tehoboksi

LAPPALAINEN SAKARI 02.09.2010 21:36

Lueskelin tässä taannoin fiatin tehoboksista.onko kellään tuoreita kokemuksia asiastaja oisko kellään myytävänä

LEPISTÖ JORMA 02.09.2010 22:00

Minulla oli Dukaton JTD 2.8:sa PSI-tehopoksi jolla oli huomattava vaikutus tehoon sekä vääntöön,ei mitattu mutta pers-tuntumalta auton kulku muuttui kyllä todella mahtavaksi ja lisäksi polttoaineenkulutus putosi litralla/100km. Vaihdettuani auton otin poksin pois,myyn sen nyt hintaan 300€ ,maksoi uutena 750€ asennettuna mikä tuntui kyllä silloin suurelta mutta en kyllä hetkeäkään katunut ostosta.Poksi on helppo itsekin asentaa.

KILLSTRÖM NIELS 05.09.2010 07:45

Tulipa itsekkin hankittua tuommoinen Tuningkit.in saksasta hintaan 126,- 2,3 dugatoon. Sen jälkeen teinkin norjanreissun noin 3000 km, voi tota menemisen keveyttä. (oli neljäs norjanreissu tänä kesänä) Kyllä se polttoaineen kulutus putosi ja vääntöä tuli selvästi lisää. Ens keskiviikkona tartee lähteä ruskareissulle pohjoiseen, eiköhän siellä jo ala olla sitä väriä ja vaikka ei olisikaan niin lähden silti kun se matkailu on niin "avartavaa". Puskaparkista toiseen.

KOIVISTO ESA 06.09.2010 08:43

Moro

Et maininnut autoa/moottoria mihin haet boxia, mutta tässä olisi Fiatin 2,3 JTD: n sopiva. Ajelin itse n.18.000 km boxilla ja hyöty oli huomattava melkein seitsemän metrisessä alkoviautossa.

Teholastu.comista ostettu Plug & play-tyyppinen Boxi. Hinta 130 euroa. Yhteydet: p. 040 537 9939

KILLSTRÖM NIELS 15.09.2010 07:41

Tulipa itsekkin hankittua tuommoinen Tuningkit.in saksasta hintaan 126,- 2,3 dugatoon. Sen jälkeen teinkin norjanreissun noin 3000 km, voi tota menemisen keveyttä. (oli neljäs norjanreissu tänä kesänä) Kyllä se polttoaineen kulutus putosi ja vääntöä tuli selvästi lisää. Ens keskiviikkona tartee lähteä ruskareissulle pohjoiseen, eiköhän siellä jo ala olla sitä väriä ja vaikka ei olisikaan niin lähden silti kun se matkailu on niin "avartavaa". Puskaparkista toiseen.

Jatkampa tästä. Kun nyt taas tulikäytyä viimeviikolla norjassa, ruskareissu, niin tuosta poltoaineen säästymisestä tällä "lastulla" ennen aina lähtiessäni tankkasin U.gin TB:llä täyteen, se riitti Tupoksen ABC:lle. Nykyisin tankillinen riittää Tornion Shell Expressenille, siis noin parisataa kilsaa kauemmas. Tää on vaan kokemuksen tuomaa pestuntumaa. Vahti ei kuitenkaan ole hiljentynyt, se on aina navigaattorin näyttämän suurimman sallitun mukainen ja kun mkavuutta rakastan niin tasnopeusäädin päällä, jaksaa muuten painaa mäetkin ylös. Auton kompuutteri näyttää keskimäärin 8L/100km, ei paha.

KOSKINEN JANI 15.09.2010 08:03

Ajotietokoneen lukema vääristyy tuolla tehoboksilla koska se boksi huijaa sen suuttimien paineen, eli yksi arvo polttoaineen kulutuksen laskemisessa on pielessä.

KILLSTRÖM NIELS 24.09.2010 13:47

Ajotietokoneen lukema vääristyy tuolla tehoboksilla koska se boksi huijaa sen suuttimien paineen, eli yksi arvo polttoaineen kulutuksen laskemisessa on pielessä.

Hiujaa mitä huijaa,vaan faktaa on se, että tankkauspaika siirtyi paristaakilometriä kauemmas. Ajotapani tuskin on muuttunut, auto ollut mulla vasta vuoden ja matkaa olen sillä taittunut jo 44000 km.

VAINIONPÄÄ ARI 24.09.2010 17:59

Olisi myynnissä Teholastu.comin. 2,8 Ducato 02-06 sopiva poksi. Otettu pois auton vaihdon yhteydessä. Hinta pyyntö 130€ puh. 0505119118

KARJALUOTO PENTTI 24.09.2010 19:46

Ostin Saksasta RaceChip.de nettimyynnistä tehoboksin hintaan 229 €. Nettisivut vaikuttivat aika myyviltä ja luotettavilta. Laite tuli kotiovelle viikossa ja ohjeiden mukaan asennettiin paikoilleen. Laite liitettiin CommonRailin peineanturin liittimen ja ohjainlaitten väliin. Ilmeisesti laite vääristää paineanturin tietoa alaspäin ohjainlaitteelle. jolloin ohjainlaite nostaa "railin" painetta ja suihkutusmäärä kasvaa. Eli toimii perinteisesti syötön lisääjänä?? Kertokaa viisaammat lisää, miten se tehon ja väännön lisäys tapahtuu, mutta tuntuu toimivan. Savutusmittausta ei ole tehty, mutta koska se tehdään kuormittamattomalle mootorille, ei boksilla ole siihen mielestäni vaikutusta.

HÄNNINEN JUKKA 25.09.2010 21:55

www.racechip.de Racechipilla on nyt valtuutettu suomalainen edustaja. Hinnat alkaen 139,00 p. 0400617919 0404173511

Kuvassa taustalla tehdas lähellä Stuttgartia, etualalla suomalaisen edustuston matkailuauto, johon uusi RaceChip on juuri asennettu.

VALLINMÄKI ARI 26.09.2010 23:23

Moi. Missäpäin kaimalla olis ducaton tehoboxi myynnissä ja oliko millainen vaikutus ajossa? 128hv/-06 malliseen ducatoon olisi tarvetta boxile.

t. Ari

VAINIONPÄÄ ARI 01.10.2010 21:32

Terve Ari, poksi on myyty. Kokemukset poksista olivat hyvät.

SOINI ARI 01.10.2010 21:57

Itselläni on ollut BMW 530d autossa PSI-boksi. Vaikutusta sillä oli, mutta mielestäni aika pieni, juuri että eron huomasi, muttei paljon muuta. Toki savutuksen lisääntymisestä boksin olemassa olon myös huomasi.

Minulla sillä ei ollut kulutukseen mitään vaikutusta, ainakaan mitään sellaista mitä olisi voinut pidemmällä aikavälillä havaita.

Seuraavassa autossa (MB Eemeli) oli sitten boksit jätetty nurkkaan ja käytin auton säädettävänä dynamometrin päällä. Ero vakioon oli todella huomattava, vääntöä ja tehoa oli selvästi enemmän. Työn teki MB:n "hovihankkija". Valitettavasti tuostakin aiheutui ongelmia ajastaan, tai sitten vain oli huono tuuri. n. 130 tkm kohdalla alkoi automaatti reistailla, tai ehkäpä pikemminkin turbiinin lukituskytkin. Varmaksi en osaa sanoa, oliko virityksellä osuutta asiaan.

Nykyiseen en ole halunnut boksia laittaa enkä ainakaan vielä ole uskaltanut säädättää tehoja lisää, tosin tuosta nykyisestä voimansiirrosta tiedän, että se on mitoitettu 750Nm väännölle, joten sen pitäisi kestää kivutta.

Jos kuitenkin joku innostuu bokseja kokeilemaan, niin kannattaa tutustua valmistajien nettisivuihin. Bokseissa on niissäkin aika suuria eroja, jotkut vain nostaa common rail painetta, jotkut kykenee paljon muuhunkin.

Myös valmistajan sivujen tekstien ristiriitaisuudet saa välillä karvat nousemaan pystyyn, eräänkin valmistajan sivuilla kerrotaan samalla sivulla että yhteispaineputkiston painetta nostetaan vain kun kiihdytetään, eli tarvitaan tehoja, ja samalla sivulla kehutaan kuinka normi ajossa hyötysuhde moottorissa paranee jopa +30% ja kulutus laskee merkittävästi. Kuinkahan se on mahdollista jos tasaisessa ajossa boksi ei vaikuta koneen toimintaan ja kiihdytyksessä syötetään yli enemmän kakkua, eli enemmän tehoa vaatimassa polttoainetta... Ei ainakaan voi yleistää, että vaikutusta olisi kaikissa autoissa, ehkä alikokoisilla moottoreilla varustetuissa missä automaatti/kuski joutuu koluamaan pikkuvaihteita kiihdytyksissä...

Samainen valmistaja taisi kehuskella että testaavat purkit huolella jokaiseen automalliin/moottoriin ja kuitenkin kerrotaan että jos vaihdat auton, ota purkki talteen ja osta heidän nettikaupasta uusi adapterikaapeli joka käy sitten uuteen autoon... Tosi yksilöllistä ;)

SEILISTÖ RAMI 20.06.2013 17:34

Tilasin tuningkit.de sivuilta Ducato 2.3jtd vm-05 classic tehoboksin maanantaina ja Ups toi sen kotio tiistaina. Boksi maksoi 99 ja rahti 15€ mukavasti tuli lisää potkua, nyt jaksaa pitää 100 kmh vitosella sellaiseen mäkeen missä tarvitsi ennen vaihtaa neloselle. Kulutuksesta ei vielä tietoa, mutta kerron siitä sitten kun tulee vähän enemmän kilometrejä...

VALKAMA MARKKU 21.06.2013 22:47

"Kulutuksesta ei vielä tietoa, mutta kerron siitä sitten kun tulee vähän enemmän kilometrejä"

Kunhan sitten katsot sen kulutuksen todellisten kilo metrien mukaan.

M Arkku.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.