftaputken ja laittamalla sen vaikkapa pulloon kääntämällä virran päälle niin pulloon pitäisi tulla noin pari desiä naftaa tätä virta päälle pois toistamalla voidaan testata tankin pummppua.

MUIKKU VOITTO 12.06.2011 16:28

Täytyy nämäkin neuvot ottaa käyttöön, kun huomenna menen mökille autoa tutkimaan, jonne se äkäytyi toissapäivänä. Ilmineeraan sitten asiasta tällä palstalla. Lisää saa myös tulla vaihtoehtoisia neuvoja. Kiitoksia jo tähän mennessä tulleista.

HJELM ARTO-VEIKKO 12.06.2011 17:43

Työ ducatossa oli sellainen vika että se sammu.Käynistyi hetkeksi ja sammui. Kylmällä koneella pääsi jonkun matkaa mutta sammui taas. Vika oli kierros vahdissa, lämmetessä meni oikosulkuun, kylmänä toimi jonkun aikaa. Kierros vahti taitaa olla moottorin asentotunnistimen anturi . t jelmi

MUIKKU VOITTO 15.06.2011 20:45

Fiatti taas käy. En ole ollenkaan varma, mistä sen äkäily johtui. Akun navat putsasin, ja vääntelin maattokaapeleita. Myös ajoneston keltaisen rasian liittimet oli irti neljä vuorokautta, vaikkei niiden hinkuttelu sitä ennen auttanut. Akkua latasin jonkun verren. Sellainenkin asia selvisi, että jos keltaisen rasian liittimet on irti, niin hehkuvalo toimii normaalistí, ja starttaa hyvin, muttei tietenkään käynnisty, ja samalla palaa suihkun merkkivalo, mutta ckodevalo ei syty. Jos esiin tulee todellinen syy juonitteluun, ilmineeraan siitä tällä palstalla. Kiitoksia osanotosta.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.