Niitä Schaudt-sähkötauluja on monta eri mallia. Minullakin on yhden sortin Adria ja siinä Schaudt Elektroblock 263-5, jossa ei ole mitään prosenttilukuja eikä lukuarvoja. On vain helposti ymmärrettäviä kuvasymboleita ja merkkivaloja. Auton mukana tuli erillinen Schaudtin 10-sivuinen saksankielinen käyttö- ja asennusohje, vaikka auto on ostettu uutena Suomessa.
"Näitä merkkivaloja käytetään juuri tulkinnan helpottamiseen maallikollekin. Ei tarvitse tietää volteista mitään, kunhan vain pitää vihreän merkkivalon hengissä."
Merkkivaloissa on vain se ongelma, että asunto-osan akun merkkivalo muuttuu melko nopeasti vihreästä keltaiseksi. Kun merkkivalo on keltainen, siitä ei voi päätellä, pysyykö se keltaisena enää muutaman minuutin vaiko vielä monta tuntia.
Kuten kauan sitten täällä kerroin kuvien kera, asensin ruokapöydän viereiseen seinään 12V pistorasian, johon vedin sähkön kattolampusta. Kattolamppuun tulevat johdot olivat kuitenkin niin ohuet, että kannettavaa tietokonetta käytettäessä jännitehäviö muodostui liian suureksi. Jännite putosi esim. 10,6 volttiin, kun katsoin elokuvaa DVD-levyltä, mikä taas aiheutti tietokoneen toimintahäiriöitä. Testin jälkeen olenkin pitänyt siinä pistorasiassa vain tupakansytytinliitäntäistä volttimittaria, joka näyttää asunto-osan sähköverkon jännitteen numeroina (voltteina yhden desimaalin tarkkuudella). Siitä näkee, missä kohtaa keltaisen merkkivalon aluetta ollaan menossa ja mitä vauhtia jännite alenee.