Transitin ruiskupumppu

KANTOLA TIMO 22.03.2011 20:27

Tänään laukes -05 Transitin ruiskupumppu. Autolla ajettu juuri 73.000 km. Korjaukselle tulee hintaa n. 4000 Euroa. Taitaa pitää paikkansa, että Fix Or Repair Daily. Kuulemma ihan tyyppivika. Onkos Viiatit ja Mersutkin yhtä paperisia, ettei edes ekaa sataatuhatta kestä? Voitte uskoa, että harmittaa.

VALLI AULIS 22.03.2011 21:33

viiatista ainakin meillä meni ruiskutuspumppu kun autolla oli ajettu 6496 km tarkalleen niin loppui matka ja meni viikko lomareissusta korjaamolla ennenkuin pääsimme jatkamaan matkaa olimme menossa ruotsin puolelle pohjoisen kautta auto oli uusi ja vikoja täynnä toki takuu kattoi tän vian uusittavaksi tuli myös tankissa oleva siirtopumppu auto oli vm 2006.kävin kyllä huollossa ennen reissuun lähtöä kertomassa että auto vetää hieman heijaamalla ja kevyessä vedossa kilistää kuin ennen vanhaan pensa auto jossa oli ennakko liiaksi etuajassa sanoivat että ei kuulu mitään ja jos on kuuluvana niin radiota suuremmalle oli ohje...nyt on as auton alustana MB 316cdi tuntuu toimivan ainakin vielä hyvin ..

JOKINIEMI PETRI 22.03.2011 21:39

mersuissa turpovikoja ollut useita maksaa noin 4500e

JANHONEN MATTI 22.03.2011 21:57

Minun Sprinteriin uusi turbo kustantaa 1.000 e, jos niinkun menis.

JANHONEN MATTI 22.03.2011 22:13

Oisko kuitenkin syytä ottaa yhteyttä asiantuntevaan diesel-korjaamoon, kun nuo hinnat tuntuu ihan hirveiltä. Mitähän esim Tammer-diesel uudesta syöttöpumpusta tai entisen korjaamisesta pyytäisi. Näyttää olevan noita Fordiin käyviä pumppuja edustuksessa.

JOKINIEMI PETRI 22.03.2011 22:16

Tossa mun hinta esimerkissä oli uuden electronisen turpon hinta ja työt mitkä tulee siihen tykö. tuhannella e uuteen mersuun ei vielä tehä yhtään mitään. mikä liitys turpoon.

KANTOLA TIMO 23.03.2011 22:39

Toi hinta 4000 Eur on asiantuntevan dieselhuollon hinta. Kuulemma FORD-liikkeen hinta on 7000 €.

AHOLA JARI 24.03.2011 00:01

Eikös 2005 mallin ransu ole TDCi (common-rail kone pietzo-sähköisin suuttimin)?

Eli siinä ei ole ruiskupumppua (rivi- tai jakapumppu) vaan korkeapainepumppu - siitä 4k€ kuullostaa ryöstöltä.. Kuukkeloimalla uusi osa on about £750.. Asennettuna n. £1000

JANHONEN MATTI 24.03.2011 10:17

Tuo mainittu 4000 e hinta on kyllä ryöstöhinta pumpusta. Katselin tuossa Saksan hintoja ja kullä on hinnat eri tonniluvulla. Niitä voi itsekin hakea vaikkapa Googeltamalla haulla: Ford Taransit hochdruckpumpe neu TDCI (Ford Taransit korkeapainepumppu uusi TDCI) Jos pumpun tarkka tyyppi tai mallinumero tiedossa niin sekin kannattaa laittaa hakuun.

Ruiskutuspumppuja taas voi hakea haulla: Ford Transit einspritzpumpe neu Tämä sama koskee tietenkin muitakin automerkkejä kuten Fiattia ja MB Sprinteriä. Noiden turbojen kohdalla toimii sama haku pumppu sana vain vaihtuu turboksi. Neu = uusi. Pumppuja ja turboja voi hakea myös www.ebay.de

Hakekaa ja ihmetelkää!

KANTOLA TIMO 24.03.2011 11:01

4000 Euroo oli kustannusarvio koko hommasta. Työ sisältää ruiskupumpun lisäksi uudet suuttimet, vissiin siirtopumpun tankkiin, polttoainejärjestelmän puhdistuksen ja paljon työtä.

Ryöstöä, sitähän se, mutta minkäs teet kun auto pysähtyy Suomessa. Jos olis hajonnut Via Balticalla olisin ollut vielä vakuuttuneempi ryöstöstä, vaikka hintaa olisi tullut puolet vähemmänkin.

Loppulasku on vielä saamatta, sillä autokaan ei ole vielä valmis.

Auto pitää kuitenkin saada kuntoon, että päästään sinne Via B:lle ja Saksan kevääseen.

Kaverit tuossa jo ehdotti, että vaihdatat vaan suuttimet ja sitten autokaupoille. En kuitenkaan ole sellainen "vahinko kiertoon" tyyppi.

VIITAMÄKI-PULKKINEN KIRSI 25.03.2011 11:01

Uteliaisuutta, mikä oli syynä hajoamiseen?

Tuo polttoainejärjestelmän putsaus ja siitopumppu viittaisivat likaiseen tai väärään polttoaineeseen.

Erkki

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.