Ducato ei hehkuta !!!
KUKKONEN HARRI
25.03.2011 16:17
Nyt tarttis apua mistä ruveta vikaa ettimään.Elikkäs auto on Ducato 2,5 TD ja ikä -89.
Pakkasaamunakin kun hyppää autoon ja vääntää virtaavainta hehku asentoon,niin toisinaan vaan vilahtaa hehkun merkkivalo mutta ei aina sitäkään,vaikka auto ei ole ollut edes roikassa.Tässähän vanhuksessa on se imusarjahehku,sanotaanko sitä nyt liekkihehkuksi vai miksi.Ite kun en ymmärrä noista dieseleistä mitään,niin piti turvautua jo tänne keskustelu foorumille.Kiitän vastauksista jo etukäteen.
LAMPI EERO
25.03.2011 17:03
Hei Virtalukon pohja rikki tai hehkurele rikki.
Aloita vaikka vian etsintä näistä ensin.
AIRIKKA ISMO
25.03.2011 22:03
Lämpötilan anturi rikki tai siihen menevä liitin hapettunut... villi arvaus että se abikoliitin mallia "latta" on hapettunut.
Anturi löytyy siitä repsikanpuoleisen moottorituen alta....( jos en nyt ihan väärin muista....) jotta vaihto onnistuu niin tuki irti ps.Muista tukea moottori alhaalta ennen irroitusta.......
Se liekkihehkuhan on sitten 8.5 volttinen että ei kannata testata sen toimivuutta suoraan akusta.....
MIKKONEN MATTI
25.03.2011 22:12
Joulun alla asiasta keskusteltiin ja siinä yhteydessä oli esillä korjauskäsikirjan tiedot asiasta.
https://karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=75319425
KUKKONEN HARRI
25.03.2011 22:53
...Juu kiitoksia vaan.Tuolla meillä työmaalla kans yksi kaveri epäili tuota anturia tuolla moottorituen kupeessa,tai siellä itse asiassa näyttäisi olevan kaksikin anturia vierekkäin.Että siellä voisi olla huonoa kontaktia jommassa kummassa anturin liittimessä.Täytyypä kun pikkasen antaa nuo ilimat periksi niin tutkia noitten antureitten liittimiä nyt aluksi ja ilimotella sitten tänne foorumille että miten kävi.Tosiaan tuo vika tuossa autossa alkoi aivan yhtääkkiä varottamatta.Ja tuo linkki minkä Mattiko se oli nyt laittanut tuohon viestiketjuun missä näkyi noita kuvia tuosta "liekkihehkusta" ja sen toiminnasta,niin ne pitää kyllä ottaa talteen pahan päivän varalle.
MIKKONEN MATTI
25.03.2011 23:10
Mistä lämpöanturista te nyt puhutte, kun kaaviosta sitä ei löydy . 1,9 ja 2.5 litraisen moottorin kuvissa sanotaan lämpötilanmittauksen perustuvan NTC-vastukseen, joka sijaitsee relekotelossa. Netistä katsoin, että tuommoinen vastus tulee johtavaksi kiinteällä lämpötila-asetuksella ja päättelin, että liekkihehkussakin olisi sellainen.
HÄMÄLÄINEN MARKKU
26.03.2011 11:12
Ymmärrätkö Harri sähkökuvista jotakin?
Jos niistä olisi sinulle apua, niin laita sähköpostia minulle markkujuhani48(ät)gmail.com niin pistän paluupostissa kuvat ZIP tiedostoon pakattuna.
HAAPANEN TIMO
26.03.2011 11:12
Pikkukoneessa on joka pytylle oma hehku, mutta ehkä se lämpötilanmittaus on samanlainen.
@timppa
KUKKONEN HARRI
26.03.2011 13:47
...Markulle lähetetty s.postia.