Uuden Fiatin takuukorjaukset
KOIVISTO ESA
03.06.2010 14:02
Kuukausi sitten SUOMESTA ostamassani SUOMIAUTOSSA ratti on suoraan ajettaessa vinossa, eikä auto kulje suoraan jos ratista päästää irti. Pari viikkoa sitten marssin Autokeskukseen Tampereella. Ajan sai vasta tälle päivälle, kun noita Fiat-asentajia ei ole paljoa. Tänään vein autoni aamulla huoltoon. Eipä mennyt kauaakaan kun soitettiin, että auto ei mahdu heidän laitteisiinsa ja mikä parasta rengaskulmien säätö EI KUULU TAKUUOHJELMAAN??? Kuulemma Helsingistä annettu tämmöinen ohje. Ei oikein sovi minun oikeustajuntaan. Täytyy ruveta oikein tappeleen tästä asiasta. Muutenkin tulee sääli karavaanareita, jotka joutuvat kyseisen autoliikkeen kanssa tekemisiin. Kuinkahan he aikovat selvityä Fiatin paketti- ja matkailuautoista? Täytyy ottaa yhteyttä Fiatin maahantuontiin tämän takuuasian johdosta ja vaatia selitystä tämmöiselle käytökselle.
KOTILAINEN ISMO
03.06.2010 14:35
Olen törmännyt samaan asiaan jo vuosia sitten Fiatin kanssa. Selitys oli se, että autoon pitää tehdä luovutushuolto ennen asiakkaalle luovuttamista. Siinä huollossa katsotaan mm. pyörien säädöt. Ne säädöt tarvitsevat siis ehkä muuttamista alkuperäiseen verrattuna, koska matkailukoppa painaa enemmän kun pakettiauto. Sen jälkeen se homma on siinä. Jos myöhemmin tulee valitusta, on asiakkaan itse kustannettava tarkastus ja säätö. No se tarkastus kestää sen kolme minuuttia ja säätö päälle toiset kolme minuuttia. Että kustannukset eivät ole isot, mutta tuo periaate on silti syvältä. Saas nähdä, onko maahantuojan selitys muuttunut vuosien takaisesta?
MERIKALLIO VELI-PEKKA
03.06.2010 16:43
Tuttua, tuttua, Fiatin toiminta on persiistä!
Itseltä paukahti Sevelin sekundaiskarit 30 tuhannessa, asiaa tutkittu ja vatvottu: Detsku, Fiat, maahantuoja JyväsCaravan, nyt pari kuukautta, tänään sain väliaikatiedotuksen, jotta asia siirretty Saksan Fiatille. Ehkä seuraavaksi Italian Fiatille ja sitten mappi ööhön, kun kukaan ei enää muista, mistä oli kyse.
Tuo jälkimarkkinointi hoidettu niin mallikelpoisesti, että seuraava m-autoni on Transporterin retkeilyauto, niillä vissiin sitten jo päästötkin tiedossa, ettei tarvi meitin byrokraattien vaivata päätänsä vetäessään hatusta päästökriteerejä.
AHJOS TIMO
03.06.2010 17:01
"Selitys oli se, että autoon pitää tehdä luovutushuolto ennen asiakkaalle luovuttamista. Siinä huollossa katsotaan mm. pyörien säädöt. Ne säädöt tarvitsevat siis ehkä muuttamista alkuperäiseen verrattuna, koska matkailukoppa painaa enemmän kun pakettiauto. Sen jälkeen se homma on siinä."
Mitä moitittavaa tuossa on? Minusta se kuulostaa ihan järkevältä.
HALMEENMÄKI JUHANI
03.06.2010 17:51
Jos se luovutushuolto nyt vaan on tehty ja kunnolla...
Eli jos ratti on ollut "vinossa" alusta asti niin pitää reklamoida huonosti suoritettu luovutushuolto, ja se on takuuasia, mutta ei autosta vaan työstä.
Jos taas ratti on mennyt "vinoon" vasta asikkaan aikana, niin jossain on jotain vikaa. Se ei korjaannu pyöränkulmien säädöllä: oire kyllä katoaa ainakin siksi hetkeksi mutta vika jää. Ja auton takuuasia.
JOKINIEMI PETRI
03.06.2010 18:14
kyllä pitää tuumata et on se fiiu kyllä melkosen paska auto.kyllä on kaikenlaista vikaa kun täälä lukee kirjotuksia.ite kun hommasin uuden kulkimen vuodenvaihteessa.mulla olikin alusta ja tekniikka ensimäisenä mielessä.enkä antanu itseni ihastua lasivitriiniin.niinkun useille käy.ei mietitä mikä on alusta ja tekniikka.tuijotetaan vaan sokeesti kopia sisältä.
PALIN MATTI
03.06.2010 19:38
Etkö autoa koeajaessasi huomannut tuota ohjausvikaa? Tai edes autoa liikkeestä noutaessasi.
Kertomuksestasi saa sen kuvan, että vasta kahden viikon ajeluitten jälkeen huomasit ratin olevan vinossa ja ohjauksen puoltavan.
PS: Mikä on se takuuohjelma?