Lisää potkua Ducato 2.5 TDI

LEHTONEN VEIKKO 13.11.2010 19:05

Tiedän, että tuohon ei saa mitään valmista boxia tehon kasvattamiseen. EMJ Powerilla on systeemin optimointi, jolla tehot ja vääntö nnousevat. Onko tästä kenelläkään minkäänlaisia kokemuksia, hyviä tai huonoja. Autoni 0n vm. 1996 ja siinä on 85 kW kattila.

PALIN MATTI 13.11.2010 19:17

Ilmeisesti tuossa on ihan normaali mekaanisen ruiskutusjärjestelmän huolto ja säätö naamioitu tuon optimointi-sanan taakse. Tuntuu paljon hienommalta ja siitä voidaan periäkin silloin hieman enemmän.

KOSKINEN JANI 14.11.2010 10:29

Tuossahan muutama rivi alempana tätä käsiteltiin: http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/matkailuautot/?E26555M=18&x26555=74281788

Eli perinteinen pumppu mistä ruuvista kiertämällä syöttöä säädetään.

TIENHAARA ERKKI 14.11.2010 11:21

Edellinen kirjoitus oli TD mallista, nyt on TDI, elektroonisella oh- jaus systeemillä varustettu moottori. En lähtis suoraan pumppua ruu- vaamaan, tässäkin neuvoisin menemään diesel-korjaamolle, jossa kannat taa käydä läpi kokonaisuus, l. turbo, suuttimet, pumppu, samalla ker- ralla voi tehoa lisätä, ilman pelkoa paikkojen repeämistä. Kuten edel lisessä tehon nostoon maltti, ettei sulakkeet pauku (voimansiirto).

LEHTONEN VEIKKO 14.11.2010 12:01

On ilman muuta selvää, että jos lähdetään muuttamaan auton tehoja, niin perustan pitää olla kunnossa. Lähinnä olenkin kiinnostunut EMJ Powerin koneen ohjauksen optimoinnista. Miten se on toiminut ja onko ollut esim päästöjen suhteen ongelmia katsastuksessa?

KOSKINEN JANI 15.11.2010 08:10

No, kyllähän sen voi käyttää tuolla dieselifirmassakin.

Mutta pumppu on täysin sama mekaaninen ve-pumppu kuin tuossa vanhemmassakin, ainoastaan pari sähköpulikkaa lisättynä.

Nuo optimoinnit on höpöjuttuja näissä jakajapumpullisissa. Mikä tahansa bosch korjaamo sen osaa säätää. Toisaalta jos tuollasen vie tarkistettavaksi niin sitten saa kyllä varata ihan reilun summan rahaa, suuttimetkin oli huonot, turbossakin väljää ja laitettiin kuntoon anna 2500 €. Eikä ne riskit nyt niin kovin kummoiset ole vaikka itekin ruuvaa jos käy normaalisti ei savuta sinistä ja käynnistyy hyvin.

PAAVILAINEN JUSSI 15.11.2010 10:11

tuleeko pumpun kylkeen kaasuvaijeri vai pelkät sähköjohdot. piti oikein surffailla netissä, ku alko itteäkin kiinnostaa mikä pummpu autossa on. kahta vaihtoehtoa löysin, joko boschin mekaaninen VE R 444 pummppu, tai sitten boschin elektroninen vp 37 pummppu.

PAAVILAINEN JUSSI 15.11.2010 10:14

ei näköjään kymmensormi järjestelmä pelitä...tietenkin pumppu...

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.