Ilmastointilaitteesta Fiat-07 jatkoa näkyvämmin

VIRTA URPO 30.06.2010 20:35

Alle laitan ensin yhden vanhan juttuni ja siihen uuden

Re: Re: Ohjaamon ilmastointi huolto 25.5.2010 klo 00:02:36 VIRTA URPO vm 2007 ja kesällä -09 oli kuin lehmän henkäys, mutta harmi kun ei tullut vietyä huoltoon siltä osin kun oli ihan tarpeeksi ongelmia rakkaan Fiatin kanssa. Nyt tuli huhtikuussa testattua ja uskottua, ettei mitään viilennä. Huollossa todettiin oleen aivan kuiva ( oliko se 5g tai 5% jäljellä) Laittoivat aineet ja väriaineen pari viikkoa sitten. No viikonloppuna ei puhunut mitään. No eivät löytäneet väri jälkiä mistään. Kaikki aineet kuitenkin kadonneet. Seuraavaksi kait yritetään typpikaasu laittein painetestein testata mitä " pihisee". Laitteet vasta tulossa heille. Eli lomaillaan "hikoillen" kuten ennen muinoin. Jälleen en voi muuta kuin todeta Fiat minkäs taas teit. Muut autot vanhempia ei kuiteska Fiatteja ja kaikissa pelaa vaikkei olekaan huollettu kertaakaan ilmastointien osalta.

Re: Re: Re: Ohjaamon ilmastointi huolto 30.6.2010 klo 20:20:32 VIRTA URPO Lomailtu oli hikoillen ja vähemmän hikoillen. Oli Fiat taas huollossa 3:s kerta ja nyt kait käyttivät saamaansa typpi juttua. Ei kuulemma vuoda. Laittoivat taas aineet sisään. Saivat koska 1.7.2010 ei saa enään töitä tehdä jos ei ole jokainen tekevä asentaja "notulien mies tai nainen" eikä lisätä yhtään ainetta jos ei ole selvinnyt syys mihin aine katoaa. Huollosta lähtiessä toimi ok. Sovittiin parin viikon seuranta ( jos ehtis jossain käymään ja helteet jatkus ) ja jos taas kadonneet, niin aletaan kojelaudasta vaihdetaan ekana sen sisään rakennettu kennosto, eli vaikeemmasta päästä. Onko kenellekään arvon automiehet sellaista vaihdettu. Auto Fiat -07. Jos niin kertokaas onko kuinka kallista töineen. Toiseksi onko edes mahdollisuutta saada sillä kuntoon, kun nytkin ei edes noilla typpi vehkeillä löytäneet paineiden häviämistä ?

Joskos joku paremmin jaksaisi näin lukea eikä noista vanhoista pitkistä ja niiden lopuista.

Toivottavasti joku kohtalotoveri kertoo lisää mihin ne vois hävitä 2 viikossa vaikka huolto ei saanut vuotoa selville. Saapi nähdä miten uuteen lakiin korjaamot suhtautuu / toimii.

LÖNNQVIST LEIF 01.07.2010 08:47

Oli aikoinaan samanlainen tapaus itselläni, kyseessä samanmerkkinen h-a mutta pari vuotta vanhempi. Ei vain aineet pysyneet sisällä edes takuuaikana, systeemi vaihdettiin uudeksi ja minä vaihdoin auton uudeksi. tuumasin etten meinaa paistua Suomen suvessa. Onnea matkaan noiden "henkäys"maailman laitteiden kanssa.

RATILAINEN JOUNI 01.07.2010 09:23

Ei ole kokemusta ko. autosta mutta olen nähnyt kyllä työkoneissa vuotavia kennoja. Omakohtainen kokemus on traktorista josta hävisi aineet kesällä 09. kun tutkittiin vuotoa löytyi aivan selvä vuoto kohta eräästä letkuliitoksesta, siinä oli tiiviste jäänyt asennus vaiheessa huonoon asentoon ja oli leikkautunut osittain. Tämä aiheutti ilmeisen pienen vuodon. Tosin nämä nykyaineet tosin kuulema haihtuvat n.10% vuodessa. (huoltoliikkeen ilmoitus).Itselläni oli pajero vm.89 jossa oli alkuperäinen ilmastointi ja sitä ei ollut huollettu koskaan ja se toimi aivan hyvin vielä 08.siinä oli ne "maailman pahimmat aineet". Tuo sinun autosi vuoto on kyllä niin suuri että kyllä sen pitäisi näkyä.(kannattaisko vaihtaa korjaamoa??). Toivottavasti vika löytyy.

VIRTA URPO 01.07.2010 14:22

Tänään mennään testaan vieläkö jäähdyttää tiistaina laitetut aineet. Korjaamo on nykyinen Fiat valtuutettu Huittinen-Pori paikkakunnilla toimiva. Tietty ovat kanssa ns. aloittelijoita Deltan jälkeen. Deltaan olis vienyt mutta ne jälkinarkkinointi suhteet meni niin kovasti karille Porissa aikoinaan. Eräs muisto säilyy koko auton iän. Nostivat runkopalkinkin ruttuun ja olan kohautuksilla sekin kuitattiin. Eivät edes osanneet / välittäneet mistä autoa nostellaan.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.