Intergroitu kuljettajan ovi

LEHTONEN TIMO 24.11.2010 15:43

Kuinka tärkeä on käytännössä että intergroidussa autossa on kuljettajan ovi. Olen kahden vaiheilla otanko vai en. Siksi pyydän teidän kommentianne. Olen tilannut uuden LMC i730 G, aikaa tehdä tilaukseen muutoksia on vielä joulukuu.

Kiitokset vastauksista

Timo

JANHONEN MATTI 24.11.2010 16:36

Tässä asiassa on kaksi koulukuntaa. Itse kuulun siihen koulukuntaan joka pitää integroidussa kuljettajan ovea tärkeänä jopa ehdottomana. Jos ajelee vain täällä kotomaassa jossa on "lääniä" niin kyllä yhdelläkin ovella pärjää vallankin jos se on keskellä. Mutta jos liikut laivoilla ja vallankin Etelä-Euroopan "ahtaakoissa" on kuljettajan ovi kyllä välttämätön.

PS. Kuinkahan moni suostuisi siihen, että alkovimallin tai puoli-integroidun auton ohjaamon ovet hitsataan tarpeettomana kiinni.

VIRTANEN JUKKA 24.11.2010 17:47

Meillä on pieni Hymerin Exis, jossa on vain yksi ovi. Ollaan sillä nyt kahtena kesänä pyöritty yhteensä yli 4 kuukautta ja 16 maassa pitkin Eurooppaa, Englannissakin. Eipä ole vielä tullut minkäänlaista tarvetta kuskin ovelle. Laivoillakin on menty monesta paikasta.

LAUKKANEN MAURI 24.11.2010 17:48

Näin ensimmäisen kerran sellaisen Bürstnerin ,taisi olla aviano ja pysähdyn karsomaan ja miettimään miksi siinä on vain yksi kulkuovi. Auto oli Savonlinnassa sataman parkissa missä on ahdasta;siihen viereen jos olisi ajettu esim. toine M-auto ,ruudut olivat pieniä niin se Avianon porukka ei olisi pääsyt sisään/ulos. Toinen asia on turvallisuus minusta autossa pitää olla vähintään kaksi poistumistietä,jos toinen on kiinni/suljettu. Mutta jokainen valitsee itse montako ovea autossa on ;onneksi näin.

TERVO JARI 24.11.2010 18:02

myös asiaa toiselta kantilta jollei kolmanneltakin . . .

Onko ollut murheita ovien tiiviyksien kanssa ?

Onko ovi äänetön ? Jos ei ole ovea, eipä tuhise tiivisteissä . . .

Onko uloskäynnin osalta astin "osat" lämpöeristetty ?

Saako tuohon kuljettajan oveen kerroslasit myös avattavaan ikkunaan ? Kerroslasi on lämpimämpi kuin yksi lasi ainoastaan . . .

Itelläni on vm.1998 Hymer integroituna, siis museokalu muutoin mutta kilometrimittarissa vasta n. 53 tuhatta kilometriä.

Ovi siinä on äänetön, no eihän noilla kilometreillä ole paljoa saranoita käytettykkään . . .

Alas laskettava lasi on yksinkertainen muut sivulasit etuosassa on kaksikerroksisia, se näkyy niiden huurtumattomuutena toisin on laita ykskerroksisen lasin kanssa, huurussa herkästi . . .

Ulos käyntiä helpottava astin syvennys on eristämätön, se on itse talvikaudeksi aina eristetty "omilla konsteilla" . . .

Jos itse pääsisin asiaan vaikuttamaan kun autoa hankkisin, nykyisiin tarpeisiini, ostaisin ilman kuljettajan ovea olevan mallin . . .

Mutta itselläni ei ole kokemusta tuollaisesta matkailusta mitä edellä kirjoittaja mainitsi, tosin Norjan lautoilla/laivoilla ei ollut mainittuja ongelmia, viimekesänä kuukauden Norjassa reissasin, sellasella kokemuksella . . .

Väittävät että ilman kuljettajan ovea olevan integroidun hinta putoaisi nopeammin, liekkö tuossa väitteessä tosi pohjaa ? ?

KOSKINEN OLLI 24.11.2010 19:01

Minulla on puoli-integroitu Renault Master, puolidinettemalli, jossa ohjaamon lattia on kymmenisen senttiä asuinosan lattiaa korkeammalla. En käytä ohjaamon ovia ollenkaan. Ohjaamosta poistuminen ainoastaan asuinosan káutta. Ulkokengät jätetään aina asuinosan oven viereen.

Näin pysyy lattiat siistinä asumiskäytössä olevassa ohjaamossakin.

KOTILAINEN ISMO 24.11.2010 22:20

Meillä on ollut nyt kolme ja puoli vuotta auto, jossa ei ole kuin yksi ovi. Edelleen olemme hengissä. Kuskin vasemmalla puolella on patteri, joka lämmittää mukavasti ajonkin aikana talven pakkasilla. Etusivuikkunat on tuplalasia, eikä sekään ole ollut haitaksi milloinkaan. Ohjaamon lattia on lämmin joka kelillä, ehkä siksi, että ovi puuttuu ohjaamosta. Muutaman kerran kiireisillä tankkausreissuilla olen kaivannut kuskin ovea. Muuten sille ei ole ollut tarvetta. Neljässä edellisessä autossa kuskin ovi oli ja ajattelin silloin, että ilman sitä ei pärjää, mutta kuten alussa totesin, edelleen ollaan hengissä eikä suurempia henkisiä vaurioita ole päässyt syntymään.

PUUMALA RAIMO 25.11.2010 11:37

Onhän se toiseen oven siainistakin kiini.Onko asuinosan ovi edessä vai takapäässä.Onhän se ainakin mukavaa että jokainen voi itse päättää mitä osta.t Raimo

VÄLIAHDE JUSSI 25.11.2010 12:05

Minulle kuskin ovi on näissä olosuhteissa ensiarvoisen tärkeä kun joutuu juosemaan auton ulkopuolella ei lumikantaudu sisälle, onhan se näppärää pyörähtää siitä ulos ja toisekseen kuljetan sillä myös paljon erinlaista tavaraa niin ,etten voisikaa poistua muualta autosta. Kun on ruvennutWV ja minun autoksi niin kärsikööt,(jos kärsii). Mulla pitää olla kuskin ovi mielellään. Hintahan ja laatu sen ratkaisee.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.