Ducato 2007: Moottorivian merkkivalo syttyy ja moottori sammuu?

TUOMINEN SEPPO 04.06.2010 22:55

Auto on taas juuri vuosihuollettu. Onko tietoa missä vika, sattunut kevään aikana kahdesti. Kesken ajon syttyy se kalliin tuntuinen merkkivalo - moottorin kuva. Moottori sammuu itsestään kesken ajon, mutta sen saa heti avaimesta startattua uudestaan käyntiin. Valo jää päälle, mutta auton seistessä muutaman päivän niin merkkivalo sammuu itsestään - tai ei siis enää syty käynnistettäessä. Deltalla sanoivat huollossa, ettei voi auttaa, kun ei ole enää "vikasietotila" päällä (valo ei pala). On aika inhottava vika pimeällä ja moottoritienopeuksilla...

JOKINEN MIRA 05.06.2010 20:29

Moro

Hieno vastaus Deltta-autolta. Meillä henkilöautona renu ja nykyjään mukana tommoinen U581 (noin 100€) obd lukija . Kun vikaa pukkaa päälle niin tökkää sen sinne liittimeen joka on todennäköisesti aika lähellä rattiputkea, vasemmalla puolella. Lukee koodin (merkkaan ylös), kuittaa pois ja menee delttaan keskustelemaan uudestaan jospa apua löytyis silloin.Meinaan ottaa loma reissulle mukaan Viatin kanssa kun lähdetään, on hianoo keskustella saksaksi kun on yhteinen koodi kieli. Turha hirveesti reissua suunnitella, kun oikeesti mennään Viatin huollosta toiseen. Taittuu se matka niinkin ja "ilmaiset" parkit Viat huoltojen pihassa.

Jussi

KAISALMI ESA 05.06.2010 23:16

Suosittelen ammattitaitoista diesel korjaamoa. Vika on aika yleinen Fiatissa, luultavimmin vika on pumppusuuttimiin menevien johtojen liittimissä ja vika löytyy kun kone kytketään tietokoneeseen joka antaa vika historian. Minulla moinen vika korjattiin ja maksoi Turun Autotyössä 160 euroa. Tämä korjaamo on Ivecon merkkikorjaamo.

HALMEENMÄKI JUHANI 06.06.2010 21:25

Jompi kumpi näistä kenties:

http://www.hakkinen.fi/index.php

Tai

http://bosch.kittelberger.net/bosch/aa_bcs_int/en-GB/fr_index.cfm?group=AF http://www.yritysopas.com/tiedot/turun-autosahko-oy/

JANHONEN MATTI 06.06.2010 22:02

Fiatin polttoaineen syöttö perustuu common rail -tekniikkaan jossa suuttimien polttoainekanavassa on korkeapainepumpun pumpun tuottama ja säätöventtiilin säätämä paine = yhteispaine ja suuttimien avautumisaikaa ohjataan sähköisesti. Common rail koneen suuttimen toimintaa voi verrata solenoidin toimintaan.

Ongelmia (usen ajoittaisia kosketushäiriöitä) on esiintynyt moottorin ohjausyksiköstä suuttille menevien ohjausvirtojen kulussa. Suuttimien ohjaukseen käytettävät ohjausvirrat kun on varsin pieniä.

Pumppusuutintekniikka on eri asia. Sen yleensä tunnistaa jo moottorin tyhjäkäyntiäänestä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.