Fiat 2.8 jtd tehoboxsit

JOKINEN MIRA 14.01.2010 23:15

Moro Nyt kun niitä tehoboxseja on laiteltu varmaan jo aikas paljon näihin 2,8 jtd koneisiin, niin onko kukaan penkittänyt tälläistä autoa ennen ja jälkeen asennuksen ? Vai onko kaikki tehon ja väännön lisäykset persdynö järjestelmällä todettuja? Lueskelin vanhoja foorumeita aiheesta ja itsekkin yritin selvittää asiaa hivenen. Hinta haarukka aikamoinen. Eli mikäs boxsi olisi nyt sitten asiallinen ja hinta-laatusuhteeltaan sopiva (Merkki ja ostopaikka).Meillä olisi semmoinen 7m lippa-auto vietävänä ja jotenkin on nuhanen ton vanhan 2,8 itdi:n koneen jälkeen tää nykyinen keksintö. Vitos vaihde on vakio eli piiitkä. Voihan toki riittää jos hiukan lyhentäs tota vitosta.

Kiitän vastauksista jo ny.

Jussi

HAKALA VESA 15.01.2010 14:32

Moi Jussi!

Löytyiskö tuolta mitään.

http://www.turbotec.com/henkiloautot/etusivu/malli.php?valmistaja=Fiat&korimalli=Ducato

MÄKINEN KARI 15.01.2010 17:41

Myös tuolta löytyy

MÄKINEN KARI 15.01.2010 17:41

Myös tuolta löytyyhttp://www.directa.fi/yritykset/7979988/Airistec+Oy/

MERTALEHTO DAN-ERIK 15.01.2010 18:04

http://www.racechip.de/chiptuning/Fiat-15-h.html Veikkaan että edullisin vaihtoehto. Ei paljon kaksa kokeilla;) Suomesta ostetuissa on aika kohtuullinen" kate.

Dani
TERVO JARI 15.01.2010 19:18

rautasahalla ;-))) tai:

http://www.tamgears.com/

tuolta saatavilla tuotteilla . . .

Jättäisin tuollaiset "lastutukset" omaanarvoonsa ja kävisin esim:

http://www.ppdiesel.com/index.php?nid=Etusivu&pid=6&panel=5d82269a187e4f6db69aa62d8c6ba27f

säädättämässä pumpun kohoralleen . . .

Jari

PALIN MATTI 15.01.2010 20:59

Ei ole Jari 2,8 JTD:ssä varsinaista ruiskutuspumppua. Ei auttele sen säävöt.

VIHTAMÄKI PASI 15.01.2010 21:21
Samalla hinnalla voit myös lyhentää sitä vitosta kuin menee koneen obtimointiin. Välityksiä on useita jos sulla on viislovinen laatikko.
VIHTAMÄKI PASI 15.01.2010 21:29

Harvassa paikassa toi asuntoauto sopii penkkiin. Jää siihen p- tuntumalle. Aina niihin jotain saa.

PÄIVINEN UNTO 15.01.2010 21:54

Itselläni on jtd auto ja olen sitä mieltä että kaikki lastut on turhaa. Vaihhteet on sitä varten. Minun autoni ainakin liikkuu aivan rajoitusten mukaan ja välillä ylikin . Että lastut on aivan turhia ,ps. lastut kuuluu puun veistoon eikä mottorin ohjaukseen.

LEPISTÖ JORMA 16.01.2010 20:24

Minulta löytyy vuoden käytössä ollut psi-poksi,jäi tarpeettomaksi kun auto vaihdettiin 3 litran koneella olevaksi, vääntöä ja tehoa tulee reilusti lisää on helppo asentaa,suuttimille menevät johdot kierrätetään poksin kautta.Myydään alle puoleen uuden hinnasta.

JOKINEN MIRA 16.01.2010 21:10

Moro Laitako sähköpostiin boksista tietoa? juhamatti68@gmail.com 040-5259543

Jussi

HALMEENMÄKI JUHANI 17.01.2010 18:16

Muistathan sitten muutoskatsastaa auton...

JOKINEN MIRA 17.01.2010 19:20

Moro Voin heti luvata, että tottakai, niinhän kaikki muutkin on tehnyt, uskoisin ainakin. Mutta voihan olla, että unohtuu, saas nähdä. Siinä voi tulla ihmisen ikävä toisen luokse kun sitä rulianssii alkais viemään läpi ja rahaakin palais varmaan sen verran, että vois ostaa auton oikeen moottorilla mitä ei tarttis pidellä. On tullut joskus pienempänä (noin 15 kg sitten) pelattuu noitten autojen kanssa ja on se semmoista hieromista kun yrittää Aken ja konttorin kanssa vääntää asioista. Tuli jotenkin semoinen olo, että olisi pompoteltu.

Jussi

HALMEENMÄKI JUHANI 18.01.2010 17:41

Niin, käytännössähän kukaan ei muutoskatsasta koska prosessi ei onnistu tai on työläs. Mutta näissä on syytä välillä muistuttaa siitä, että näin tulisi tehdä. Ettei sitten unohdu katsastukseen paikalleen näkyville, inssi huomaa, tulee kallis lasku ja "emmää tiänny" ei kelpaakaan perusteluksi.

JOKINEN MIRA 18.01.2010 21:03

Moro Joo näin se on,ei kannata konehuonetta vuorata millään tuning turbo box psi tarroilla. Siisti asennus, jos pelottaa laittaa vaimon konttorille tai nappaa boxsin hyllyyn katsastuksen ajaksi.

Jussi

SOHLBERG JUHA 21.01.2010 16:09

Edellisessä pirssissä oli PSI:n poxi. jottei olisi mennyt ihan musta tuntuu linjalle niin kellotin erään jokapäiväisen liikenneympyräkiihdutyksen kellon kanssa, sekä "loppunopeuden" osalta pienen matkan päässä olevan sillan alituksessa, sekä kuluneessa ajassa... nämä paranivat... toinen fakta oli se, että vuoden keskimääräinen kulutus putosi 1,2 litraa. Kulutus seurannat oli neljältä vuodelta.

Eli ei ne hämäysboxit aina vie pelkästään ostajan rahoja vaan antavat jotain. itse olen kyllä sitä koulukuntaa, että jos pitää saada lisää vääntöä niin se tehdään ECU:n uudelleen ohjelmoinnilla, eikä hämäämällä. Tähän on olemassa monia eri tapoja mukaanlukien penkissä ohjelmointi. Suomessa on monia paikkoja, joista näitä vaihtoehtoja voi tiedustella. Tämä uusin Fiatin moottorisarja on kyllä jo niin hienosti rakennettu, että sen tuunaamiseeen en enää lähtisi. Aina voi valita sen 3,0 koneen listasta. Vaihtopirssissä sen tekeminen on tietysti hankalampaa...

Juha

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.