Ducaton airbac

PETERI EERO 27.03.2010 09:49

Airbacin valo on alkanut palamaan jatkuvasti. Välillä se sammuu ja sitten kun ajaa isompaan kuoppaan, niin taas palaa. Testerit ei löydä vikaa. Jossain voi olla löysää, mutta, kun ei tiedä missä kaapelit kulkee. Vm. 2003 2.8 Tdi. Siinä on tyyny vain kuskille.

TERVO JARI 27.03.2010 10:56

vai tarua . . .

Mutta . . .

Ei kantsis itse mennä tutkimaan airbacin johtoja, voip "poksahtaa" silimille . . .

Viisaammat kertokoon lisää . . .

( Itse jättäisin korjaamon huoleksi, vaikkakin maksaa tuollaisen "tutkiskelu" maltaita )

Jari

KAUPPI ERKKI 27.03.2010 18:27

Airbakin keskusyksikkö sijaitsee ohjaamon jalkatilassa siinä mistä vaihteiston vaijerit menevät lattian läpi siinä on muutama kuusiokolo ruuvi mitkä pitää irrottaa itse keskusyksikössä on liittimet jotka kannattaa ottaa irti ja painaa takaisin itse johdotus menee osaksi lattiamaton alla ja on maadoitettu keskeltä latiaa auton runkoon mutta tuskin siellä on vikaa yleensä jos on turvatyyny on myöskin ns turvavyönkiristimet joissa on liitin joka kannattaa irrottaa ja painaa takaisin kiinni mutta nämä ovat piilossa muovin alla joka lähtee irti kun irrottaa ristipää ruuvit siitä muoviosasta

Tärkeää!!! on että irrotat akusta johdon ja odotat että keskusyksikön kondersaattorit tyhjentyvät virrasta noin 20 min jonka jälkeen näitä töitä voi tehdä mitä olen kertonut eikä vaaraa ole turvajärjestelmän johtojen väri on keltainen

jos vika ei korjaannu vika on luultavasti mittaristossa tai siinä keskusyksikössä piilevänä

KAUPPI ERKKI 28.03.2010 13:50

Tuli tuossa mieleen että vikaa voi olla myös ohjauspyörän spiraalissa jonka kautta turvatyyny saa virtansa rattia kun kääntelee vuosia niin spiraali jousi alkaa kuoleentumaan ja katkeaa vielä on toinenkin vikapaikka sulakerasia mistä keskusyksikkö saa virtansa

mutta kun testeri ei näytä vikaa niin se on vaan haettava näistä edellämainituista paikoista spiraali on kyllä varteenotettava vikapaikka vaikka se välillä toimiikin myös keskusyksikköä voi kokeilla vaihtaa turvatyyny ei laukea kolaritilanteessa ellei keskusyksikön hidastuvuus antureilla ole yhteyttä tyynyyn.

PETERI EERO 03.04.2010 22:23

Kiitos hyvistä vinkeistä. Pitää tarkistaa nuo kohteet. Ehkä käytän sitten huollossa. Nyt on uusi merkkihuolto ja toivottavasti parempi kuin edellinen.

PETERI EERO 08.09.2010 23:11

Auton etuistuimissa on kaikissa tunnistin. Autostani on poistettu keskimmäinen istuin ja korvattu vastuksella kaapelin päässä. Tämä vastus oli löystynyt. Vastus työnnettiin syvemmälle liittimeen ja vika korjaantui.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.