Ducato 250 ja jousitus

NURMELA ISMO 31.05.2011 13:12

Ducato (-08) jousitus (2.2 JTD ja 3500 kg) on pintakova, etenkin asfaltin poikittaishalkeamissa. Kokeilin alempia rengaspaineita, mutta ei mielestäni suurta vaikutusta.

Olisiko tietoa minkä valmistajan iskarit ja jouset menee uuteen Ducatoon ja mitä ovat käytännön kokemukset sekä hinta?

Kiitos!

P.S tiedän että ilmajouset olisivat hyvät, mutta maksavat liikaa.

POHJANTÄHTI JORMA 31.05.2011 13:34

www.vuola.fi laittaa vahvemmat kierrejouset eteen ja lisälehden taakse,pientä korvausta vastaan eli n.1400-1500€

MÄENPÄÄ TAUNO 31.05.2011 13:35

Minulla ducato 250 2,3 multijet on yhtenevät oireet, mutta syyttäisin renkaita jotka ovat pinnaltaan kovat, talvirenkailla ei asfaltin saumat tunnu ovatkin nokialaiset

Käyttäjän lisäys viestiin 31.5.2011 klo 13:37:50 jos vahvennat jousia jotka ei ole vielä kuoleutuneet voi tulla vielä pahemmaksi

HIETALA PEKKA 31.05.2011 16:14

Onko pohjaanlyöntikumit lyhennetty?On 07-08 tyyppivika eli se kolahdus etupäässä johtuu siitä että tuo kumi on erittäinkova ja liian pitkä.Joihinkin ovat vaihtaneet uudet mutta yleensä ainakin täällä pohjoisessa ovat lyhentäneet ja sillä se vika häviää.Kannattaa kysyä paikalliselta FIAT huollolta. Pekka

ASIKAINEN AKU 31.05.2011 17:00

Vaihdoin meidän 09 Adria Twin:iin vahvemmat kierrejouset eteen, hinta 164€ tarvikeliikkeestä. Taakse laitoin Vallilan takomon lisälehdet, hinta 275€. Etujouset vaihtoi merkkiliike samalla kun vaihtoi naputtavat iskarit takuutyönä. Takajouset laitoin itse.

POHJANTÄHTI JORMA 31.05.2011 17:03

Asikainen , huomaako muutksen?

Käyttäjän lisäys viestiin 31.5.2011 klo 17:04:09 muutoksen = paraniko ?

JOKINIEMI PETRI 31.05.2011 21:43

Eipä taida sitä tukaton jousitusta saada oikein mitenkään mukavaksi, Se kovuus kun on ominaisuus. Tuppaa oleen kova ja kolahteleva tekee mitä hyvänsä.

NURMELA ISMO 31.05.2011 22:23

Kiitoksia vinkeistä. Täytyy tutkia.

Tuo rengashomma pitää tutkia samoin kuin nuo pohjaanlyöntikumit pitää tarkistaa. Ei aavistusta niiden tilasta.

Jos noista jousista tai iskareista on tyyppitietoa (mikä merkki/malli) niin olisin kiitollinen.

Eihän siitä Ducatosta limusiinikyytiä saa, mutta pienetkin parannukset on askel parempaan. Tulee kun tulee ajeltua muutenkin kuin karavaanarireissut.

ASIKAINEN AKU 01.06.2011 08:37

Vastaus edelliseen kysymykseen jousituksen muutoksen vaikutuksesta: Etujousien osalta en pysty sanomaan muuta kuin että nyt se on mielestäni hyvä. Entisestä tilanteesta vaikea sanoa koska teimme muutoksen varsin pienen käyttöjakson jälkeen. Päädyin silloin jäykempiin jousiin koska oli edessä iskarien vaihto ja sain työn "ilmaiseksi". Takajousien osalta lisäjouset olivat todella parannus koska ennen lisäjousia takapää oli jo lähes "kumeissa" kiinni(vajaa 1 cm väliä). Uskon että alunperin jousitus on kompromissi tyhjän ja kuormatun pakettiauton mukaa. Kuitenkin näillä varusteilla auto on aina kuormitettu suurella kuormalla. Mielestäni olisi parempi jos Vallilan tekemät jouset olisivat jopa hieman jäykemmät kuin heidän ns. tavalliset lisäjouset. Nyt ajaminen soratiellä ei ole enää hermoja raastavaa. Jousitus on hyvä ja matka-ajo mielestäni vakaata ja helppoa. Tukeva ja suuntavakaa.

KAUREMAA PENTTI 01.06.2011 20:45

Kehottaisin ottamaan yhteyden Suomen Vaunuosaan Perttu Muuroseen hän sai minunkin dukaton nyökkimiset loppumaan kun muutti muutaman osan pertun puhelin numero on 010 423 8460.Aivan kuten team AHMA sanoo turvallista matkaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.