Ducaton kammppanja korjaus

MARTTUNEN RAIMO 23.01.2010 19:13

Ducaton kampanjakorjaus 23.1.2010 klo 19:05:32MARTTUNEN RAIMO Onko kenellekkään kokemusta ducaton kamppanja korjauksesta.Helsingissä sanottiin että suuttimien suojaus. Käytin auton vuosihuollossa Tampereen Autokeskuksessa. Eihän ne tiennyt mitään koko kamppanjasta. Hakiessani huollosta sanoivat että sinne laitettiin uusi ohjelma. Kyllä oli muuten huono palvelu kukaan ei tiennyt mistään mitään. Erittäin huono kokemus. Seuraavaksi vien Delta-autoon jos ne vielä huoltaa fiatia. Autokeskus aivan p...tä. Vuosimalli 2008

PITKÄRANTA TOIVO 23.01.2010 19:27

Olin yhteydessä uuteen huoltopisteeseen. Kysyin mitä kampanjahuollot mahdollisesti ovat? Kyseessä Ducato 2,3 v2007. Ottivat selvää,(eivät heti tietäneet) minua ihmetytti vaihteistoon tehtävä homma, jotain momentteja tarkastellaan ja jotain osia, joita heillä ei ole, vaihdetaan. Sitten oli nuo tuulilasin alareunan vesivuodon aiheuttamat hommat ja startin sulake suuremmaksi. Menen huoltoon kun osat tulee. Vaihdelaatikko ja startti pelannut tähän asti hyvin, ajettu n.75000km.

HYTÖNEN RAIMO 24.01.2010 11:27

Epäilemättä syyt huollon takkuamiseen johtuvat pitkälti maahantuojan vaihtumisesta, eikä uudella maahantuojalla ole välttämättä vielä riittävää tietoa/kokemusta uuden merkin korjaus/huoltotoiminnasta. Siitä huolimatta Delta-Auton perään ei kannata haikailla, ei se tietotaito sielläkään päätä pakottanut, mutta hintataso sitten senkin edestä.

Ducaton vaihteistoissa on ilmeisesti edelleen jotain häikkää. Esimerkiksi Promobilin kestotestissä olleen hiivatin vaihdelaatikko rikkoutui ennen testin loppumista runsaan 27 000 ajokilometrin jälkeen. Olisiko tämä syy ylimääräisiin huoltotoimiin???

SARANPÄÄ MATTI 24.01.2010 11:52

Oliko Promobilin kestotestissä ollut Ducato 130 vai 160? Vaihteistoissa on ainakin eroa välityksissä, varmaan jotakin muutakin.

HYTÖNEN RAIMO 24.01.2010 13:56

Testiauton alusta oli Fiat Ducato Multijet 160 (= 3.0 litran kone). Testattava puolestaan 3 500 kg:n kokonaismassan omaava LMC Liberty Finish VI 590. Kysymyksessä täysintegroitu malli, jonka ilmanvastus on muita matkailuautomalleja pienempi. Vaihteisto rikkoutui mittarilukemalla 27 049 km, jonka jälkeen se toimitettiin Fiatin -merkkikorjaamolle korjattavaksi.

Testiselostus löytyy Promobilin numerosta 12/2009 alkaen sivulta 38. Loppuraportti puuttuu, koska auto rikkoutui kesken testin.

SARANPÄÄ MATTI 24.01.2010 16:44

Kiitos Raimo tiedoista! Juurikin tuo moottori on meidän autossa. Kyselenpä siitäkin kunhan nyt saavat uudessa merkkihuollossa hommat aluileen.

SEILO JUHANI 24.01.2010 19:26

Tehdaspaketti sisälsi meidän fiatissa08 malli seuraavaa.Starttiin vahvempi sulake,suuttimien rungon ympärille jotain mönjää ja suojattu jotain sähkö laitteita. En kysellyt mitä. Taisi olla valo hoitoa.

KILLSTRÖM NIELS 27.01.2010 07:17

Olin 25.01 maanantaina -08 130 Multijetin kanssa Turun Autokeskuksessa toisella vuosihullolla 35000 km ei ilmeisesti sielläkään ollut mitään tietoa kun eivät edes vihjanneet mitään. Kuinkahan mahtaa tuo tieto kulkea tehtaala huoltokorjaamoille? Täytyypä soitella.

Kymysys jos vaikka joku tietäis. Kuin säserä on näiden uusien dugatojen vekselilootan viitonen "vedätykselle" ? Onko joillaan jo levinny?

VALLIUS MARTTI 27.01.2010 09:40

tuossa edelisessä kommentisa sanotiin vitovaihteen ongelmista mutta näissä uusi kopaisissa sitä periateesa ei vielä ole kukaan voinut todeta kun ei ole kokemuksia vielä suuremista kilometri määristä jos joku latikko on hajonut ajosa taikka testeissä niin se ei vielä kerro ONGELMISTA eihän selaista kapistusta ole kekksitykään joka ei hajoa ennemin taikka myöhemmin,mutta nyt kun tuohon on uudempiin se kutos vaihde niin se on kinnostava nähdä miten se kestää ja ylensäkkin 5 ja 6 vaihde joten jäkämme vaan odotelemaan mitä tuleman pitää ""kulutaja se suurn testaja on"".minulla lähemäs 50 tkm ja vielä ainakin kunnossa ja muutekin erin omainen välitys suhde ajaessa.

VALLIUS MARTTI 28.01.2010 10:38

Muuten kun sinä Hytönen olet lukenut sen artikelin testistä niin kertoisitko sinä meille jotka eivät ole lukenut kyseistä artikelia eikä siihen ole mahdolisuuta,niin mekin haluitais tietää miten latikon hajoaminen ilmeni vai menikö laatikko vaan ykskaks kokonaan käyttö kelvotomaksi,kiitoksia jo etukäteen""NIIN JOS SE EI OLE HUIPPU SALAISTA""

HYTÖNEN RAIMO 28.01.2010 16:13

Rikkoutumisesta kerrotaan, että pääosa vaihteista lakkasi toimimasta. Perimmäistä syytä on tietenkin laatikkoa avaamatta vaikea selvittää, ja sehän jäi tässä tapauksessa merkkikorjaamon vastuulle.

Lienevät korjanneet Fiatin huollossa aika pitkään, sillä kun auto palautettiin takaisin tehtaalle sen mittarissa oli 27 900 km. Rikkoutumisen (27 049 km) ja palauttamisen välillä ei ole kirjausmerkintöjä, mistä päätellen se palautettiin heti kun saatiin korjaamolta. Palautuksen yhteydessäkään ei mainita vian laatua eikä syytä.

KILLSTRÖM NIELS 29.01.2010 07:05

No kuutostahan tarkoitin, vaan vanhasta muistista tuli laitettua viitosvaide.

PITKONEN OSSI 31.01.2010 09:39

Käytin Ducatoaini 130 vm:2007 Tikkurilan Autokeskuksessa (Vantaa) ja siellä on osaava asentaja,(Ahola Jukka-Pekka) tehnyt 6 vuotta Ducatoja. Teki minun autooni 6 erilaista toimenpidettä Takuuna, muunmuassa, huohottimen lämmitys, perän pulttien vaihto, jakopäänkopan tiivistys. Palvelu viimisen päälle ykköstä.

VIRTA URPO 31.01.2010 23:23

Taas ihan uusia juttuja joista ei 2008 syksyllä tiedetty mitään. Silloin lisättiin unohtuneita rasvoja ohjaukseen, sulakkeita vahvemmiksi, ruiskittiin lakkaa sinne tänne moottorin päälle, softaa koneeseen eikä kaikkia kertoneetkaan Deltassa kun tekivät silloin liiketoimintaa yrittäen 6 kertaa ja 7:llä onnistuen korjata. Vinkin / kehotteen viasta kuitenkin saivat Norjasta korjaukseen. No eihän suomalainen Delta mies "Norskia uskonut" .

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.