Kokemuksia Ci Carioca 590:stä Ford 2.2
JUNTUNEN KAUKO
17.01.2011 22:30
Tahtoisin kuulla kokemuksia kyseisetä autosta (vm.-07)mm. miten lämmin talvella vai onko pelkkä kesäauto, ym.ym. Olis nimittäin kiikarissa tommonen.
SUOMINEN TAUNO
18.01.2011 11:02
Ei ole itsellä tuosta mallista kokemusta, mutta katselin ihan mielenkiinnosta auton tietoja Rinta-Joupilta.
Autohan on tosi kevyt, joten kantavuutta ainakin riittää. Se on näköjään kuudelle rekisteröity. Eristyksissä tuskin on mitään merkittävää eroa muihin saman luokan malleihin. Lämmityslaitteesta ei ole tarkempia tietoja. Kannattaa tarkistaa, onko siinä sähkönkäyttömahdollisuutta.
Lämmityslaitteen sijainti kannattaa tarkistaa. Mikäli se on takana, tahtoo ongelmana olla lämmön siirtyminen etuosaan. Alkovin lämmitysratkaisu kannattaa myös tarkistaa. Lähinnä se, onko sinne vedetty lämpöputket.
Keittiö ja kylppäri ovat takana, joten todennäköisesti vesiputket ovat kompaktisti lämpimässä tilassa. Putkien kulku kannattaa kyllä varmistaa.
Kannattaa yrittää saada auto vaikka vuorokauden koeajoon. Lämmöt päälle, vedet sisään ja liikenteeseen. Kyllä siinä talviominaisuudet hyvin selviävät.
HAAPANEN TIMO
18.01.2011 17:34
Mulla on saman lafkan Autorolleri, ei sitä ole tarkoitettu talvikäyttöön, vaikka siinä sama lämppäri on kuin muissakin.
Meikäläiselle kolmen vuodenajan karavaanarille oikein hyvä peli. Erittäin edullinen ja todella kevyt, paino osaltaan paljastaa talviominaisuudet ja edullisuus laadun.
Jos käyttäisin autoa talvella se ei olisi mikään saapasmaan tekeleistä.
@timppa
JUNTUNEN KAUKO
19.01.2011 09:17
Kiitos tähänastisista kommenteista.Talvikäyttömme supistuu varmaankin muutamiin viikonloppuihin. Kuunnellaanhan muittenkin kommentteja.
HYTÖNEN RAIMO
24.01.2011 09:32
Lämmityslaitteena Trumatic S 3002 K, vanha ja koeteltu malli, joka toimii pistelämmittimenä vaikka akussa ei olisi lainkaan virtaa. Eristeenä Styropor eli Styrox 30/30/75 (seinät/katto/lattia). Kyllä sillä lämmön puolesta pärjää talvellakin, mutta eristämätön jätevesisäiliö tuottaa takuuvarmasti ongelmia.
Sama tuote on esiintynyt markkinoilla myös Roller-Teamin mallistossa nimellä Sirio 590. Kumpikin tuli markkinoille vuonna 2006 ja taitavat tätä nykyä kulkea jo eri mallinimillä.
VÄLIAHDE JUSSI
24.01.2011 12:02
Esiteestä puuttui tiedot veto tapa ,keskikulutus ja jakopään
tekniikka remmi kettingi, jos etuveto niin unohda.
En näin yhtä äkkiä luottas tuohon liikkeeseen.
HÄNNINEN JUKKA
24.01.2011 12:20
Olihan mulla tommonen Sirio 595P tyyppimerkiltään, ihan samaa kuin tämä Carioca.
Tehokas kone, miellyttävä ajaa, siis hyvä foordi !
Sisätilat, kaapit, ritinät ja kitinät halpisluokan parhaasta päästä.
Kaik toimi hyvin, tavaratilaakin sopivasti.
Uutena Saksasta sen hain, kun halvalla sain. Halvalla sen saisi tänäpäivänäkin sieltä, uutenakin kannattaisi käydä/käyttää hakemassa.
Kiva käyttöauto!
HAAPANEN TIMO
24.01.2011 17:02
Meinaatko Raimo, että 3002 siellä olisi. Aika harvinaiseksi se on käynyt kun sitä ei saa saksalaisissa autoissa olla.
Hinta on kova tekijä näissä CI- lafkan tuotteissa.
Ei mulla ole Rollerissa ollut muita laatuongelmia kuin sivuluukun huono tiivistys minkä seurauksena sinne tuli kosteusvaurio. Samaten kylppärin tiivistys oli keskentekoinen, mutta sen korjasin heti auton hankkituani.
Juu ja sängyn kannatukset piti vahvistaa, ne oli melkoisen hennot.
Ostaessani tiesin tarkkaan mihin käteni pistin, ja voi seuraava autokin näitä halpiksia olla. Pikkuisen vaativat huolenpitoa ja käsityötä mutta hankintahinnassa saa siihen vastinetta.
@timppa
HYTÖNEN RAIMO
24.01.2011 22:57
Ei meinaa vaan tietää. Kun malli tuli markkinoille 2006 siinä oli tuo Trumatic ja lienee vuoden 2007 mallissakin, josta nyt on kyse. Nykyinen mallinimi on Elliot 590, jossa lämmittimenä uusi Trumatic 4 (4000 W) kombimalli (lämminvesijärjestelmä samassa paketissa).
Ja Fordin kulutushan on tunnetusti 2 - 2,5 litraa pienempi sadalla kilometrillä kuin hiivatin.
VÄLIAHDE JUSSI
24.01.2011 23:10
Raimo oiskohan noin paljon eroa
HYTÖNEN RAIMO
24.01.2011 23:36
Saksalaisten (ProMobil) koeajoselostusten mukaan, kyllä.
Muutoin saapasmaan kulkineista jokseenkin samaa mieltä Jukan kanssa, hinta/laatusuhde kohdallaan - jos ei odota liikoja. Kyllä niillä reissaa ja asustelee siinä kuin paremmillakin, se asuntopuoli kun on yleensä jokseenkin viaton. Enimmistä kitinöistä ja nitinöistä pääsee eroon kiristamallä kaikki kalusteiden kiinnitykset ja asentamalla kaappien oviin muoviset tai huopaiset kolahduksenestimet (pyöreitä tarrakiinnitteisiä, saa eri kokoja sisältävän sarjan halvalla esim. Biltemasta).
Samaa mieltä myös Jukan ulkomailta hankinnasta: Esimerkiksi uusi Elliot 595 maksaa Suomessa noin 43 000 euroa (maahantuoja Arctic-Motor Caravan, Keminmaa), sama Puolassa about 28 000 euroa. Vaikka maksaisi Alvinkin, niin aika hyvän palkan saa itselleenkin.
VÄLIAHDE JUSSI
25.01.2011 09:10
No minä kyllä tarkotin tuota kulutusta.
HAAPANEN TIMO
25.01.2011 17:30
No, tulihan mullakin seitsemän vuoden vikaluettelo, ei se kovin pitkä ollut.
@timppa
HYTÖNEN RAIMO
26.01.2011 21:17
Niin minäkin. Siis tuo kulutusero on saatu saksalaisen Promobilin koejaoselostuksista, jota verrattu vastaavan hiivatin kulutukseen.
VÄLIAHDE JUSSI
26.01.2011 23:05
No just kiitos Mua vain kiinnostaa nuo kulut etunenässä
poltoaine.Nyt ymmärän tuon fiiatin miesten väheksynän
auton polttoaine kulutuseen ja sen Virtasen kokeilu ajelun myöskin.
LEIVO JUKKA
27.01.2011 09:45
Fiat 2,8 -06 koppa (245),Alkovi, Euramobil 6 pitkä 3 korkee, kulutus keskimäärin 11/l, jos Foordi vie 2/l vähemmän, vieköön.
VÄLIAHDE JUSSI
28.01.2011 00:14
Ei oo paha mullakin on noita alkovia ollu ja vähemmällä niillä
on päässy kuin joillakin puoliintekroidulla tai intekroidulla
ja jos se on ollut etuveto, niin vaunun kanssa vaikka nurmikolta
lähtö on, niin ja näin.Se on yksi myynti valtti myyjille kun
testaajat jättää kulutuksen huomimatta ja muutkin virheet.
Totakai he toivavat tämmöisiä Virtasen tapaisia koeajajia.
VÄLIAHDE JUSSI
28.01.2011 17:47
Tulipa kirjoitus virheitä tehtyä tossa edellisessä jutussani
pitää olla huomiomatta eikä huomimatta ja toivovat eikä toivavat.
Ainaskin nämät jos ei muuta?