Vauhti nollassa
MEEDER EHTEL
07.06.2009 17:18
Mittarinvaijerin vaihto.Alusta Peugeot J5 -88 sama hytti kuin Ducatoissakin.Vaijeri ei mene rintapellin läpi vaan näyttäisi että se menee jalkatilan noin keskiosasta suoraan pohjan läpi.Onko kokemusta vaijerin vaihdosta niin että ei tarvisi purkaa lattian paksuja äänieristeitä esim jotenkin alta vetämällä.Muuten joutuisi takaosaan menevät vesiletkutkin ottamaan irti.Nyt on yläpää kiinni mittarissa ja vanha vaijeri on vielä hytinpuolella ja sen alapää kiinni.Ainoastaan läpivientikohta on vielä paikallistamatta tarkemmin.Eli onnistuiskohan vanhalla vaijerilla uuden veto auton alle purkamatta suuremmin jalkatilan vyllejä.Jos olet joutunut vaijerin vaihtamaan niin kerrotko helpoimman konstin,niin säästyn turhalta purkamiselta.Kiitti etukäteen vinkeistä.
MÄKELÄ JANI
07.06.2009 17:47
Valitettavsti en tiedä yläpään kiinnityksestä, mutta juuri vaihdelaatikon (vm -90) vaihtaneena "alapää" on tuttua aluetta.
Vaijeri kiinni laatikossa tappipultilla (pultti 12mm sivuaa vaijerinkyljessä olevaa uraa ja lukitsee sen paikalleen) en usko että ylettyy vaihtamaan yläkautta. Eikun auton alle.
Toivottavasti ole edes jotakin apua ?
MEEDER EHTEL
16.06.2009 22:34
Vaijeri tuli vaihdettua ja taas pelaa.Muuten helppo homma mutta hytin puolella oli tosi ahtaaseen väliin tungettu maton alle.Ohjauksen akselin peltilaipan kun otti pois niin pääsi toisella kädellä maton alta ohjailemaan vaijeria kohti lattian läpivientiä.Se tappipultti oli kans hyvä tietää että sai aläpään nostettua lävestä pois.Kiitän neuvostasi. T.P&E