Auton CO2 päästöt

VIHERÄ PEKKA 13.10.2010 15:04

1 litra bensiiniä tuottaa hiilidioksidia 2,3 kg ja 1 litra dieseliä 2,66 kg. http://www.epa.gov/otaq/climate/420f05001.htm Jos diesel matkailuautosi kuluttaa 10 l/100 km ja ajat sillä 10 000 km, niin CO2 kokonaispäästöt ovat 2,66 tonnia. Jos pienellä henkilöautolla (kulutus 6 l/100 km) ajaa 20000km, niin CO2 päästöt ovat 2,76 tonnia. Tämän auton päästöverot ovat noin 80 €. Matkailuautoa, jonka vuosipäästöt ovat samaa luokkaa, vero on 1.3. alkaen liki 500 € - yli 6 kertainen. Oletko miettinyt ketä äänestit? Kyseessähän on pelkkä eduskunnan verotuspäätös ei ilmastonsuojelu. Kaiken lisäksi ihmisen aiheuttamaksi väitetty ilmastonlämpeneminenkin on myös vain suuri tieteellis-poliittinen huijaus, jossa meidänkin maksama ilmatieteenlaitos on innolla mukana.

VÄISÄNEN JUHA-PEKKA 13.10.2010 15:18

Onneksi matkailuauton voi poistaa liikennekäytöstä niinä aikoina kun tuota 10000km:iä ei olla ajamassa ja näin pienentää tuota maksettavan veron määrää. Liekkö lainlaatija on tämän(kin) huomioinut veron määrää laskiessa?

VALTONEN MARTTI 13.10.2010 16:39

Aivan oikein Viherä. Tämä on vain jatketta sille rosvoukselle joka alkoi 1973. Milloin mikäkin energiakriisi tms.jonka varjolla öljyn ja sen myötä kaiken hintoja päästiin nostammaan.Eikä se öljy ollut loppumassa kerran siitä rahalla selvittiin. Nyt on keksitty "ilmastonmuutos" kun ei aina voi valehdella öljystä ja sen loppumisesta. Loppuuhan se joskus mutta se on toinen juttu taas. M V

HELLE RAUNO 13.10.2010 18:39

Sattui niin että sain verolapun samaan aikaan kuin tuo ajatus valituksen teosta tuli julki. Tein valituksen neuvojen mukaisesti, tietoisena siitä että se on turhaa. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen.

EERIKÄINEN JUHANI 13.10.2010 21:48

Muistaakseni se oli juuri vuonna 1973 kun bensiinin hintaa nostettiin n. 40 penniä litralta ns,saastevero,tankkasin tankin tankin täyteen ja kun katsoin seuraavana päivänä pakoputkea niin mielestäni sieltä tuli aivan samat saasteet kuin ennenkin.Saa korjata jos muista väärin.

Siis mitä opimme tästä,emme mitään.

Taisi olla ensimmäinen viherpiipertäjävero.

Huom!Ei silloin ollut energiakriisi,ei öljy loppunut, vaan Suomesta loppu rahat,no autoilijoillahan sitä riittää.

Laitetaan polttoaineen hinnaksi heti 4e per litra, niin eiköhän turha ajo lopu.

Korotetaan myös samalla dieselveroa n.100% kun se nafta on niin halpaa verrattuna bensiiniin.

Kannattaa muistaa ketä äänestää,vaalit tulee.

EERIKÄINEN JUHANI 13.10.2010 22:00

Muistaakseni se oli juuri vuonna 1973 kun bensiinin hintaa nostettiin n. 40 penniä litralta ns,saastevero,tankkasin tankin tankin täyteen ja kun katsoin seuraavana päivänä pakoputkea niin mielestäni sieltä tuli aivan samat saasteet kuin ennenkin.Saa korjata jos muista väärin.

Siis mitä opimme tästä,emme mitään.

Taisi olla ensimmäinen viherpiipertäjävero.

Huom!Ei silloin ollut energiakriisi,ei öljy loppunut, vaan Suomesta loppu rahat,no autoilijoillahan sitä riittää.

Laitetaan polttoaineen hinnaksi heti 4e per litra, niin eiköhän turha ajo lopu.

Korotetaan myös samalla dieselveroa n.100% kun se nafta on niin halpaa verrattuna bensiiniin.

Kannattaa muistaa ketä äänestää,vaalit tulee.

VALTONEN MARTTI 13.10.2010 23:07

Silloin juuri Eerikäinen meille vakuutettiin,että öljy riittää vain 20 vuodeksi,siis ollaan 17 vuotta luultu että meillä on yhä sitä,merkillistä miten liikenne ynnä muut asiat pelaa pelkän illuusion voimalla. Ja kun ilmastoviherpiipertäjät saavat taas tahtonsa läpi eli täysin uuden kustannustason kehittyneille maille,niin taas on maailma pelastettu ja jääkauden loppuhuipennuksissa mitä nyt elämme maailma lämpenee edelleen.Meistä riippumatta!

EERIKÄINEN JUHANI 14.10.2010 01:23

Valtosen Martille.Taidamme olla näitä viimeisiä autoilijoita jotka muuistaa nämä asiat oikein. Terveisin Harmaapantteri,mut viel voimissaan.

PYYKÖNEN ARI 14.10.2010 09:24

Mielestäni ei kyllä kuulu lain laatijalle koska ajelen autollani!

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.