Nyt kun meidän veronmaksajien rengit poliitikot ja valtiovalta on veroteknisillä päätöksillä todenneet että Suomen matkailuautojen päästöjen vähentämisellä pelastetaan maailma, on meidän otetava tämä vakavasti ja ystävällisesti tarjouduttava auttamaan.
Päästöt siis riippuvat käytetystä ajotehosta jolla voitetaan ilmanvastus ym.
Kaikki tunnemme kurkiaurailmiön.
Tähän asti on suositeltu 100 m välejä karavaanareille, mutta jos lyhennämme välit kuten rekoilla pienenee takanatulevien ilmanvastus ja polttoainetta säästyy, päästöt pienenevät merkittävästi. Jos peilistä näkyy toinen karavaanari, niin hiljennetään ja ryhdytään vetämään takanatulevaa tai useampia. Yleensä aina ajettakoon n. 80 km/h, mutta moottoriteillä 90...95 km/h , jolloin rekat lähtevät aina ohittamaan.
Muutaman kilometrin jälkeen etummainen karavaanari pudottaa nopuden n. 70 km/h , mikä on merkkinä siitä että takimmainen karavaanari siirtyy vetämään. Päinvastoin siis kuin kurkiaurassa, jossa etummainen pudottautuu taakse.
Kuten on jo ehdoltukin tulee meidän ryhtyä harjoittelemaan tällaista ketjuissa ajamista pääkaupunkiin johtavilla moottoriteillä aamuisin.
Ajattelin katsoa nyt vielä ehkä vuoden verran, miten verotuaasiassa käy lopulta. Kauppakassina on meillä pieni henkilöauto, mutta kyllä se täydellä teholla jaksaa vetää vaunua lähes 80 km/h. Joten auton vaihto vaunuun tullee tarpeelliseksi. Päästöt kyllä kasvaa .
Tuloverotuksessakin pitäisi siirtyä henkilökohtaisten päästöjen mukaiseen verotukseen. Päästöarvot mitattaisiin
kaljakorin ja hernekeittopurkin nautinnan jälkeen.