Mistä ducatoon järeämmät jouset+iskarit

KALAJAINEN PASI 08.07.2010 11:12

Tietääkö alan harrastajat mistä alkaisin etsiä ducato 2.8 jtd -01 järeämpiä etujousia ja iskareita. aikojen kuluessa on tullut tunne että etupää on hieman löysä ja kulkeekin aika matalalla.

Onko kenelläkään karkeaa arviota mitä jouset ja iskarit maksaa?????

PELLIKKA ERKKI 08.07.2010 15:48

Katso Motonet.

KORPPI SEPPO 08.07.2010 15:56

Olisiko tuo sopivan matkan päässä?

http://www.vallilantakomo.fi/

KORPPI SEPPO 08.07.2010 15:58

Tai tämä:

http://www.directa.fi/yritykset/6041928/Autojousi+Ky+Vuola/

SEILO JUHANI 22.07.2010 10:25

ad-Turku

HALMEENMÄKI JUHANI 22.07.2010 19:21

Etupäässä on kierrejouset, jotka eivät ole kamalan menekkitavaraa. Eli eipä taida helpolla löytyä valmiina järeämpää kuin alkuperäistä vastaavaa. Silloin avuksi tulee nuo jousipajat kuten Vallilan takomo tai Kaarinan Vuolan Autojousi, joissa vanhaakin jousta voidaan muokata. Iskarit(kin) ovat Ducaton kulutustavaraa, molemmissa päissä autoa. Siihen on syynä etenkin matkailuautojen massa: aina täydessä lastissa. Se nyt vaan on hyväksyttävä ettei niillä montaa vuotta ajella.

KALAJAINEN PASI 23.07.2010 08:41

taas ammattilaisilta pitää kysyä että mitä tarkoittaa "ei montaa vuotta ajella". eli mikä on jousien ja iskareitten elinkaari asuntoautossa (km/vuodet?)

SEILO JUHANI 23.07.2010 09:07

Meiltä meni toinen takaiskari kahdessa vuodssa. Lue otsikolla tärisee.

VALVE IRMELI 23.07.2010 14:59

tervehdys

Suomen Vaunuosa Muuronen Klaukkalasta saattaisi tietää enemmän 0104238460 Tarpeeksi järeät jouset ja kunnon iskarit tekee matkakodista aivan toisenlaisen ajaa. Kokemuksesta voin sen sanoa

terveisin ari

HALMEENMÄKI JUHANI 23.07.2010 16:53

Kun iskari on joustintuki eli "perssoni" niin siihen ei sitten tehdä iskareita yksittäiskappaleina. Ja jos alkuperäinen ei kestä niin ei kyllä kestä muutkaan, koska ne mitoitetan vain hieman lakuperäistä järeämmiksi. Se taasen korjaamaan alustan muu veltostuminen.

Iskarin normaali käyttöikä kuuluisi olla meidän oloissamme normaalikäytössä viitisen vuotta tai 100tkm. Juu, nyt tulee joku ja sanoo että on 10v vanhat eikä ole vielä reputettu leimalla. Katsastuksesta kyllä pääsee vieläkin aivan järjettömän huonoilla iskareilla läpi, eron kyllä huomaa kun vaihtaa uusiin. Ja jipoilla vaikka olisi jo ihan loppu. Mutta en kerro julkisesti miten.

MERIKALLIO VELI-PEKKA 25.07.2010 13:09

Äläpäs nyt Halmeenmäki puhu läpiä, ainakin Ducaton ensiasennusiskareiden (m-auto) normaali käyttöikä on kolme kesää tai 30 000 km, kysy vaikka maahantuojalta tai tehtaan edustajalta Saksasta.

Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä ja tämä tarina on tosi, kuten muistanet aiemmasta iskarikeskustelusta.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.