Uuden Ducaton pohjalevy
EK HARRI
06.06.2010 19:57
Kun autolla lähtee liikeelle sateen jälkeen se jättää taakseen pitkän vesivanan. Ilmeisesti sadevesi ei pääse poistumaan vaan sitä jää runsaasti lillumaan levylle. Olisiko syytä porata reikiä levyyn ja mihin kohtaan?
JOKINIEMI PETRI
06.06.2010 20:34
kerro nyt mikä kori on kyseessä.Älä vaan mene omin päin poraan mitään reikiä pohjalevyyn.
AHONEN AULIS
06.06.2010 20:57
Kyseessä ilmeisesti moottorin aluslevy?Kyllähän siihen voi porata reikiä vedenpoistoa varten.Ns kuopan pohjalle matalampaan kohtaan vain reikä/reikiä tarpeen mukaan mutta ei öljypohjaan asti vähän varovaisuutta ja siinä se.Terv:AA.
JOKINIEMI PETRI
06.06.2010 21:02
SUOKKO OIVA
06.06.2010 21:12
Voi...prkl ei tämä kuva tänne pitänyt tulla.Pitää soittaa hämäläisille että poistavat...
VALLIUS MARTTI
07.06.2010 09:11
kyllä siihen uuden Ducaton pohja muoviin ei voi jäädä paljoakaan vettä fiiatin omassa (orginaal)pohja muovissa ei ole kummaisia syvänteitä veden kertymisille.Kyllä vesi on varmasti peräisin aivan muusta kuin pohja muovin päältä.
KOIVUPURO PEKKA
07.06.2010 09:55
Tuossa uudessa Ducatossahan on tuo ongelma, että se "läpäisee" vettä tuosta tuulilasin ja sen edessä olevan muovikourun välistä ja tuo vesi valuu sitten eri paikkoihin autossa, josta se liikkeelle lähtiessä sitten lentää pois !Myös ilmastointilaitehan laskee allensa ajon jölkeen ja sekin vesi voi joutua esim. pohjalevyn päälle tms. sellaiseen paikkaan!
Meidän uuden mallin pohjalevyssä on myös reikä veden valumiselle pohjalevyn päältä nykyään, mutta aiemmin sitä reikää ei siinä ollut ja silloin siihen panssarin päälle saattoi kertyä vettä parin kahvikupillisen verran eli poraa reikä siihen pohjalevyn takimpaan osaan , lähelle sitä takimmaista kanttia niin vesi pääsee valumaan pois! Reiän kooksi riittää tuollainen 10-12 mm ja poratessa kannattaa olla tarkkana, ettei poraa levyn läpi mihinkään tärkeään esim. öljypohjaan myös reikää !!
Haittaahan siitä vedestä ei varsinaisesti ole , mutta eipähän häiritse sitten eikä tarvitse miettiä että mitä valuu ja mistä! Toki talviaikaan se vesi voi sitten jäätyäkin siinä levyn päällä jos ei pääse poistumaan, mutta siitäkään ei aiheudu minkäänlaista haittaa !
Muutenhan tuon levyn muoto ja malli on sama kuin alkuperäisessä kaikkine poteroineenkin , paitsi että meidän levyssä on tuo öljypropun kumitulpattu reikä ja huoltoluukku, joita ei ole alkuperäisessä ja siten tulee säästöä kun ei joudu joka huollossa maksamaan levyn irroittamisesta !
Myös käyttämämme materiaali on paremmin pakkasta, kolhuja ja vaikkapa jäätymistä yms. rasitusta kestävää kuin alkuperäinen !
Ja vastaus myös monien esittämään kysymykseen tässä samalla, eli pohjalevyä ei tarvitse irroittaa kesän ajaksi ylikuumenemisen tms. asioiden takia !
Hyvää alkavaa kesää kaikille tv. Hoversport /Pekka
ELO JARMO
02.09.2012 13:29
Vähän ohi otsikosta, mutta kun tässä keskustelussa mainittiin tämä:
"Tuossa uudessa Ducatossahan on tuo ongelma, että se "läpäisee" vettä tuosta tuulilasin ja sen edessä olevan muovikourun välistä ja tuo vesi valuu sitten eri paikkoihin autossa ..."
Vuosimalli on siis -07
Muutoinhan siinä kourussa on hieno idea eli isohko reikä ja putki, jolla sadevesien olisi tarkoitus valua auton alle, ongelma vain, että kun sen toisen puolen vedet eivät ikinä pääse sinne asti!
Eli onkos kellään neuvoa tai ideaa millä tuon kaksiosaisen kourun "ominaisuuden" liitoskohdan saa paikattua siten, ettei se vesi valu suoraan moottoritilaan ja moottorin päälle?
Käyttäjän lisäys viestiin 2.9.2012 klo 15:30:53
Niin, itselläni on ajatus, että laitan ainakin siihen kohtaan muovisen/kumisen H-listan ja ulkokäyttöön sopivaa silikonia liimaksi/eristeeksi, samaa mitä käytetään vesiränneissä. Sen tietty joutuu uusimaan 10 vuoden välein, saattaa kovettua liiaksi ajan saatossa?
KINNUNEN AIMO
02.09.2012 14:17
Terve. Jarmolle vois vastata sen verran että, et millään. Itse olen taistellut tämän kesän saman ongelman kanssa vuotopaikkoja on ainakin kymmenen josta vesi valuu koneen päälle. Voin laittaa kuvia miten olen saanut edes jotain lakia tohon vuoto ongelmaan, kuhan herkiäisi satamasta jota tänä kesänä on tullut. Toi konepelti/tuulilasi/muovikotelo systeemi on tehty päin pe...stä ei voi paremmin sanoa. Kaikkihan tämän korimallin hiivatit vuotaa sitä vettä koneen päälle. Mulla on mennyt webasto sen takia rikki, pitääne viedä korjattavaksi kuhan kerkiän. Olis siinä yksi mahdollisuus että vettä ei tulis koneen päälle, ajaa vain kuivalla kelillä ja säilyttää autoa sateen suojassa. Tv: ami Ps.
Käyttäjän lisäys viestiin 2.9.2012 klo 14:19:52
Jäi toi Ps tohon loppuun kun meinasin kirjoittaa vielä loppu kommentit.
KATEISTO EERO
02.09.2012 16:18
Tuo muovikotelo on kyllä surkea tekele. Valitin huollossa vesiongelmasta ja tekivät keskisauman alle "rännin", josta vesi johdetaan putkea pitkin vasemman eturenkaan taakse. Samoin sivuille asennettiin veden sivuille johtavat muoviset ohjaimet. Koneen päällä on lisäksi suojalevy. Tämä tehtiin takuutyönä. Enää ei vesi valu koneen päälle.
SARANPÄÄ MATTI
02.09.2012 20:20
Kertoisitko Eero vielä, missä nuo mainitsemasi korjaukset on tehty. Joskus pari viikkoa sitten viimeksi paikallisen Fiat-huollon kanssa asiasta takkusin kunnes kyllästyin ja korjasin itse. En tiedä onko korjaukseni täydellinen, mutta on se ainakin pitkä askel parempaan suuntaan.
Vuotokohtiahan on useita, yksi lorottaa juuri Webaston päälle. Muut johtosarjojen, releiden, liitosten yms. yms. pälle.
Nimim. "toistaiseksi näyttää kuivalta"
ELO JARMO
02.09.2012 21:22
Kiitokset vastaajille, noista saa ainakin itselle ideaa, miten noita voisi yrittää korjailla siis tukkia.
KATEISTO EERO
03.09.2012 09:59
Matille. Korjaukset tehtiin Raision Vehossa, koska moottorini on Citroen. Ford, ja Pösö käyttävät samaa konetta.
SARANPÄÄ MATTI
03.09.2012 18:01
Kiitos tiedosta Eero! Tarkoitit varmaan että Fiat eikä Ford, mutta oleellista tässä on se että noinkohan Citroen huolto on asiaan paremmin paneutunut kuin Fiat-organisaatio.
Jos nuo mun omat viritelmät ei toimi niin mielelläni vaikka maksan ennemmin kuin kuljetan monia kertoja samasta viasta "takuuhuollossa" eikä asia tule sen paremmaksi. Seurailen tilannetta.
Jos tuo ongelma olisi pelkästään lumesta ja pakkasesta johtuvaa niin saattaisin ymmärtää ettei sitä saada kuntoon, mutta luulisi yhtä märkää vettä satavan päämarkkina-alueellakin.