Adria Twinin moottoroitu sivuovi?
ASIKAINEN AKU
05.10.2010 09:58
Vajaan vuoden käyttökokemuksen mukaan auto on juuri sopiva ja hyvä tarpeisiimme, mutta yksi asia voisi olla paremmin. Liukusivuoven sulkeminen varsinkin sisältä käsin/varsinkaan vaimolta ei aina ole helppo, vaan se jää raolleen. Onko kenelläkää palstan lukijoista tietoa voiko oven motorisoida? Mallihan on varsin uusi, joten voisi olettaa että se on suunniteltu varustettavaksi moottorilla, mutta ainakaan Fiatin varustelistalta en sitä ole nähnyt.
LAITINEN TAPANI
05.10.2010 10:14
Kyllä voi.
http://www.one-pro.fi/tuotteet/alex/index.html
KNAAPI JUHA
05.10.2010 10:43
Sain vastaavaan "ongelmaan" halvan ja hyvän neuvon: Avaa liukuoven ikkunaa pari senttiä ja mäjäytä vasta sitten kiinni. Kyllä toimii. Ulkopuoleltahan voi voimaa lisätä tönäisemällä hiukkasen liukuoven takareunasta sisäänpäin. Auto on kohtuullisen tiivis, ja ilmalukkohan siellä...
KUNNAS TAPANI
05.10.2010 15:23
Tässä toinen ehdotus: Kiinnitä liukuoven sisäpuolelle etuylänurkkaan jokin kiinnike, johon saat vahvan narun tai vaijerin tms. kiinni. Kiinnitä sitten auton koriin, sisäpuolelle, oviaukon etuylänurkan lähelle toinen osa, jonka kautta pujotat tuon narun. Sitten kiinnitä narun päähän jokin mukavasti käteen sopiva kahva tms. Nyt narusta voi vetää haluamaansa suuntaan, ja ovi menee kiinni. Tuollaiseen vetoliikkeeseen saa paremmin voimaa mukaan kuin liukuoven sulkemiseen muutoin tarvittavaan sivuttaisliikkeeseen.
Ei ole testattu käytännössä. :)
AHJOS TIMO
05.10.2010 18:34
"Avaa liukuoven ikkunaa pari senttiä ja mäjäytä vasta sitten kiinni."
Aika outo neuvo. Ainakin minulla liukuoven ikkunan avaaminen vaatii käytännössä ensin hyttysverhon (jota pidän aina ylhäällä näkösuojana) ja mahdollisesti pimennysverhon alaslaskemisen, sitten akryyli-ikkunan neljän salvan avaamisen. Liukuoven sulkemistarve on usein toistuvaa, koska juuri siitä ovesta autoon pääsääntöisesti kuljetaan. Liukuoven ansiosta auto mahtuu leveytensä puolesta henkilöautolle mitoitettuun pysäköintiruutuun, kun kuljettajan ovelle ei tarvitse jättää avautumistilaa.
Alamäkeen pysäköitäessä se ovi on uskomattoman raskas avata eikä lukituslaite tietenkään jaksa pitää sitä avoimena.
HAAPANEN TIMO
05.10.2010 19:44
Kyllä ennen oli helppoa. Reimo myi koko liukuoven kokoista lasikuituelementtiä joka ruuvattiin paikoileen, elementissä oli kapeampi saranaovi. Painokin putosi melkoisesti.
@timppa
KAAKKOLAHTI ANITA
05.10.2010 20:28
Meitillä on motoroitu sivuovi.Toimii kauko säädollä ja hipaisu
kytkimellä asunto osassa ,lisäksi kuskin vieressä on myös kytkin auki ja kiinni laittoa varten.On verraton peli ei tarvii
kiskoa ovea kiinni...eikä ..auki....
AHJOS TIMO
05.10.2010 20:40
Timolle: Jos sellaisia on joskus myyty, niin onko niiden myynti sitten jostakin syystä lopetettu? Sehän kuulostaa aika kätevältä monestakin eri syystä.
Anitalle: Paljonko oven motorointi maksaa?
KAAKKOLAHTI ANITA
05.10.2010 20:43
vähän yli 2000€ ...(2100)..
ASIKAINEN AKU
06.10.2010 08:16
Mistä ostitte systeemin? Sisältyikö asennus hintaan? Onko auto Fiat? mikä vuosimalli?
KNAAPI JUHA
06.10.2010 12:12
Ahjos Timolle:
Ei tuo neuvo nyt niin kauhean outo ole. Minulla kun on liukuovessa liukuikkuna, jonka voi avata yhdestä napista painamalla. Ja minä en pidä hyttysverhoa ja pimennysverhoa siinä edessä kiinni. Voisin kuvitella, että avaisin ohjaamon sivuikkunaakin vähäisen ainakin mieluummin kuin lähtisin osto/tilauslinjalle. Arvelen, että tuo moottoriovi olisi kyllä kokolailla kallis. Mutta kukin tyylillään...
KAAKKOLAHTI ANITA
06.10.2010 18:47
Autodek oy Tampereelta, asenssi ja on omaa tuotantoa.
Auto on"Pösö" Boxcer ja vuosi malli 2009.
KAAKKOLAHTI ANITA
06.10.2010 18:56
Lisäys äskeiseen meinas ihan unohtua?.Kyllä hintaan sisältyi
kaikki asennus ,kaukosäätimet ja ohjelmointi.Vielä semmoista
et meillä tämä systeemi on ollut noin vuoden ja asennttiin
uuteen koriin jonka jälkeen kalusteet asensi GASA CAR kaarinassa.
Tämä "Pökö" on rakennettu erillis vuoteilla...tilava kokonaisuus
retkiautoksi...
ASIKAINEN AKU
08.10.2010 13:23
Kiitos kaikille asiallisista vastauksille. Ei juuri nyt ole yli kahta tonnia kyseiseen tarkoitukseen mutta katsotaan ajan kanssa. Tarkoitus on kuitenkin pitää autoa vielä pitempään kun on sopiva meille. Kaksi hoikkaa tanssihullua siirtyy helposti paikasta toiseen.Auto on päivittäisessä käytössä kun on myös tavaran kuljetustarvetta jatkuvasti ja paku myytiin pois.
AHJOS TIMO
09.10.2010 19:10
Liukuoven avaaminen sähköllä on siis yhtä kallista kuin jos olisi ravintolan portsari avaamassa. Mutta minkähän verran se laite kuormittaa akkua? Kun sen sivuoven käyttö motorisoimattomana vaatii paljon käsivoimaa, niin saman voiman se vaatii akulta. Jos se on kytkettynä käynnistysakkuun, niin käykö helposti niin, että auto ei lähdekään enää käyntiin, kun on tarpeeksi monta kertaa ovea avattu ja suljettu?
KAAKKOLAHTI ANITA
09.10.2010 20:07
Kyllä kaikki tommoset kuluttaa sähköä, mut ei ihan valtavasti.
Olen aukaissut aina lukemattomia kertoja ja kyllä auto on lähtenyt käyntiin.Mut kyllä useat kerrat näkyy oven nopeuksissa
ei aukee lopussa enään niin joutusasti kuin alussa.Tää pitää
aina muistaa. Saahan ton oven myös toimiin asunto osan akusta...
On kuitenkin verraton laite...