Teholastu

KAAKKOLAHTI ANITA 30.06.2010 09:42

Nyt olis hakusassa noi "Teholastut" mistä tilata.Mun tiedot hävis johonkin ????Auto on Peugeot Boxcer .Etsin näiltä palstoilta ,mut en oikein löytänyt ???. Tiedän , et tällä palstalla on käsitelty asiaa !!!...Kiitos tiedoista etu käteen..

PALIN MATTI 30.06.2010 11:06

Tuosta voit Anita aloittaa: http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/matkailuautot/?x26555=58939845

SUOKKO OIVA 30.06.2010 11:20

http://aveisdat.fi/OBD%202%20Support%20carlist.pdf

YLISUUTARI JOUNI 30.06.2010 12:43

Lastutuksiin saa laitettua useampia satoja euroja tai sitten homman voi hoitaa reilulla satasella, kuten itse tein hommaamalla lastutusboxin Saksasta tuningkit.de firmasta.

Näkyy noilla olevan Boxeriinkin purnukkaa: http://www.tuningkit.de/chiptuning/Peugeot-Boxer-395-b.html

NURMELA ISMO 01.07.2010 11:56

Minullakin oli saksasta tilattu boksi Sorennossani ja hyvin pelasi.

Onko kellään kokemusta tällaisesta lastutuslaitteesta? http://www.e-ville.hk/fi/product/3122/kwp2000_ecu_plus_flasher

Tai tästä: http://www.e-ville.hk/fi/product/3240/digiprog_obd_ecu_flasher

Hinnat ei ainakaan päätä huimaa, mutta rohkeus ei riitä kokeilemaan ihan noin vain kun ei tiedä kuinka nuo tukevat alkuperäisen ohjelman palauttamista.

KAARNA PAULI 01.07.2010 17:53

Omassa ducatossa on tuolta tilattu tehoboxi ja toiminta on ollut moitteetonta.Halvempi versio on ihan toimiva ducatossa,jos nyt olisin hankkimassa uutta boxia voisin ostaa sen kalliimman. www.racechip.de

OINONEN JUKKA 01.07.2010 18:16

Kun autossa on painoonsa nähden tarpeeksi tehokas moottori, ei tartte sytykkeitä,lastuja eikä klapeja.

JOKINEN MIRA 01.07.2010 23:21

Moro

Laitoimme Vantaalla tähän meidän 2,8 JTD Ducatoon poksin juuri ennen kun siirryimme Vuosaaren kautta Puolaan. Vie mukavasti tätä meidän aika painavaa keksintöä. Nyt ajettu 550 km ja kilometriäkään en vaihtaisi pois. Tuli mukavasti lisää rykiä koneeseen. Sitä en tiedä miten kone kestää mutta siitä kirjoitellaan sitten kun on osat sylissä..

Jussi

TOIVONEN MARTTI 21.10.2011 19:11

Vieläkö on tehoboksi käytössä ja onko sillä ollut vaikutusta kulutukseen. Tilasin tänään itselleni boksin samasta paikasta, nyt hinta oli 77 ekua + 15 € rahtia. Olen vaan utelias kuulemaan onko odotettavissa vaikeuksia vai pidempiaikainen käyttö.

Huomasin viimekesän blogistasi että olit ostanut samanlaisen näytön peruutuskameraa varten minkä itsekin eilen tilasin. Onko se ollut toimiva vai tilasinko turhaan. Otin myös kameran Dealextremistä ja yhteishinnaksi tuli n. 75 €. Nyt autossa on Mobitronicin mv. kamera ja näyttö. Pimeällä hiukan näkee, valoisana aikana ei mitään.

mot

STRÖM KARI 21.10.2011 20:12

Olempa ajellut kaksi vuotta Ford 2,8l. Vm.09.Kulkee kuin unelma,ei tunnu tarvitsevan mitään teholastuja.Vaihtakaa Foordiin.Kulutus noin 100km tunnissa 9-9.2l.Gruiselilla 6 vaihteelakin menee todella hyvin.

Käyttäjän lisäys viestiin 21.10.2011 klo 20:29:34 Kuullut varmalta taholta,ei mitään hyötyä.Rikkoo ajan mittaa vaan koneen.

KILLSTRÖM NIELS 22.10.2011 16:32

Kuullut varmalta taholta,ei mitään hyötyä.Rikkoo ajan mittaa vaan koneen.

Ja kuinka varmalta taholta ja mikä on varmantahon nimi? Niitä "varmoja hevosmiesten" tietotoimistojahan riittää.

Minä tunnetusti vastarannankiiski tässä lastuasiassa, en millään luovu siitä. Takana jo yli yheksäkymmentätuhatta josta lastulla jo toista vuotta ilman mitään ongelmia. Vain sietämätöntä ajamisen mukavuutta. Noita Norjan reissuja on tullut tehtyä monta "lastulla". moteuri 2,3 multijet.

PS Ilmoitan kyllä sitten reilusti jos kone hajoaa lastun takia, mutta siihen asti, näillä mennään.

POHJANTÄHTI JORMA 22.10.2011 17:32

Itselläni Race chipin teholastu ja kulkee niin ettei meinaa todeksi uskoa. Kahdet ylinopeus-sakot , kaikki tän lastun syytä. :)) Yritän kyllä noudattaa nopeusrajoituksia, vaan mitäs teet jos ne saamarin liikennemerkit jää huomaamatta. Viimeisin ylinopeus-sakko odottaa maksamista, VT 12 Jaakkolanmäki Tampereelta Lahden suuntaan. Tiellä 100km nopeusrajoitus kello 15.00 matkaa kotiin alta 50 km. Kiire ei mihinkään ja kuinkas ollakkaan risteysalue ja jossain oli 80 lätkä mikä jäi huomioimatta. Räps jo heräs ukko todellisuuteen, pari viikkoa siinä meni ja sitten posti toi tämän jo tutuksi käyneen kirjeen.:( Mitä tämä lastu sitten tekee moottorille, ei tietoa. Tehonlisäys on kyllä huomattava, vaikka Fiiun2.3 vie kyllä sekin mukavasti. Polttoaineen kulutukseen sillä ei ole kovinkaan suurta merkitystä, ehkä ½ litraa satasella vähemmän. Omaani en ole vielä katsastanut, mutta vävykokelas käytti omaansa jossa myös tämä sama lastu ja ongelmitta oli leima tullut.

KOSKINEN OLLI 22.10.2011 19:56

Juu, sehän on niin ettei kovemmassa vauhdissa ehdi liikennemerkkien numeroita lukemaan.

Tämä siis vitsi, mutta oikeasti ikä-. eli likinäjköisyys tuottaa juuri tuollaisen pulman.

KILLSTRÖM NIELS 23.10.2011 07:01

Omaani en ole vielä katsastanut, mutta vävykokelas käytti omaansa jossa myös tämä sama lastu ja ongelmitta oli leima tullut.

Minä olen jo katsastanut ja kerroin katsastusinsille siinä oleva Raceshipin lastun, mainitsi etei se asia heille kuulu.

Ja mitenkäs ne "hevosvoimien" lisääminen kasatukseen kuuluisivatkaan, päivitetäänhän noita koneita korjaamoillakin eikä niistäkään varmaan mitään ilmoitusta tehdä.

Tietysti jos täällä tarpeeksi huutelee lastuista ja siitä saatavasta tehon lisäyksestä sekä polttoaineen säästöstä niin eduskuta säätää uuden lain menetetystä polttoainevero tulosta. Ja heidän laskelmien mukaan se tietenki tekisi noin parisataa egeä/auto/vuosi. Säästäminen voi tulla kalliiksikin.heko heko.

VALTONEN MARTTI 23.10.2011 20:01

Siellä on hyt (ikä)näkökäsitteet sekaisin ihan ite Koskisella, mutta haitanneeko tuo mittään.

Käyttäjän lisäys viestiin 23.10.2011 klo 20:02:15 NYT tietysti eikä hyt!

KOSKINEN OLLI 23.10.2011 20:48

Hyvä Martti,

Likinäköinen henkilö ei näe kauas terävästi ilman laseja. Likinäkö korjataan –laseilla, ...sen sijaan ikänäkö hoidetaan +laseilla eli lukulaseilla.

Juuri tuo, jos ei näe terävästi kauas, teettää sen ilmiön ettei ehdi lukemaan liikennemerkkien numeroita ja opasteiden tekstejä.

no, toivottavasti nyt meni oikein...jos ei niin antaa olla ;)

TOIVONEN MARTTI 24.10.2011 17:32

Perjantaina iltapäivällä tilasin Saksasta, maanantaina puoleltapäivin tuli ja nyt on paikallaan. Eka pruuvi on tehty ja todettava että viritys onnistui: teho ei ainakaan laskenut.

No, katsotaan ajan kanssa miltä ajo tuntuu, eka vaikutelma oli kyllä positiivinen. Loppuviikosta ajo Travesta Barcelonaan paljastanee onko aihetta tyytyväisyyteen.

Enhän minä sinänsä lisätehoa hae, kyllä tuo 2,8 moottori tuntuu vievän autoa ihan hyvin, lähinnä toivoisin tukevampaa käyntiä tuolla välillä 1000-2200 rpm.

Ja jos jonkinlaisen muutoksen toivomaansa suuntaan saa hintaan 92 ekua niin muutoksen ei tarvi olla isokaan kun se on hintansa väärti...

mot

HAIKONEN ESA 24.10.2011 20:13

Kokeilin tätä race cip lastua n.4000tkm. viime syksystä kevääseen fiat/kabessa-04.2,8l. Ei oikein toiminut mielestäni kunnolla. Kierroksilla aina 2200 saakka ehkä hieman parempi vääntö. 2200 kierroksen jälkeen tuli tehoa kuin potku persauksille, eli mielestäni liikaa tuon rajan jälkeen. En säätänyt boksia millään lailla, se oli niissä asetuksissa kuin ostaessa. Myin pois.

TOIVONEN MARTTI 24.10.2011 22:27

Täällä taitaa melkein kaikilla lastuaivoilla olla tuo race chip, minulla (ja Ylisuutarilla?) Tuningkit Technologies -firman boxi. En tiedä onko noissa paljon eroja mutta tuskin ne ihan samanlaisia ovat. Kokeilen nyt tätä ja katsotaan sitten jääkö pysyvään käyttöön. Totta kyllä että jos voimaa ilmenee kovasti tuolla 2200 kierroksen yläpuolella niin ei se mun ajotavalla taida tulla käyttöön... mot

SOMERO TOMI 26.10.2011 16:46

Itselle hankin noin kuukaus takaperin PSI-Powerbox lastun ja sen avulla Fiatista tuntui paranevan juuri ne heikot kohdat. Eli alavääntö parani ja kaasuun reagointi myös. Tehoa en varsinaisesti kaivannutkaan paljoa lisää, mutta jotenkin tuo Fiatin käytös ei miellyttänyt. Sai aiemmin olla kaasua polkemassa kokoajan, nyt tuntuu menevän ns pintakaasulla. Eli reagoi herkemmin kaasuun ja jaksaa paremmin vetää n. 90 vauhdissa ( 80. auto ). Polttoaineen kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään, kun ei ole ollut sellaista ajoa etttä voisi verrata vanhaan. Auto on -05 vuoden 2,8 JTD

POHJANTÄHTI HEIDI 26.10.2011 19:20

Niinkuin isukki tuossa aiemmin mainitsikin, niin meillä isäntä asensi Raceshipista tilatun lastun. Ripeyttä tuli meidän kolmiakseliseen Hobbyyn. Meillä isäntä vaihtoi myös vitosen neli-puolikkaaksi....

TOIVONEN MARTTI 02.11.2011 23:40

Barcelonan lähellä Acsi-kämppärillä. Matka on mennyt tehoboksilla tosi mukavasti. Ranskan keskusvuoriston teillä sai kyllä hakea nelosta mutta se sitten veti ylös mäen kuin mäen kierrosluvulla n. 2800. Se 2.8 JTD -koneen nykiminenkin on vähentynyt joskaan ei kokonaan poissa. Olen pintakaasulla ajeleva joten tuommoinen tuntuu. Nyt on helpompi tulla moottoriteille kun kiihdytyskaistalla saa vauhdin ihan mukavasti. En vaihtaisi pois.

Kämppäri on täkäläisittäin viimeisen päälle: vessoissa paperia ja nestesaippuaa. Hintakin oli kyllä hyvä, lupasin ensin maksaa 25 ekua per yö. Huomasin toka päivänä että oli Acsi ja näytin korttini. "hyvä, nyt se onkin vain 15" sanoi respan tyttö. Hintaan sisältyy ilmainen kyyti bussilla Barcelonaan ja lähikaupunki Mataroon kuinka monta kertaa vaan.

Barcelonassa olisi stellplatz hintaan 25/yö Pueblo Espanyolin parkkipaikalla. Taidetaan viipyä täällä Matarossa vielä jokunen päivä... mot

HAIKONEN ESA 03.11.2011 14:06

Lienee joku vika 2.8 jtd Fiatissa, jos nykii kuten edellä kerrottiin. Olkoon 80km/h tai 100km/h vakkari päälle ja meno on tasaista omassa kulkimessa.

YLISUUTARI JOUNI 07.11.2011 19:25

Martin lokakuinen kysymys on jotenkin mennyt ohi, mutta vastaanpa nyt, kun huomasin.

Eli tehoboksi on toki yhä kiinni autossa. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut. Meno on kevyttä ja nyt kahden vuoden ajojen perusteella en vaihtaisi ihan vähällä takaisin vakiomoottorin tehoihin. Mäet nousee heittämällä, ohitukset sujuvat huomattavasti nopeammin eli turvallisemmin ja polttoainettakin on säästynyt hieman ajotavasta riippuen 0,5-1,3 litraan sataselle. Tällä mennään.

Peruutuskamera ja näyttö ovat myös ajaneet asiansa eli kyllä noiden avulla on huomattavasti helpompi peruutella kuin ilman. Näyttö voisi toki olla hieman isompi, mutta silloin se pitäisi sijoittaa eri tavalla. Nyt se on aika hyvin näkökentässä suoraan mittariston päällä ja kääntyy kätevästi piiloon silloin, kun sitä ei tarvita.

TOIVONEN MARTTI 07.11.2011 22:16

Selvä, Jouni, kuulostaa hyvältä.Toivotaan että omakokemukset on samanlaiset. mot

TIENSUU MATTI 08.11.2011 14:48

Minäkin olen asiaa harkinnut, mutta kun on tuo Dukato -01 2,8 litran koneella niin kestääkö laatikon vitos vaihde tätä ylenpalttisen voiman jylläämistä. Sama ongelma kuin edeltäjillä, että pitää olla yli 2000 kirroksia koneessa ennen kuin jaksaa vitosella (nopeus n.90)

POHJANTÄHTI JORMA 08.11.2011 17:41

Vähän ylempänänä Heidin kommentti rattaiden vaihdosta. Vetävät pitkää kärriä perässä jossa välillä kaksikin jokkisautoa kyytillä. Vetoautona Hobby 750/ Fiat 2.8l

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.