Truman sammuminen
HYNYNEN PEKKA
29.12.2010 08:17
Terve
Onko kellään muulla halua pitää ajettaessa Truman ilmalämmitintä päällä, mutta se sammuilee, johtuneeko rekkojen tekemistä ilmavirtauksista.
Mikä lääkkeeksi?
PALIN MATTI
29.12.2010 09:26
Tiäkkö Pekka, ku nuita Truman sovellutuksia löytyy ainaski 214 erilaista, ni auttas suuresti neuvonantoon pikkasenkaan tarkemat taustatiiot siittä sun sovellutuksestas.
Meinanniiku esimerkiks lämmittimen tyyppi, sijotuspaikka, pakoputken malli ja sijotuspaikka, paloiliman sissäänoton sijotuspaikka ja tieteski myös ite piirongin merkki, tyyppi ja vuosimalli.
Tämmösillä kaikilla asioilla on vaikutuksesa siihen ajonaikasseen sammumisseen. Siis lämmittimen.
VÄLIAHDE JUSSI
29.12.2010 11:07
Mun 4000e teki saman pakoputken päähän suojalevy + menosuuntaan lattanpätkä on pelannut paremmin kuin hyvin.
HYNYNEN PEKKA
04.01.2011 07:10
Auto on -03 Transit Chausson alkovi, ja siinä on Truman 3002 lämmitin, josta pakari suoraan ylös katon läpi lähes heti alkovi osan jälkeen. (Lämmittimen kaappi heti vänkärinpenkin takana)Pakoputken päässä suorakantinen hattu ileisesti AK-L malli. Lämppärin alapuolelta normaalisti ilmanotto suoraan lattian läpi.
UUSIKYLÄ PENTTI
04.01.2011 15:06
Pistä pakoputken päähän tuulensuojahattu, niin kyllä pellittää.
HAAPANEN TIMO
04.01.2011 17:00
Katso sivu 5
http://webshop.bonware.com/skin/frontend/default/default/images/kayttoohjeet/S3002+5002.pdf
@timppa
LAUKKANEN MAURI
04.01.2011 17:09
Tuossa on se ohje; 1 Käytettäessä lämmitintä
erityisesti ajon aikana -
on ehdottomasti käytettävä
hormin suojahattua T3 (tuotenro
30700-03), jonka tulee
olla ilmavirrassa vapaasti. Tarvittaessa
on asennettava
lisäksi hormin jatke AKV (tuotenro
30010-20800).
HÄMÄLÄINEN MARKKU
04.01.2011 17:32
Tuossa vielä suojahatun kuva vapaa-aika.com sivulta
http://www.vapaa-aika.com/lammitys-ilmastointi/trumatic-lammittimet/kattolapiviennit-ja-hatut/kattolapiviennin-ylaosan-laajennu.html
HIETALA PEKKA
04.01.2011 23:25
Uuusimpien ohjeiden mukaan TRUMAN 3002/5002 lämmitintä ei tule käyttää ajon aikana!!Kieltäytyvät jopa korvaamasta Kipinäkärjelle
menevän kaapelin vaihnon takuuseen jos siinä havaitaan palojälkiä
Tämä kaapelin palaminen johtuu siitä kun "piipussa"ilmanvirtaus
käy väärään suuntaan(ALASPÄIN)ja kaasuliekki polttaa sen .
Tämän piuhan vaihto vaatii aina lämppärin irroittamisen .
On kyllä kokeiltu vaikka millaisia patentteja vuosien varrella(Putkia,hattuja,ohjareita,yms.)mutta ei ole onnistuttu 100%:n varmuudella poistamaan tätä ongelmaa.
PYLKKÖ RAIMO
20.01.2011 23:14
Truma 3002 ei syttynyt enään ollenkaan,joten vein auton huoltokorjaamolle.
Mulla oli myös sama ongelma ongelma,Truma 3002 sammui matkan aikana.Usein syynä taisi olla joku rekka-auton kohtaaminen tms.Kysyin pakoputken vaihdosta caravanhuoltokorjaamolla.Sanoivat putken olevan oikea malli.Vika oli elektroniikka yksikössä ja siihen uusittiin se elektroninen sytytyslaite.Väitti korjaamon pomo,että sammuminen ei ole ongelma,jos kipinälaite toimii.Kaasun tulo ei ehdi loppua liekin sammumisen jälkeen ja automaattisytytin iskee kaasun palamaan uudestaan.
En ole vielä päässyt kokeilemaan,toimiiko laite kuten huolllossa sanottiin.
Usein matkalla jouduin toteamaan,että laite oli sammunut ja punainen merkkivalo paloi elektroniikkalaitteen alaosassa.
Uudelleen käynnistys sytytti kyllä lämmittimen uudelleen.