M-B sprinter

KAAKKOLAHTI TOIVO 19.03.2011 19:03

Miten huono auto toi M-B Printer on .?? Kun sitä on moitittu näillä palstoilla ?? Miten massaus ??(pohja ainakin näyttää hyvältä)..Tuli hankittua tälläinen alustanen auto ???

JANHONEN MATTI 19.03.2011 20:37

Mikä vuosimalli, alustan tyyppi ja millaisen kopan alustana?

KAAKKOLAHTI TOIVO 20.03.2011 11:22

Siis:Vuosimalli 2011 ... 216 CDI-3.0/37K keskipitkä A2 A. Korotettu malli ..Niin rakennettu pelti koriin..

JANHONEN MATTI 20.03.2011 12:21

Olet tehnyt kaamean erehdyksen kun nyt vasta hankinnan jälkeen kyselet mitä tuli ostettua. Mutta totta puhuen, senkus ajat, ei siinä mitään vikaa ole. On siinä se huono puoli, että et voi enää osallistua Fiat-miesten jatkuviin "mikähän siinä nyt on vikana" keskusteluihin. Se vaan tuppaa olemaan niin, että kun ajaa mersulla niin ei tarvitse puhua muiden kanssa autoista. Mikähän siinäkin lienee?.

PS. Älköön tämä kuitenkaan tehkö sinua ylpeäksi muita karavaanariveljiä kohtaan ja muista, että kaikissa autoissa - myös mersussa - on joskus vikoja.

KNAAPI JUHA 20.03.2011 13:12

Voi Matti, minkä kaamean erehdyksen olet mennyt tekemään. Nyt jos Sinut löydetään ojassa potkittuna makaamassa hävitetyn Hyymerisi vierellä, voidaan helposti arvailla, että tekijät löytyvät noiden Fiiattimiesten riveistä. Perästä kuuluu, sanoi papusopan syöjä...

Raamatussakin sanotaan, että totuuden puhuja ei yösijaa löydä!

JANHONEN MATTI 20.03.2011 14:12

Ei kai ne nyt minua, neljä Fiattia omistanutta sillai. Minähän olen jo mielestäni rangaistukseni kärsinyt. On mennyt jakohihna poikki kohtuulllisen suurin kansivaurioin ja on mennyt vaihdelaatikko ja .... Eikö siinä ole jo yhdelle tarpeeksi.

KNAAPI JUHA 20.03.2011 15:58

Totta myöskin on, että minulla on yhdestä Mersun kaappiautosta jakoketju katkennut vauhdissa. Ryminä oli sekä kovaäänininen että kallis. Kustannukset jaettiin Vehon kanssa.

JANHONEN MATTI 20.03.2011 16:38

Kyllä jakoketjukin voi katketa, joskin todennäköisyys on pieni ja se kestää normaalisti monin verroin kilometrejä hihnaan verrattuna. Ketjun kuluneiduuden tastaaminen käy ihan ketjua sormilla nostamalla/taivuttamalla hammaspyörän päällä, mutta se kannattaa tehdä niin, että pyörittää konetta vauhtipyörän kiinnitysmutterista avaimella ja kokeilee ketjun välyksiä useasta ei kohdasta. Osaa näet sekin kulua epätasaisesti.

HALME MARTTI 20.03.2011 16:58

lopettakaas jo Juha ja Matti Sprinterienne vikojen luetteleminen! Olen näet heitellyt pienituloisena eläkeukkona lehtikeikkoja pitkällä kuorma-autoksi rekisteröidyllä -07 Sprinterillä, jossa vielä automaattivaihteisto. Joskus taisin mainita ajokokemuksen muistuttavan lähinnä kamelilla ratsastamista. Se oli pahansuopaista puhetta ja olen jopa ruvennut entisenä rättärikuskina tykkäämään siitä mesen keinumisesta. Tankkasin tänään 34,64 litraa 299,7 km:n ajon jälkeen. Molemmat tankkaukset piripintaan, joten kohtuullinen on kulutus ollut. Tunnustan, että tällä tankkausvälillä ajettu rajoitintakin vasten ja kuormaa parhaimmillaan 2000 - 2500 kg. Puolet ajomatkasta ajettu tyhjällä autolla. Mikäli ei ajattelisi peltikuorista matkailuautoa, eikä liiemmälti olisi talvikäyttöäkään, mahtaisiko esim. Rimorin korilla varustettu automaattimersu olla järkihankinta? Uskon alkuperäisen kysyjän tehneen hyvän hankinnan. -07 Sprinterissä näyttää menevän ajovalon lamppuja ja pienenmpiä polttimoita melko usein. Itsellä oli pari vuotta Fiat/Mobilvetta alkoviauto 2.8 litran koneella, eikä siinä ollut mitään tällä palstalla kerrottuja "fiatvikoja".

PYLKKÖ RAIMO 20.03.2011 22:28

Olen myös omistanut Fiatin alustaisen matka-auton ja nyt on käytössäni Sprinterin alustainen auto. En kyllä vaihtaisi Fiatiin takaisin.Kyllä yksi kallis vaihdelaatikkoremppa riittää.. Jouduin kerran vaihtamaan sprinteriini kaksi suihkusuutinta,mutta se auto oli talvet seisonut kylmässä/kosteassa varastohallissa.Luulen,että suuttimet/ruiskut olivat siellä hapettuneet. Takavetoisesta tykkään ja Sprinter toimii takapyörävetoisena. Kulutuskin on kohtuullinen.

HIETAVUORI JUHA 21.03.2011 06:49

Kolmen Fiat alustaisen jälkeen nyt Transit. Paripyörät ja takaveto mielestäni ainoa oikea vaihtoehto. Sinne peräpäähän se kuormitus tahtoo mennä kaiken merkkisissä kamppeissa. Mukava ajella mökille kun pyörissä pitoa.

HYRKÄS KARI 21.03.2011 13:31

Kyllä takaveto Transitisa pitoa riittää pysäyttää melkein minkälaiseen rinteeseen tahansa niin lähtee sutimatta talvellakin ja on jämäkkä ja aika tuulivapaa ajettava, eikä sammuile liikkeelle lähdettäessä. 6- vaihdetta peittää hyvin toisensa aina löytyy sopiva pykälä oikealle kierrosalueelle ei tarvitse alikierroksilla tai turhan suurilla ajella. On aivan eri auto verrattuna entiseen etuvetoiseen 130 hv Transittiin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.