Luovutaanko Fordista?
KNAAPI JUHA
03.08.2009 23:52
Kävin tänään kesäretkellä tuolla Espoossa Kehä III:n varrella. Minulle kerrottiin varsin luotettavalta tuntuvalta taholta, että Hymer, Eura, Dethleffs, LMC, TEC ja Burstner tekevät luopumista Ford Transiteista ensi vuoden malleista lukien. Ford -alustojen tilalle tulee ainoastaan Fiateja. Syynä ei kuulemma ole hinta (Fiathan ei ole mitenkään halpa) vaan lähinnä Fordin vaikeudet alustojen toimittamisessa.
Tiedon sulattelemiseen menee aikaa. Yhden Dukaton kerran omistaneena en haluaisi uudistaa tuttavuutta milloinkaan!
Olisikohan kuitenkin pelkkä ns. hevosmiesten tietotoimiston uutinen?
KUJANPÄÄ MARKKU
04.08.2009 06:20
On tässä Ducatossa se jokin? Kolmas menossa ja nyt tän uuden mallin myötä tuntuu, ettei kyyti tästä parane. Kop kop!
LIIMATAINEN HANNU
04.08.2009 08:25
Joo joo, mutta Fordilla ajavat pääsevät aikanaan suoraan Taivaaseen. Helvetti on kärsitty jo maan päällä!
SIHVOLA MARKUS
04.08.2009 13:16
Tässä on lievä kärsimys näytelmä menossa ,kun vaihdoin Fordista Fiiuun.Syy oli,että piti saada integroitu,jota ei saa fordin alustalla.Nyt joku varmaan sanoo,että onhan niitä muitakin merkkejä,mutta minulla on vain hyviä kokemuksia takavetoisesta Fordista ja niitä ei voi ohittaa.
KUJANPÄÄ MARKKU
04.08.2009 13:31
KUJANPÄÄ MARKKU
04.08.2009 13:32
Ai hitto. Toi on selvä etu hopalle.
SIHVOLA MARKUS
04.08.2009 13:39
Kyllähän minä olen lujan luontosi pannut merkille,mutta varo silti tartuntaa.
KUJANPÄÄ MARKKU
04.08.2009 13:48
Sitte kun hoppa oppii säätämään kaasun, kytkimen ja vääntöalueen niin, ettei liikkeellelähtö keksintöä sammuttamatta ole lottoomista. Sitten voin ehkä asettua alttiiksi tartunnalle.
Pikkusen mä piruilin, älä ota vakavasti.
JANHONEN MATTI
04.08.2009 14:37
Näinköhän kyseessä on toimitusvaikeudet näin autokaupan laman keskellä. Eppäilen!
Syynä pikemminkin lienee ne myymättömät autot joiden alustana on Ford. Kun tuossa tämän vuoden alkupuolella katselin myymättömien v. 2008 mallin autojen hintoja ja määriä Saksassa niin näki selvästi, että Ford-alustaisia oli jäänyt myyjien käsiin ylivoimaisesti eniten.
NYYSSÖNEN KAJ
04.08.2009 14:53
Hankin Volvo alustalla integroidun asuntoauton .
Vot on tillaa ja kantavuutta.
Muita etuja Volvoalustalla:
-rengaspalvelu uusi rengas tullaan vaihtaan tienposkeen 24H/365pv
-Volvo Global Service 3h varoajalla huolto auton vieressä 3h/365pv, poikkeus Espanja siestan verran lisää voi joutua oottamaan
-Hullun halvat varaosat meittil on Suomessa oma hankintaketju
KUJANPÄÄ MARKKU
04.08.2009 15:05
Eikä jaksa pittää saetta!
SIHVOLA MARKUS
04.08.2009 16:49
Kujikselle! En ota vakavasti.Suupielet ylöspäin minä yleensä sun juttuja katselen.
KNAAPI JUHA
04.08.2009 17:20
Se vain on ylettömän kummallista, että hinnat eivat ole muuttuneet miksikään viime syksystä ja listalla näkyy vielä jopa samoja autoja kuin kevättalvella. Silti hinta on vielä sama. On tietysti totta, että pyytää saa mitä vaan. Luulisi kuitenkin, että pikkuhiljaa ahteria alkaa kylmätä myyjäparalla, kun 2008 autoja on vielä ajamattomina ja rekisteröimättöminäkin myymättä.
Voisin kuvitella, että ./.. 20% käteistarjous saattaisi kiinnostaa hintalapusta huolimatta. Mitäs luulet Matti...?
JANHONEN MATTI
04.08.2009 19:46
Niillä hintalappuhinnoilla autot eivät ole liikkuneet joten myyntihinta tulee olemaan aivan varmasti pienempi kun hintalapussa. Kuinka paljon niin sitä en osaa sanoa.
Autoissa on kuitenkin ostohinnan lisäksi kiinni vähintään vuoden korot ja säilytys + markkinointikulut.
Eroonhan niistä pitäisi päästä.
Myyjän kannalta tilanne senkun vaikeutuu.
Caravan Salon 2009 on Düsseldorf´sa 29.8.-6.9.2009 ja siellä lanseerataan vuoden 2010 uudet mallit.
Runsaan kolmen viikon päästä on tilanne, jossa myymätön v. 2008 malli on kaksi mallivuotta vanha ja alusta helposti jopa 2 1/2 vuotta vanha. Olisihan se kumma jos näillä tekijöillä ei olisi vaikutusta käteisostohintaan.
Jos olisin ostamassa uutta mutta mallivuodeltaan vanhaa, niin menisin kyllä Dûsseldorfiin Caravan Saloniin tekemään hyvät kaupat.
KUNNAS TAPANI
04.08.2009 19:56
Eipä ne Fiatillakaan osaa enää kytkintä tehdä. Ainakin minulla vähän aikaa olleessa -08 mallisessa välittyi ikävä värinä kytkinpolkimen kautta jalkapohjaan aina kytkintä painaessa, jos kierroksia oli 2500 tai enemmän. Delta-Autossa sanoivat, että sellainen se näissä kuuluu ollakin. Johtuu kuulemma hydrauliikasta.
KNAAPI JUHA
04.08.2009 23:38
Yritin selailla noita myymättömiä uusia Mobilesta. Minusta näytti siltä, että se suurin myymättömien uusien ongelma keskittyy tuonne halvempiin Sunlight ja Carado -autoihin. Voisi ehkä ajatella, että ongelma ei ehkä olisikaan se Ford vaan liian suuret kertatilaukset tehtaalta. Eiminusta tuota ongelmaa ollut esim Euran Profila-autoissaeikä juuri Hymerin Fordimallistoissakaan.
JANHONEN MATTI
05.08.2009 09:49
On totta, että kertatilauksilla on merkitystä eritoten kun huomioidaan, että tilaukset on tehty ennnn lamaa ja siten iskikin lamaa, jonka seurauksena myynti laski jo v. 2008 loppupuolella.
Eräs huomionarvoinen seikka on myös se, että usein myymättömissä autoissa on alusta, joka on varustettu mallisarjan pienimmällä koneella.
Mutta olen kyllä sitä mieltä, että niin Hymer kun Eurakin tekivät virheen tehdessään autoja Ford-alustalle.
Siinä naitettiin vähän liian epäsuhtainen pari ja merkin imago saattoi kärsiä.
KUUSELA MARKO
05.08.2009 19:27
Eikös noita kaappiauto malleja ole muutenkin jo liikaa?
Ei alustoilla niinkään väliä,mutta noita korimalleja on aivan
liikaa,samat osat kaikissa,hinnat vaan muuttuvat.Ja jokainen
myy parasta autoa.
HALTTUNEN TEUVO
06.08.2009 21:29
Tuskin yhtään mallia kehitetään kunnolliseksi, uusi vain tulemaan.
Tähän sopinee sama kuin Fordin omistajiin, helvetissä ollaan, turhan aikaisin.
SIHVOLA MARKUS
06.08.2009 21:54
Käsittämätön kannanotto.Jos sattumalta ei vielä ole fordia koskaan omistanut,menee gategoriaan"peesailijat".
VIRTA URPO
06.08.2009 23:48
Kyllä tuo rakkaus fiiattiin ottaa lujille. -07 joka 2 lomaa pilannut , mutta annamme sille edelleen mahdollisuuden jatkaa, kun viimeiseen vikaan saimme niin hyvää palvelua Delta matkailuauto Hki / Oulun huolto. Emme kuitenkaan läheltäkään kotia. Ekana EGR venttiili vaihdettu sitten sen ohjain venttiili ja viimeksi diesel suurpaine pumppu joka syöttää commonrailia ( Boschin lokoilla / tekele sellainen 3-mäntäinen ).Tuli tuokin uusi polttoainesyöttöjärjestelmän rakenne erittäin tutuksi lomalla , kun purki dieseliä vuotavat alustasuojat auki ja kädet ja silmät täynnä dieseliä tutki vuotoa. Tiedä sitten saimmeko maanatai koneella varustetun ?
Onneksi vielä laakerit pyörii ja mac-personit ei kolise. Korintekija on toistaiseksi onnistunut hyvin!
KUUSELA MARKO
07.08.2009 17:31
Tjaah,meillä ihan vaan 2006 tocato,mutta power versio.
Autolla ajettu nyt 73tkm.Ainoa rikki mennyt osa on kuskin
puoleisen pyärän laakeri,tämän auton pidän kunnes 300tkm
on täynnä.Mulla ei ole mitään hiivattia vastaan,aina palvellut
hyvin.
LAHTI RISTO
18.08.2009 22:05
Hei! Kyllä fordilla osataan säätää hoppa niin, että se lähtee kuten fiiu. Valitettavasti vasta takuuseen merkkihuollossa. Jostain kumman syystä esim. Hobby ei huolehdi että alusta matkailuautona toimii.
Kävi niin, että vuodenpäivät kärsin erinäisistä alustan "tietokone/moottorinohjaus" ongelmista.
Asia hoitui Kouvolan fordilla takuuseen, eli tehdassäädöt säädettiin arvoihin, joissa ne pitäisi asuntoauton alustana olla. Nyt Hobby 555 lähtee sammumatta kuten edellinen ducatoni, audiolaitteet toimivat vaikkei virta-avainta ole käännetty, ei jypytä kakkosella, matkakäynti ja veto tasainen.
Vielä huomioni, vaikka ajettu 24 tuh. ja yli vuosi kesät talvet. Ei yhtään lamppua palanut. Dukatossa paloi 2-3 ajovaloa per. 10 tuh. Ehkäpä alkuun harmittanut ei/ajovaloautomatiikka säästää hehkulamppuja?
Sääli jos Hoppa jää alustoista pois. Hinta/laatusuhde on ollut kahden autoni vertailussa vähintään kohdallaan.
ARPIAINEN JAAKKO
20.08.2009 14:09
No ennyt tiijä... Ei täällä helvetissä hassummat olot ole. Transitilla olen ajanut toukokuusta 07 tähän päivään 81200km ilman sen suurempia murheita. Autotalo Hartikaisen huolto on toiminut hyvin, samoin kuin paikallinen Hymer-huolto. Matka jatkuu.
ARPIAINEN JAAKKO
21.08.2009 07:38
Mistä se muuten johtuu, että kun haluaisit vastata jollekin, tai kommentoida jotain tiettyä juttua ja avaat ko. kirjoituksen otsikosta, niin vastaus tai kommentti hyppää aina viestiketjun viimeiseksi.
Esim. Halttusen Teuvon juttu oli auki ja klikkasin "vastaa viestiin" niin ei se kommentti suinkaan tullut Teuvon jutun alle vaan ketjun loppuun.
Tietääkö joku lahjakkaampi vastauksen?
SUOMINEN TAUNO
21.08.2009 07:52
Kyllä kommenttisi on ihan oikeassa paikassa ja siitä näkee, että olet vastannut Halttusen Teuvolle. Se on joskus vähän hankala nähdä, jos edellisiin kommentteihin on tullut paljon jatkokommentteja. Sarakkeita kun seuraa, niin niistä se selviää.
ARPIAINEN JAAKKO
21.08.2009 08:24
Kiitos vastauksesta. Höperö ja kelvoton systeemi on tämä. Mielestäni.
SUOMINEN TAUNO
21.08.2009 09:53
Tämä on yksi tapa hoitaa asia. Mielestäni tämä on hyvä tapa nimenomaan pitkissä ketjuissa, koska näet kerralla, miten keskustelu on polveillut ja voit "tuikata" kommenttisi haluamaasi kohtaan. Monella keskustelupalstalla homma on hoidettu niin, että kommentin alkuun "lainataan" se kommentoitava viesti, että selviäisi, mihin olet vastaamassa.
Näissä eri ratkaisuissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Mielestäni tämä ratkaisu toimii hyvin karavaanareilla, joiden viestiketjut tuppaavat olemaan pitkiä ja samoihin asioihin palataan vuosienkin päästä. On helppo hahmottaa keskustelun kulku yhdellä silmäyksellä.
SIIVOLA SEPPO
21.08.2009 21:26
Tänään tehty ohjelmapäivitys Fordiin,kyllä nyt toimii kuten auton tuleekin toimia.28 tkm kerkesin ajaa ennenkuin pitkän kyselyn ja monen puhelinsoiton jälkeen homma hoitui n. tunnissa ja takuuseen meni.Muuten ei pelissä ole ollut moitteen sijaa.