Jakopään hihnan vaihto Ducatoon
KLEMETTI SEPPO
09.10.2009 12:45
Edullinen autokorjaamo jakopään hihnan vaihtoon löytyy ainakin Kajaanissa Syväojankadulta. Autokorjaamo Karppinen & Åman teki vaihtotyön 200 ekulla. Osat ihme kyllä pystyin ostamaan tällä kertaa Deltasta hintaan 205 ekua. Tarvikkeena oilisi ollut 30 € halvemmat, mutta otin alkuperäiset. Hihna, kiristyspyörä ja ohjainrulla. Vesipumppua ei tarvinnut vaihtaa(Deltan huolto kertoi) vaihtaa kun kilometrejä on vasta 45000.Sen vaihdon aika tullee ensi kerralla. Vertailun vuoksi Deltalla olisi ollut pelkkä vaihtotyö 350 €.
HÖRKKÖ VIRVE
09.10.2009 12:59
Mikä sun auton "syntmä" vuosi on?
EERIKÄINEN JUHANI
10.10.2009 18:57
Olen Hörkön kanssa samaa mieltä kun puhutaan Ducatosta, olisi kiva tietää mikä vuosimalli on kyseesä,sekä mikä moottori,näitähän on valmistettu jo 80 luvulta alkaen,siis viime vuosisadalta.Kiinnostaa siis lukuisia Fiatin omistajia.
JOKINEN REINO
11.10.2009 15:50
Tuliko vaihdettua samalla laturin remmi, on niin paha vaihtaa tien päällä,ja ihan missä tahansa.Niin ja minkä vuosimallin Ducatosta on kyse!
KLEMETTI SEPPO
12.10.2009 10:34
Laturin remmi pantiin samalla uusi. Vanha olikin jo pykinyt. Ducaton vuosimalli 06, 2,3 JTD koneella, koppa Adriatik 573 DS.
NYYSSÖNEN KAJ
12.10.2009 10:46
Eikös se hiivatissa kestä kuin 45 000 km? Volvo B10M moottorissa ei ole lainkaan jakopään hihnaa joten se on kestänyt jo 1 778 000 km eikä moottoria ole kertaakaan avattu. Itse olen noista kilometreistä ajanut n. 150 000 km. Matkailukoppana on Ajokki 7000
ai niin vuosimalli on 1980. Eilen laitoin itse autoon uuden höpinäpöntön ja pakoputken ihan kotipihaas. Tarvikkeina maksoivat 197€ edellinen kesti 7 vuotta, uuden ainevahvuus on 2 mm.
HÖRKKÖ VIRVE
12.10.2009 10:59
Niin Kaj, noi remelit ova ny nykyisin monis autois. Ei se aina siitä ole kiinni että missä kilometreissä se remeli tarttee vaihtoo. Saattaa joutuu vaihtaan vaikka olis ajettu 15000km ja auto sen 3 vuotta vanha. Ne matskut ovat vaan tehty niin että suosittelevat vaihtoa joko kilsamäärissä tai määrätyn ajan jälkeen..ihan niinkuin renkaat nykyään..vaikka olis kuvio kuin uus, mutta alla ollut 5 vuotta, on syytä vaihtaa renkaat (myös vaunuihin).
Meillä oli taksissa LT volkkari ja se oli yks prkle niitte remeleitte kanssa..parhaimmillaan kävin tarkistuttamassa kireydet ja kunnon siin 15000kilsan välein niitä tanan remmejä :/. Mersun ja Transportterin kans ei ollut noita huolia eikä murheita kuin 100000kilsan välein.
No nytten on vajaa 50 tonnii ajettu Fiiatti 2007 Defukkakodin alla..ans kattoo koska olis syytä remelit mennä vaihtaan...
HÖRKKÖ VIRVE
12.10.2009 11:01
Pitiki viel ihmetel et onk nois 2006 Fiateis sama kone ko 2007-> eli 130 jtd multijet (tai mitesenyo) Laiskuuttani täält kyselen ko en jaksa men ettiin täält netin ihmeellisest maailmast..
KLEMETTI SEPPO
12.10.2009 11:35
Juuri näin. Matka-autossa taitaa useammalla aika täyttyä ennen kilometrejä.Suositus on, että ei kannnata pitää ainakaan yli neljää vuotta, mieluummin kannattaa vaihtaa jo kolmen vuoden välein. Deltan mukaan vaihtoväli 80000-140000 km mallista riippuen. Tuntuu tuo yläpään kilometri määrä aika hulppealta. Jos tuon ajaa kolmen vuoden aikana, kiirettä pitää.
HÖRKKÖ VIRVE
12.10.2009 11:44
Tuo meidän Defukka tuli Virosta, jossa se on ollu jonku palloilijan euroopan kisareissuilla "hotellina" joten siitä syystä varmaan tolla on kertynyt tuo ~46000km..tosin kyllä meillä tulee varmaan kilomeetrei varmaan se 18-25 tonnia vuodessa...Ajettavaksihan nuo on tehty, ei paikoillaan seisotettaviksi. Minulle tuli keväällä 2007 moottoripyörä, "pakasta vedetty", siinä on minun ajamia kilometrejä se ~35000km...
PALIN MATTI
12.10.2009 18:23
Tuntuu, että tuo 4 vuoden aikajakso hammashihnalle on enempi semmonen suomalaisten autokorjaamoitten aikaansaama vaatimus.
Henkilöautossani Volvo V70, vm 2005, on suomalaisessa ohjekirjassa hihnanvaintoväli 180 000 km tai 4 vuotta. Vastaavassa ruåtsalaisessa se on 180 000 km tai 10 vuotta. Vaihdatin siihen hihnan Ruåtsissa. Sama hihnan varaosanumero kuin Suomenkin Volvo-varaosassa. Ilmeisesti Ruåtsi on sen verran sivistyneempi valtio, että kestää ajaa samalla remmillä pikkusen pitempään.