käynnistys ducato 2,5 td 1996

HJELM ARTO-VEIKKO 26.12.2009 20:52

Kylmä käynnistyksen jälkeen kestää noin minuutin ennenkuin kone ottaa kierroksia ja siihen saa voimaa.Epäilen ilmavuotoa, tänään käynistin auton sisällä noin viikon seisonnan jälkeen,tankkasin talvilaatua 45 litraa . Ajoin 20 kilometriä 60 kymppiä, moottorissa ei ollut voimaa käynti oli tasainen mutta puhditon. Autossa oli kesä naftat, tyhjensin suodattimen ,ei vaikutusta koeajossa.Pysähdyin annoin käydä tyhjäkäyntiä samalla houkuttelin kaasulla kierroksia. Pakokaasu tuli mustaksi kuului paukahdus ja kone toimi. Mitenkäs tämä on selitettävissä . Hyvää tulevaa vuotta

PELTOKOSKI JOUKO 26.12.2009 21:40

Pakoputki jäässä/tukossa?

TAMMINEN MIKKO 27.12.2009 00:10

Kyllä se suodatin pitää vaihtaa kun se saa kerran vettä niin läpäisykyky menee varmasti. Tai liian jäykkää ainetta. Halpa kokeilu kuitenkin. Täytä suodatin ensin polttoaineella ennenkun laitat paikoilleen.

HYTÖNEN RAIMO 27.12.2009 13:45

Käsittääkseni kesti tuon verran ennen kuin kaikki "kesänaftan" kiteytyneet parafiinijäämät lähtivät polttoainejärjestelmästä. Ja se alun heikko veto johtui rajoituksista polttoaineen saannissa (=parafiinihyytymät).

ASIKAINEN MATTI 28.12.2009 16:14

Olisikohan ongelma polttoainesäiliön imusihdissä? Jos siellä on tukosta, niin polttoaineen tulo on huonoa ja veto loppuu kokonaan. Välillä sieltä pääsee tavaraa läpi ja mustaa savua tulee torven täydeltä. Itselläni oli kerran tällainen ongelma ja auton siirtäminen lämpimään auttoi hävittämään ongelman. Tankkauksen jälkeen ongelma oli pois, eikä mitään paikkaa tarvinnut avata.

PALIN MATTI 28.12.2009 19:52

Anaalisoin tuota kaiman teoreemaa ja tulin siihen tulokseen, että ei voi olla tankissa polttoaineen joukossa mitään sellaista "yllättävää" ainetta, mikä palotillaan joutuessaan aikaansaisi semmosen mustan savupiliven.

Tiisselimoottorin pakoputkesta tuleva "musta" savu kertoo ainoastaan siittä, että kaikki moottorriin syötetty polttoaine ei pala täyelisesti. Sinne joko ruutattaan liikaa polttoainetta tai sitte annettaan liian vähän paloilimaa. Siittä musta savu.

ASIKAINEN MATTI 29.12.2009 11:40

Ehkäpä se sitten oli minulla jakajapumpun toimintahäiriö. Korjautui kuitenkin itsekseen. Auto oli Renault SG3, 3,3 litran koneella.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 29.12.2009 12:32

Mustaa savuahan tulee turbokoneesta ellei turbo syötä riittävästi ilmaa. Olisko turbo ollut jumissa ja kun tuli kylliksi pakokaasun paninetta se naksahti liikkelle.

HJELM ARTO-VEIKKO 02.01.2010 10:25

Itse epäilen turboa.Aikaisemminkin lämpimässäkin startatessa käynistyy asiallisesti mutta voiman tulo kestää noin minuutin. Oletin sen olevan polttoainepuolella vuodon,suodatimen tyhjennyksen jälkeen siihen jäi pieni vuoto, mutta käynistyy normaalisti. Yön tai pidemmän tauon jälkeen tämä hitaus ilmenee,muuten toimii normaalisti. Turbon korjaus lienee aiheellinen.Onko kenelläkään kokemusta vähän tehokkaammasta puhaltimesta,missä asennetaan ja hintaluokka. On varmaan monia hyviä turbonkorjaajia mutta onko tälläiseen erikoistunutta paikkaa. Kiitoksia avusta ja hyvää vuoden jatkoa

SUOMI SEPPO 02.01.2010 12:19

Mikäli teit niin kuin kirjoitit eli tyhjensit suodattimen kesäpolttoaineesta, niin itse investoisin uuteen suodattimeen ja jos tämä ei auta niin alkaisin ihmetellä muita vaihtoehtoja. Tuskin turbossa vikaa jos ei tule mustaa savua ja paljon. @seppo

HYTÖNEN RAIMO 02.01.2010 17:24

"suodatimen tyhjennyksen jälkeen siihen jäi pieni vuoto, mutta käynistyy normaalisti".

Siis jäi vuoto - se on siinä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.