Vakuutus yhtiöt
YLINIEMI SEPPO
10.12.2009 14:53
Voivat tehdä saman mitä moottoripyörillä on,että vakuutus maksu on talvikuukausina huomattavasti pienempi kuin kesäaikaan.Ne rupeaa kerämään kesäaikana meiltä rahat.
HALMEENMÄKI JUHANI
10.12.2009 22:08
Moottoripyörissähän tuo ns ympärivuotinen vakuutus on mainio. Ei tarvi huolehtia seisontailmoituksista, maksut laski ja monella kausi piteni kun enää ei ajeta kalenterin vaan kelin mukaan!
Tosin siinä on se iso ero että moottoripyöriä ei muutenkaan laiteta liikennekäytöstä poistoon kuten autot. Niissä on vieläkin seisontavakuutusmahdollisuus, mutta siitä saa hyvitystä vain ns varsinaisella ajokaudella eli kesällä.
VÄLIAHDE JUSSI
10.12.2009 22:57
Tuossa mp seisonta vakuutuksissa on eroja eri vakuutus yhtiöiden
välillä Pohjolassa ei ole seisonta mahdollisuutta, If:ssä on,
muista en tiedä.Guzzi ja urali seisoo kotari ei se sai 12mm piikit kyllä
passaa ajella metsässä.
Auton kohdalta käytäntöni voi muuttua se on ollut ympäri vuoden käytössä.
KOSKINEN OLLI
10.12.2009 23:01
Mitenkä päästövero on toteutettu motoristeilla?
PALIN MATTI
11.12.2009 07:57
"Guzzi ja urali seisoo kotari ei se sai 12mm piikit kyllä..."
Tuon kohan ku sais suomeksi, ni auttas suuresti ymmärtämmään tuon jutun. Nyt ei tuo 'kotari' oikeen aukee.
HYTÖNEN RAIMO
11.12.2009 08:44
Motskareitahan ne. Ja se kotari tarkoittaa KTM -merkkistä kulkinetta (jolla mm:ssa Mika Kallio on joskus ajanut).
HALMEENMÄKI JUHANI
11.12.2009 17:49
Urali puolestaan Irbitin moottoritehtaan tuotetta, yleensä lullalla eli sivuvaunulla varustettuna.
Mutta kysyitkö edes saako esim sen talvikotarin kesäseisontaan? Yhtiöt kun ei edes mainosta (eikä puhelinpalvelu tiedä) kesäseisontaa. Koko ajatus kun on hieman outo: kesken parasta ajokautta ei ajettaisi.
HALMEENMÄKI JUHANI
11.12.2009 17:53
Ja moottoripyörillä ei ole ns käyttömaksua eikä päästöveroa.
Verotus on ollut perinteisen kova jo ostovaiheessa, hupikäyttö on huomioitu toisin kuin verottomissa piirongeissa!
Veroprosentti menee kuutiotilavuuden mukaan.
VÄLIAHDE JUSSI
11.12.2009 19:04
Joo moottoripyöriä kustomi Motoguzzi,KTM enduro,Urali norsunkorvistuin
Jossakin sivareissa on veto ja pakki,mulla soolona.
Samoin vakuutus kuutio tilavuuden mukaan.
HALMEENMÄKI JUHANI
13.12.2009 16:36
Korjataan sen verran että tehopainosuhde saattaa muuttaa vakuutusmaksua. Tosin Uralissa ollaan jo alle asteikon. Sillä ei onneksi yleensä edes ehdi kolariin! Eikä ole morkkausta, onhan noita itselläkin ollut :)
VÄLIAHDE JUSSI
14.12.2009 11:13
HUKKANEN ESKO
14.12.2009 18:41
Vakuutusyhtiöillä, ainakin Pohjolalla oli aikoinaan mahdollisuus siirtää autosta m-pyörään ja päinvastoin vakuutus. Allekirjoittanutkin vaihtoi vakuutusta h-autoon ja takaisin. Autossa oli nimittäin täydet bonukset. Vaikka vakuutusyhtiö antoi tällaisen mahdollisuuden, niin aina ne laskut oli väärin. Ei muuta kuin taas vakuutusyhtiöön selvittämään.
Aikani pähkäiltyäni kalliita m-p:n vakuutuksia vaihdoin pyörän matkailuautoon. Vakuutukset ja muut kulut tuntuivat olevan halvempia, kuin pyörässä.
No kului joku vuosi, niin verottaja iski tähän m-autoon. Toisaalta pyörien vakuutukset halpenivat. On sellainen tunne, että on aina väärässä junassa.
Olisikohan huoleton se kuuluisa hevoseton poika?
-eh
HALMEENMÄKI JUHANI
14.12.2009 21:35
Ei vexlata enää bonuksia mp/auto-välillä.
Mutta nyt yhtiöillä ei myöskään ole yhtä kamalaa työrumbaa = pienemmät kulut = halvempaa.
Ovat kyllä sen verran tarkkaan laskevaa porukkaa että max hyöty otetaan kotiin!