fiatissako vain!!!

HAKALA MIKKO 27.10.2009 17:18

niitä vaihteisto ongelmia? vai onko yleistä matkaautoissa merkistä riippumatta? kokemuksia pyydän kiitos!

LAHTI ANTTI 27.10.2009 18:34

Fiiatin ikioma ominaisuus, ei toisille suotu. Valitettavasti.....

JORVA OLLI 27.10.2009 19:30

No mikäs sitä Hiivattia oikein vaivaa? Vikahan lukee keulassa, mutta ihan oikeesti. Onks vaihteistolla joku tekijäkin, meinaan muu kun fiiu?

Ja miksi se asuntoautoihin sattuu, ei kai vaan auton kokonaispaino?

KAUPPI ERKKI 27.10.2009 19:34

Kyllä fiiun vaihteisto ongelmat johtuvat enempi siitä ratin ja penkin välisestä siirtäjästä eli vapaasti suomennettuna vaihteensiirtäjästä :-(

HAAPANEN TIMO 27.10.2009 19:37

Eikä -02 jälkeisillä malleilla enää siitäkään.

VÄLIAHDE JUSSI 27.10.2009 20:06

En tiijä mitä Antti L tarkoitti,mutta jos samaan korserniin kuulua Ferrari voitti F1 merkki mestaruuden mielestäni se osoittaa sen,että valmistaja hallitsee moottori maailman niinkuin Sitikkakin.Hirvonenhan sanoi ei sille ajamalla pärjää.Fiat& Citroen on tätä päivää. BMV, AUDI,VOlVO,mersu,toyota,Foordi ja Lada & muut mennyttä päivää. Onneksi on Fiat, Citroen(kestävät merkkit) ja lisäksi menevätk kiin, markkinoilla ja tien päällä. MM RALLI ja F1 osoituksena siitä ja viitana muille. Mihin pääsetä valovuosin päästä, kun vai jaksatte pyristellä. Ei mullekkaan suotu Ferraria, mutta nyt on Citikka 1.0 L emännällä,jota saan käyttää joskus. Valitettavasti.

PAJARI JUKKA M 28.10.2009 11:38

Minulla on ollut useampia Fiatin päälle tehtyjä matkailuautoja. Vuonna 2003 silloisesta 1998-mallisesta 2,8 litran Ducatosta hävisi 5-vaihde keskellä ranskanmaata. Onneksi melko lähellä oli Fiat-huolto, josa sain vian korjautetuksi.

Kävin tällä viikolla huollattamassa nykyistä 2007-mallista Fiatia DeltaTrucksin Espoon huoltopisteessä. Siinä tuli puhe vaihteistojen kestävyydestä ja huoltomies kertoi, että näissä malleissa ei vikoja ole ollut ja että vanhemmissa Ducatoissa vaihdevikoja oli matkailuautoissa, mutta ei pakettiautoissa. Syyksi hän arveli matkailuautojen suuria massoja.

Olen myös kuullut, että ajaminen viitosella liian pienillä kierroksilla olisi ollut syy noihin ongelmiin.

-JukkaP-

KAUPPI ERKKI 28.10.2009 12:45

Kyllä edellinenkin mallisarja 2002 eteenpäin on minusta kestänyt hyvin ainakin vaihdelaatikon kohdalta koska jo silloin sen rakennetta muutettiin.

Mutta matkailuauton massa sehän se tuottaa ongelmia koska viitosella pitäisi päästä ajamaan ainakin 90 km että kierrokset ja veto olisivat kohdallaan. Tiukentunut ylinopeudesta sakottaminen on johtanut siihen että nyt maanteillä körötellään korkeintaan 75 km 80 alueella, mutta mehän tehdään niinkuin valtiovalta määrää eikä niinkuin hyvä olis.

Jatkuvissa jonoissa ajaminen polttaa monen pinnan ja hurjat ohitukset tulevat lisääntymään sitä kautta liikenne kuolemat jatkavat kasvuaan.

HAAPANEN TIMO 28.10.2009 17:57

Sakottaminen löystyi. Nyt saa aivan virallisesti ajaa 93 km/h. Siis 10km/h ylitys, josta selviää haukkumisella, ja kun aina on 3km/h tekninen vähennys, voi ajella 93km/h. @timppa

HUOVINEN SIRPA 28.10.2009 18:33

kai sä nyt tajuut, ettei F-ykkösiä voi verrata sarjatuotantoautoihin,enempää, kuin ralliritsojakaan. Nimissä voi olla yhtäläisyyksiä, mutta siihen ne yhtäläisyydet loppuvatkin. Esko

LAHTI ANTTI 28.10.2009 18:47

Jussi.

Tiedoksi sinulle, kun et tunnu tietävän mikä talli voitti F 1 mestaruuden, vaikka siitä on jo hetki aikaa sarjan loppumisesta. Ferrari oli neljäs.

1 Brawn 161 2 Red Bull 135.5 3 McLaren 71 4 Ferrari 70

KAUPPI ERKKI 28.10.2009 18:49

Poliisi kirjoittaa rikesakon 11 km ylinopeudesta koska varmuusvähennys on poistettu 10 km ylinopeudesta selviää nuhteilla jos syvästi katuu tekemäänsä hirveää liikennerikkomusta.

Pohjalaisen etusivulla luki eilen Suomi mailman vaurain maa samalla sivulla lääkäri kertoi ketkä hoidetaan ja ketkä jätetään hoitamatta lisäksi siinä oli kuva poliiseista tienpäällä keräämässä rahaa.

Eli tälläainen on valtiontalouden tilanne suomalaisin silmin.

VÄLIAHDE JUSSI 28.10.2009 19:52

Kyllä on myönnettävä en ole seurannut f1 tilannetta sen enenpää kuin ralliakaan ja tosi on myös se ettei niillä vehkeillä ole juuri yhteistä sarja tuotanto auton kanssa. Minkä tahasa vehkeen saa kuka hyvänsä ja minkä merkin tahansa rikki väärällä käytöllä.

HAAPANEN TIMO 30.10.2009 16:43

Nythän kävi niin, että keväällä touhuttu nollatoleranssi heitettiin romukoppaan, ja kaikille annettiin lupa ajella bauttiarallaa 10km/h ylinopeutta.

Juuri niinkuin ennenkin.

Poliisit ei jaksa mitään muistutuksia eikä sakkoja kirjoitella muuten kuin teemapäivinä tai räikeissä tapauksissa. @timppa

KANGASMÄKI REINO 30.10.2009 17:14

Juuri tuli postissa rikesakko ylinopeudesta, 80 alueella 88 km/h

HAAPANEN TIMO 30.10.2009 18:20

Kamera jaksaa sakotella.

MIKKONEN ESA 30.10.2009 18:54

Nii ja auto oli varmaa fiiatti ja vika sen vaihteistosa,kannattaa valittaa tuomiosta ja lähettää se sakkolappu tehtaalle,heh!

HÄMÄLÄINEN MARKKU 30.10.2009 19:36

Hesarissa luki: jos ajaa 11 km/h ylinopeutta, saa rikesakon 8 km/ ylinopeudesta, eli mittaustuloksesta vähennetään tuo 3 km/h.

Jän tässä vaan miettimään mitenhän niitä voortin miehiä (ja naisia) sakotetaan :=D ).

BRAGGE MARTTI 30.10.2009 20:24

Juu,ei tuo Fiatin uusi vaihdelaatikko ole mikään insinöörin taidonnäyte. Ihan oman kokemuksen perusteella.

Välitykset kyllä on tosi hyvin kohdillaan. Synkronointi on Ihan toinen asia.

M.B 3.0L

HAAPANEN TIMO 31.10.2009 10:07

Ahaa, se menee noin päin, tekninen vähennys toteutuu vain sakossa, eikä todellista nopeutta lasketa alaspäin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.