Hupiakkujen lataus ja EBL4-200

LEHTONEN VELI-MATTI 30.05.2011 20:57

Dodiin! Jälleen kerran saman pömpelin kimppuun. Töyssyissä naksahteli ja releet rätisivät siinä pelkääjän penkin alla, kunnes ei autosta enään virtaa mennyt hupareihin ja jääkaappiin. Kaikissa paikoissa kylläkin ystävällisesti neuvottiin uusiin osoitteisiin, pahimmisa skenarioissa kerrottiin mahtimöhkäleen tulon kestävän viisi viikkoa-viisi kuukautta!!! Ja hintakin olisi siinä seitsemänsadan euron kieppeillä! Laitampa tässä liitteen toivomaani apupankkiin. Jos joku teistä jo tietää vastauksen kummasta herätevirta tulee ja tarviiko ostaa 15€ rele vai 450-750€ koko sininen perkel..n boksi. Toivoisin Eura Mobiilin verran apua. Kyllä oikeassa osoitteessa oltiin ystävällisiä, mutta todellakin! Tarviiko nyt ostaa se boksi ja missä Wanhat taikka kolaroidut Eurat lepäävät? Jotenkin tuntuu taasen rahastelulta monissa paikoissa. Kunhan tässä vedän henkeä, kerron lisää ko. boksista. Laitan seuraavaksi viestini auttajalleni?

LEHTONEN VELI-MATTI 30.05.2011 21:02

Tässä juttua ja toivottavasti auttaa löytymään osaajia. Viestini: Tänään taasen pömpeli raksutti aikansa ja sitten latasi kuin ei huolia olisi ollut. Olisiko muutaman päivän kostea sade tehnyt asiansa? No: Laitappa se vastaus miten pian ja mihin hintaan sen sinisen möhkäleen saisitte. Sen mukaan joutunee suunnittelemaan monia reissuja. Tärkein kysymys on: mistä tulee möhkäleen hupiakkujen releelle ohjausvirta? Konehuoneen puolelta vaiko jo sinisen sisältä piirilevyiltä? Tänään aamulla rassasin akkujen puolella tosi ahtaassa paikassa olevia sulakkeita ja liittimiä. Kun lähdin ajoon, raksutti releet aikansa ja sitten muutaman tunnin ajon aikana kaikki pelasi. Onko jollain faktaa, ohjataanko Eura Mobiilin hupiakkujen releen juttuja sinisen möhköleen sisästä, vai auton akkujen luona olevasta sulakehässäkästä. Laitan tämän viestin kaikille, joilta oletan saavani apua. PS. Paksuun punaiseen johtoon releelle tulee 14,jotain auton käydessä. Ohjausvirta on hakusessa! En muutoin itkisi! Weltsu

HAAPANEN TIMO 31.05.2011 17:10

Soitappa: Rauno puh no 040/5414228 Varmasti saat avun.

@timppa

TERVO JARI 31.05.2011 17:15

Jos hieman selvenisit/selventäisit tuota sepustustasi . . .

Ja jos haluat todella apuja tuohon "vaivaasi" ota ja mene tuonne "vaivojesi" kanssa:

http://karavaanari.org/

Rekisteröidy ja kysy asiaa mjo33400 :lta, hän tietää ja jos ei tiedä hän etsii vian. Kysy häneltä kuisen juttu "onnais" . . .

Kenties kävisit "pärnäsellä" tai lähetät kamppeen korjattavaksi ? Tai vastaavaa, kuinka sovitte . . .

SUOMALAINEN RITVA 01.06.2011 10:26

Niin minulla olis kyseinen laturi mutta en ole päässyt testamaan sitä B+ :ssaa muuten jänniteet tulevat niin kuin pitääkin T.Rauno

KUNNAALA KARI 02.06.2011 07:28

Mulla oli juuri samanlaiset oireet. (Tai siis autollani) Vika löytyi laturilta tulevasta herätejohdosta (violetti). Olivat Dethleffsin "sähkömiehet" ottaneet siitä herätteen EBL:lle ryöstäjällä. Siihen vain parempi liitos, niin ongelma loppui.

Käyttäjän lisäys viestiin 2.6.2011 klo 08:38:36 Tämä syylliseksi osoittautunut ryöstäjä löytyy parhaiten käsille, kun nostaa auton ylös (tai ryömii alle). Moottorin suojalevyä ei tarvi irroittaa. Levyn takapuolelta pääsee oikein hyvin käsiksi tähän roikkuvaan johtoon.

LEHTONEN VELI-MATTI 06.06.2011 00:38

Kiitos oikeista neuvoista! Reissun päällä piti saada pikaiseen virtaa hupiakkuihin, joten tuli oli ryysyissä. Apu löytyi ennen näitä oikeita neuvoja. Apuri oli ohjaamossa ja itse liikuttelin johtoja konehuoneen puolella. Kyseinen rosvo osoittautui syylliseksi. Vika on tältäosin korjattu. Myös Eura Mobiilin apuja tuli Arctic Motor Caravanista. Ja sieltä myös neuvottiin konehuoneen puolelle.

LEHTONEN VELI-MATTI 06.06.2011 00:46

? Palasin juuri reissusta ja ongelma on korjattu. Asiaa tietäviä viestejä tuli. Vain nämä Pärnäset olivat outoja. Kiitos kuitenkin kaikille auttajille. Luetun ymmärtämisessä en osaa auttaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.