Hymerin CL- ja SL-sarjan erot?

AHJOS TIMO 17.02.2010 11:26

Hymerin esitteestä ei oikein selviä, mitä eroa on CL- ja SL-sarjan autoilla. Esim. jos vertaa puoli-integroituja Hymer Tramp -malleja T 654 CL ja T 654 SL, niin valokuvista näkyy, että sivuovi on erilainen, ja hinnastosta näkyy, että SL on runsaan 3000 euroa kalliimpi. Onko jossakin kerrottu, mitä muita eroja niissä on?

LEIVO JUKKA 17.02.2010 14:00

SL mallissa Alko:n alusta ja Hymerin kaksoispohja, ehkä kalustemateriaalit fiinimpiä. Nämä ainakin integroiduissa erona. CL tavallista Fiattia lattian alla.

AHJOS TIMO 17.02.2010 22:21

Kiitos vastauksesta. Tulostin Tramp CL- ja SL-sarjan autojen tekniset tiedot ja vertailin niitä rivi riviltä. Vakioalusta on molempien sarjojen kaikissa malleissa Fiat Ducato ja lisähintainen alusta molempien sarjojen kaikissa malleissa Fiat Ducato Maxi. Joten puoli-integroiduissa ero ei ole alustassa. Kaksisivuisista kuvauksista löytyi muuten yli 30 eroa, kuten ajovalmiin auton painosta, parivuoteen leveydestä, pesutilan ja kaapin leveydestä sekä eri osien sanallisista kuvauksista. Varmaankin niissä on tyyli- tai tasoero, jonka oivaltaa heti kun pääsee vertaamaan autoja todellisuudessa.

LAUKKANEN MAURI 18.02.2010 06:57

Kun minä tullasin oman Saksan tuonnin Hymer 524SL,niin katsatus miestä nauratti,kun mittasi akseli painoja, koska liikutiin painoissa ns,hämärän rajamilla,siis auto painoi ja melkein tyhjänä 3300kg!. Ei se Anoppi enää kyytiin mahdu,kun tulee ylipainoa. Sama asia on varmaan kaikissa paremmin varusteluissa as,autoissa,se painoraja tulee vastaan. Minulla on vetokoukku,markiisi mutta ei muuta ihmeelistä,siitä huolimatta tyhjäpaino on korkea. Onneksi on kuormauton ajokortti,sakot saa vain ylipainosta.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.