VIRHEELLISET TOIMITUKSET

SUUMÄKI HEIKKI 11.05.2011 09:04

Kirjoitin viimevuoden puolella tapauksesta jossa luvatut varusteet muuttuivat halvempiin tai puuttuivat kokonaan. Kyselitte ketä kaippias näin toimii? Kauppias on MAX CARAVAN vantaata. Kertauksen vuoksi vielä ! -ALUVANTEET vaihtuivat teräksisiin. Sanoivat, ettei näin painavaan autoon (4600) saa aluvanteita. Myöhemmin selvisi, että paljon painavampiinkin on saatavissa. -NOKIAN HAKKAPELITTA talvirenkaat vaihtuivat paljon halvempiin. Selitys, ettei nokialaisia ollut saatavilla.Tämä selvisi vasta, kun renkaat olivat luovutushetkellä jo alla. -MONITOIMILAITE ; navi, peruutuskamera, radio ja dvd-sitin. Ei ollut päivitetty suomen kieliseksi. Jouduttiin itse pyytämään päivitystä laitteen maahantuojalta, jolloin kävi ilmi, että laitteen valmistus oli lopetettu kolme kuukautta ennen auton ostoa.Kuitenkin laitteesta maksetiin täysi hinta. Truma 6e (piti olla) , oli ilman sähkövastusta.Mitään ei ole hyvitetty tähän päivään mennessä. Muita takuuasioita on hoidettu, jonka vuoksi monet kerrat on saanut ajlla useasti( a 500km ).

Käyttäjän lisäys viestiin 11.5.2011 klo 09:13:00 Ps. mitään tuoteopastusta ei annettu. Ohjekirja (asunto-osan) oli vanhemmasta mallista joka oli ihan erilainen. Uusi käännös tuli paljon myöhemmin, mutta oli täysin sekava. Auto-osan käyttöohjekirja sootiin itse tilata veholta.Useisiin soittopyyntöihin ei ole vastattu. Asiasta on tehty lasskukin, mutta jo maksamiani rahoja ei ole palautettu. Asia on jätetty hoidettavaksi oikeusteitse. hs

PULKKI MARTTI 11.05.2011 22:06

Ota hyvä mies yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja vaadi (oikeasti vaadi jolle muuten ota tuulta) heitä ottamaan asia hoitoonsa. Tietysti sinun pitää siltä liikkeeltä vaatia ne varusteet jotka on luvattu kauppaa tehdessä. Lisäksi kuluttajaviranomaiset ovat joulukuussa 2007 lähettäneet autokauppiaille tiedoksi virhevastuulain linjauksen jossa muunmuassa sanotaan ettei asiakkaalle saa aiheutua virhekorjauksista mitään kuluja. Ei matka, puhelin tai muitakaan kuluja.

VÄLIAHDE JUSSI 12.05.2011 23:54

mulle kävi tänään niin,että auton moottorin lämpömittari meni sököksi reissun päällä .Ajoin Biltemaan 18.30 ja sanoin asijasta myyjälle hän sanoi ,että tuo me ollaan auki klo19.00. Pyysin katsomaan mittaria ei hän lähtenyt,vaan ottaa mittarin irti ja tuoda tänne klo18.40,minä autolle ja päästelemään ruuveja. Klo 18.45 vein myyjälle mittarin,hän otti nimeni puhelin numeroni.Ja sanoi kassan kautta saat rahat pois ja he vetää tuotteen pois myynnistä. Kävi siinä myös ilmisekin ,että myyjä ei tiennyt lämpöanturaa olevan paketissa. Voi itku tämä ei ollut halvin malli ajoin motonettiin ja ostin halvimman mallin klo19.15 Turha se on yksityisen noitten isojen kanssa rueta vehtaamaan, vaiko pitäiskö käydä vokkelin kansi käydä testauttamassa raskoneella ja lähettää lasku biltemaan?Kyllä se jäisi minun maksuun varmasti niin kuin osaltaan Porttukali Kreikka ja monet muut maat.

Ps. nykyinen mittari on ossca merkkinen, saas nähdä kuinka se kestää?

ELFVENGREN LIISA 15.05.2011 07:37

Ettepä ole ainoita tyytymättömiä Max-caravaaniin, meitä on paljon.

Me ostimme pari vuotta sitten fendtin, siihen asti kun kauppaa tehtiin sujui kaikki hienosti ja palvelu oli viimeisen päälle. Meille todennäköisesti sattui se "maanantai" yksilö, vikoja oli vaikka kuinka. No takuuhuoltoon vain listan kanssa, ja niissä huolloissa käyntejä ei taida kymmenen riittää, joka kerta jäi jotain tekemättä tai varaosat ei olleet tullut. Meillä kertyi joka kerrasta 150 km kahdella autolla, viimein aloimme kyselemään kilometrikorvauksia, vastaus oli, ei kuulu meille vaan meidän pitäisi anoa niitä Saksasta, siihen tyssäsi se kun ei oltu laitettu päiviä ylös. Kerran huollossa olivat todennäköisesti työkalupakilla naarmuttaneet altaan tason, no lupasivat uuden tilalle, kohta vuosi siitä, joko ei ole tilattu tai unohdettiin vaihataa tai tuli väärän lainen.

No velipoikakin "onneton" meni ja osti vaunun samasta liikkeestä. Marraskuussa lähti sitten Espanjaan ja kattoluukku hajosi. Hän toimitti meille paperit ja pyysi että kävisimme Maxissa, tilaisivat kattoluukun valmiiksi. kun keväällä tulee niin saisi vaihtaa. No kevät tuli vaunu Maxiin, yllätys yllätys, vastaus oli että kestää ainakin 2 viikkoa kun tilataan johon vastasi hän että johan se on marraskuussa tilattu. Kukaan ei tiennyt asiasta yhtään mitään, vaunu jäi odottamaan luukkua Vantaalle, vielä tänäkään päivänä luukkua ei ole tullut. Viime viikolla vaunu haettiin pois, kun ilmoittivat ettei se luukku ole heidän ongelma.

Tiedämme muutaman muun joka on saanut samanlaista kohtelua ko. liikkeessä, emme suosittele kellekkään Maxia. Terveisin Liisa

SUUMÄKI HEIKKI 18.05.2011 08:10

Liisalle! Mikä oli fendinne malli. Oliko siinä Ivecon alusta? Kerrotko vioista tarkemmin.Kysyn tätä siksi, että ostin Max Caravanilta samoihin aikoihin ivecon alustalla olevan fendhin´. Sen asunto-osan sähköpuoli oli sellainen, että sähköt putoilivat pois päältä. Kahden ja puolen vuoden aikana auto oli korjattavana yhteensä noin vuoden verran. Kävi jopa kerran saksassa korjattavana, mutta viat senkun jatkuivat. Lopulta vaimo sanoi ettei enää ikinä astu moiseen.

ELFVENGREN LIISA 18.05.2011 19:45

Hei Heikki. Meillä on 640 ti fiatin 130 multijet. Meillä ei onneksi ole autopuolella ollut mitään vaan juuri asuintilassa. Vesihanat katkeili, sähkörappua ei meinanneet saada toimimaan, vesiliittimet petti, vc-vaihdettiin, radio vaihdettiin ainakin 3 kertaa antenneja varmaan saman verran, yksikin oli piiska katolla. Lopulta nostivat kädet pystyyn ja saimme viedä sen muuaalle, Best caravan hoiti radio-ongelman kerralla kuntoon, sanoivat että ei voi olla totta että maxissa ovat laittaneet antennin katolle joka on lasikuitua sitä ei saa ainakaan tehdä. Vika oli alkuperäisessä antennissa joka on peilissä, kävivät sen läpi ja joku piuha oli irti. En edes muista mitä kaikkea autossa oli, ja se ihmetyttää ettei niitä koskaan laitettu kerralla kuntoon vaikka välillä jätimme sen tarkoituksella pitemmäksi aikaa, niin saisivat lopultakin hommat hoidettua ja me saisimme nauttia matkailusta. Osa vioista jäi kuitenkin hoitamatta takuu-aikana, jotka meni meidän piikkiin, liikkeen kanta oli "ettei ole heidän ongelma".

Toivomme Teille kuitenkin onnistuneita kilometrejä jatkossa.

SUUMÄKI HEIKKI 19.05.2011 11:34

Näinhän se on. Kyllä myyntihrtkellä ollaan kohteliaita ja lupaillaan vaikka mitä.Mutta ,kun kaupat on tehty niin saattaa olla niin, ettei opastus ja ohjekirjat puuttuvat, takuuasiat takkuilee ja venyy vaikka kuinka pitkiksi, soittopyyntöihin ei vastata. Eli vanha sanonta kuuluu: kun maksu on saatu, niin apu ja huomio loppuu kun takavalot häviää. Jotkut myyjät varmaan luulevat, että asiakkailla on lyhyt muisti tai heillä on liikaa asiakkaita, ettei ole kiinnostusta nk. jälkimarkkinoinnista joka kuitenkin on pitkän asiakassuhteen perusta. ps. näitä asioita ei aina innostuksen vallassa tule huomioitua. Nimimerkillä kokemusta on. hs.

ELFVENGREN LIISA 19.05.2011 16:41

Näin se vaan on, meilläkin oppivat tuntemaan isännän puhelinnumeron johon lopettivat vastaamasta, sitten keksittiin soittaa eri numerosta niin välillä jopa vastattiin.

SUUMÄKI HEIKKI 09.06.2011 13:24

Olisi opettavaista kuulla kokemuksia huonosti "toimivista" karavaankauppiaista, näin voisi välttyä suuremmilta sudenkuopilta. t. hekuli

SUOMINEN TAUNO 09.06.2011 14:31

Ilman muuta hyvä juttu, mutta listasta taitaisi tulla tolkuttoman pitkä. Helpompaa olisi luetella hyvin ja asiallisesti toimivat kauppiaat. Jyväs-Caravanista on itsellä hyviä kokemuksia.

NIVA OLAVI 09.06.2011 23:48

Voin lämpimästi suositella liikettä nimeltä Kouvolan Vaunu Oy. Siellä toimivat sekä takuu- että huoltoasiat ja saa kaupan päälle arvokkaita vinkkejä. Mitään ei jätetä puolitiehen.

Esimerkkejä:

Ostin ao. liikkeestä Ducaton keväällä 2007. Kesällä 2008 huomasin, että tuulilasin oikeasta yläkulmasta tuli sateella kosteutta sisäverhoiluun. Käytin autoa kaksi kertaa Delta-autossa Joensuussa, mutta siellä väitettiin tutkimatta, että vuoto tulee asunto-osan puolelta eivätkä tehneet asialle mitään. Vein auton Kouvolaan ja sain veloituksetta viikoksi käyttööni sijaisauton. Pojat hoitivat asian kuntoon, tuulilasi vaihdettiin ja vuoto loppui. Meni takuuseen.

Viime talvena suihkutilan vesi tuli oven alta lattialle. Syynä oli suihkun lattian alla olevien letkuliitosten irtoaminen. Olisiko ollut pakkasvaurio? Joka tapauksessa pojat hoitivat taas asian kiinnittämällä liittimet paremmin ja neuvoivat lisäksi, miten niihin pääsee käsiksi, jos vuoto uudistuu. Vaikka takuu oli umpeutunut, osallistuivat kustannuksiin.

Kun tuli talvella ongelmia Alden ja myöhemmin Dometicin jääkaapin kanssa, Jari neuvoi puhelimessa, mitä pitää tarkistaa ja mitä pitää tehdä. Ei maksanut mitään.

Kun ostin auton ja avasin jääkaapin, niin siellä oli yllätys, Dethleffs- kuohuviinipullo.

Ostin edellisen ja nykyisen auton ao. liikkeestä ja ostan seuraavankin, jos ja kun hinta sattuu kohdalleen

Tulikohan liikaa kehuja yhdelle liikkeelle?

SUUMÄKI HEIKKI 10.06.2011 11:17

On ikävä kuulla, että huonoja liikkeitä on enemmän kuin hyviä, jotka ansaitsevat todella kiitosta. Kouvolan vaunu ansaitsee varmasti kaiken kiitoksen . t. hekuli

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.