Webasto

KAAKKOLAHTI ANITA 01.09.2010 21:04

Tulihan laitatettua "Pököttimeen" myös asuntoosaan Webasto.Kokeilua on muutama yö. Webasto on ääneekkäämpi kuin Truma E 6000. ,Et silleen..

AHJOS TIMO 01.09.2010 22:32

Entä pakokaasu? Eikö dieselöljyn polttamisesta tule pahemmat hajut lähiympäristöön kuin nestekaasusta?

JOKINEN REINO 02.09.2010 17:46

Miksi webasto asuntoosaan?

KAAKKOLAHTI ANITA 02.09.2010 19:23

Laitettu vain siksi , et ei tarvi talvella jatkuvasti kaasu pulloa vaihtaa. Koska auto poka päiväisessä käytössä niin lämmitys on aina päällä. Viime talvesta kokemuksia ,et piti aika useasti vaitaa pulloa. Webaston pako kaasut on johdettu taakse.Pakoputkenkin laitan taakse menemään jahka kerkiin.

IPATTI VEIKKO 03.09.2010 09:41

Mahtaa se Webastolla lämmitys kysyä akkutehoa.

AHJOS TIMO 03.09.2010 10:19

"Mahtaa se Webastolla lämmitys kysyä akkutehoa."

Miksi Webaston tuuletin kuluttaisi enemmän kuin Truman tuuletin? Eikö kysymys ole sisätilalämmittimestä, joka lämmittää ilmaa ja käyttövettä polttamalla dieselöljyä? Nesteen saanee valumaan tankista polttimeen ilman suurta sähkönkulutusta.

LUHANKO PEKKA 03.09.2010 13:32

Ostin hiljattain burterin,uuden jossa lämmittimenä on truma compi D 6 ,systeemi lienee aivan sama ,kuin truman kaasu lämmityksesä,luulisin, polttoaineena vain diesel.Luonnollisessti minulla ei tästä ole pitempi aikaista, kokemusta ,mutta tultiin äskettäin norjan reissulta( n3000km)ja siellä jouduttiin käyttämään kyseistä lämmitystä.Aikaisempiin kolmeen as-autoon neste että puhallin lämitteisiin (kaasu)verattuna ei ääni yöunta häiritse,jos ei aikaisemmatkaan.mutta hiljaisempi on tämä diesel versio.Enkä huomannut,että polttoainemit. viisari olisi yön aikana mihinkään liikahtanut.koko aika oltiin akun varassa,eikä virta loppunut,mutta talven jälkeen olaan tältäkin osin vähä viisaampia!(Tämä ei kuulema ole vebasto!)

HAAPANEN TIMO 03.09.2010 15:26

Kaimalle! Naftalämmitin vie paljon enemmän virtaa kuin kaasulämmitin. Hehkutulppa suurimpana syöppönä. @timppa

HUOVINEN SIRPA 03.09.2010 15:44

Harvoinpa taitaa omalla painollaan polttoaine sinne polttimelle valua. Itsellä ollut parissa vanhemmassa Volkkarissa Eberit ja kummassakin oli pumppu, joka toi polttoaineen laitteelle,elikä sekin vie jonkinverran virtaa sen hehkutulpan ja puhaltimen lisäksi. Esko

HAAPANEN TIMO 03.09.2010 17:19

Diesel Truma 6 kuluttaa keskimäärin 1,8 A. Kaasu Truma 6E kuluttaa keskim. 1,3 A Kehitystä on tapahtunut reilusti, on jo varteenotettava vaihtoehto. Eeberin tekniikalla näkyi tiisseli olevan. http://www.truma.com/int/en/heating/diesel-heater-combi-d-6.php

http://www.truma.com/downloadcenter/combid6_instruction_fin.pdf

@timppa

KAAKKOLAHTI ANITA 03.09.2010 19:21

Webastosta vielä,et toi meitin webaston kulutukset ovat:Lämmitys teho 2 Kw poltto aineen kulutus 0,24 - 0,12 l/h sähkönkulutus 14 - 29 W käyttö jännite 12 tai 24 V.Käytän töpselissä aika ajoin. Alku ainakin tuntuu lupaavalta.

IPATTI VEIKKO 03.09.2010 20:20

Onhan sillä ainakin työllistävä vaikutus kun juoksee topselin kanssa tolpasaa tai ei. Joskus on taatusti yllätys odotettavissa. Herää kysymys onko webaston kestävyys jatkuvaan käyttöön riittävä. Rohkenen epäillä. Tiettävästi varaosien saantikin on rajoitettu vain suuriin komponentteihin.

SALONEN MARKKU 03.09.2010 20:35

Mitä henkilöautojen Webastoja ne on jotka syövät talvella akun 10-15 minuutissa.Osassa matkailu/retkeilyautoissa on vain dieselillä toimivia lämmittimiä. Tämä ihmetyttää, siis toinen diesel lämmitin kestää akustoa 35 kertaa pidempään ja lämmittää vielä isoa tilaa.Kaveripiirissä ovat laittaneet kohtalaisen suuria akkuja henkilöautoihin jotta auto lähtee vielä käymään n.15-30 min jälk..Uskon kyllä että lämmittimet toimivat, mutta miten toiset on niin virtasyöppöjä?.

AHONEN AULIS 03.09.2010 21:13

Anita. minkä Webasto mallin laitoit?Onko joku Air-Top ilmalämmitin?Terv:AA.

OINONEN JUKKA 03.09.2010 21:18

Mulla eperissä max. aika 2tuntia kerrallaan, ettei vaan akku tyhjene ja puhallin asetettu niin, että puhallus vain 1:s teholla.

LAUKKANEN MAURI 03.09.2010 21:30

Tuossa on Saksan pojan verailu testi Websto/truma lämmitin as,autoon. Ei nissä ole enää suuria eroja,virran kulutuksessa eikä lämmitys tehossa.http://www.promobil.de/test/zubehoer/reisemobil-kombiheizungen-im-test.307842.7.htm?skip=3

KNAAPI JUHA 03.09.2010 22:20

Sähkönkulutusta miettiessä täytyy kyllä pitää erillään moottorissa vettä lämmittävät vehkeet, joissa palamisen lisäksi pyörii vsipumppu ja auton oma flekti puhaltamassa lämmintä sisään. Toisaalta ilmaa lämmittävä kone, joka puhaltaa pienikulutuksisen oman puhaltimesa läpi lämmintä.

Myöskin kehitys on ollut ihan viime vuosina nopeaa,koska sähkönkulutus on tullut tärkeämmäksi mm. koska veneiden lämmittimiksi myydään yhä enemmän "Webastoja".

SALONEN MARKKU 03.09.2010 22:34

Niin,. moottorin lämmitys juuri vie, puhumattakkaan kaabinista

HELENIUS TIMO 04.09.2010 07:40

Tervehdys Monivuotisena Webaston ja Eberin käyttäjänä väittäisin että jos auto ei 10-15min.lämppärin käytön jälkeen käynnisty sähkön loppumisen takia on joko lämppäri tai akku viallinen. Akku voi tietysti olla huonossa hapessa jos ajomatkat lyhyitä.Nyrkkisääntöhän on, yhtäpitkä ajoaika kun lämppärin käyttöaika.Auton puhallintakaan ei kannata jättää suurimmalle koska se on suurin sähkösyöppö.Sisäilmankiertoa kannataa myös hyödyntää jos mahdollista,lyhentää huomattavasti tarvittavaa lämmitysaikaa.

talvea odotellen kääkkä

KAAKKOLAHTI ANITA 04.09.2010 22:01

Webasto on tyyppiä:Air Top 2000 ST. Tänään tarkistelin vähän miten toimii, ja hyvinhän toi pelittää Kaikki oli OK Sähkö taulussakin oli pudonnut vain yksi tolppa alas, et virran kulutuskin on pieni. Polttoaine mittari ei tippunut yhtään.

AHONEN AULIS 04.09.2010 22:56

Tässä on 2000.sen tiedot.Vie vähän polttoainetta ja virtaa.Terv:AA. http://www.kaha.fi/category.php?pid=50&comp=38

RANTANEN MATTI 05.09.2010 20:47

Kokemuksesta voin kertoa,varotuksen sanoja!!!

Minä sain aikoinaan,kun minulla oli Intekroitu Laika,ja valitin myyjälle että on kylmä auto etupäästään,Ilmaiseksi"kaupantejäisiksi"2000sen Wepaston,asennettuna. Peli oli 2kw:si tosi tehokas,verrattuna, 2kw sähköpuhaltimeen. Käytö tuli halvaksi kun polttoaineena käytettiin Green polttoöljyä. Mutta, Mutta,kun ei ollut kokemusta kuinka tarkka se oli Alijännitteen suhteen,niin "Murheita" tuli. Jännite niissä laitteissa ei saa laskea alle 11,voltin.Ensin meni polttokammio ja puhallin ja remontti maksoi markoissa 3500mk. Toisen kerran Palokammio nokittui tukkoon,ja kun sähkökorjaus on tunnetusti kallista,meni remonttiin taas toista tonnia. Wepasto on hyvä laite kunhan akut on 200ampeerin luokkaa, että jännitettä piisaa yön yli,jos ei ole sähkön päässä. Jos tästä neuvosta on hyötyä, niin hyvä on, ettei kaikkien tarvis "oppirahoja" maksaa. Hyvää syksyä Tv: Matti.

KAAKKOLAHTI ANITA 06.09.2010 19:38

Tämän päivän "Webastot" on aivan eri luokkaa kuin vanhat mallit (näin on väitetty).Tiedä sit häntä kuis on.Mut tuntuu meitillä pelittävän "toistaisesti"ERINOMAISESTI.Onhan laitteella kahdenvuoden takuu...muistaakseni???. On kokemusta Webastoista sen verran ,et aikaisemmissa on ollut wepastot moottori tilaa lämmittämässä.Ainoastaan tässä meitin uudessa autossa oli jäänyt toi polttoaine putki pois jo tehtaalla(tai osa siitä). Et näin..........

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.