cloun astinlauta

SANDBACKA ERIK 01.06.2009 10:43

On Niesmann Fiat Ducato -89 jonka rappun mekanismi on lakannut toimimasta Se on kulunut niin paljon että moottori ei enää pysty pyörittämään nostoakselia Löytyykö mistään varaosia vai onko joku muu ratkaisu mahdollinen

HAAPANEN TIMO 01.06.2009 16:53

Minkä merkkinen rappu? Clou ei rappuja tee, eikä Fiatti. @timo

SANDBACKA ERIK 01.06.2009 18:54

Lasku-nostosysteemi on kierretankotyyppinen ja kilvessä lukee:

Rago elektronikmaschinen Schwelm typ LA 30 Ilm. valm. 5/89 12V 18 Amp 30 mm/s Olen hyvin iloinen jos selviää jotain enempää vehkeestä koska olisi kiva saada se käyttökuntoon

SUOMINEN TAUNO 01.06.2009 19:13

Minulla oli samantyyppinen ongelma vm 99 Autorollerin kanssa. Joku italialainen porras siinä oli ja oireet samat.

Diagnoosi oli, että moottori pitää vaihtaa. Selvisi, että moottoreita kyllä saa, mutta hinta on noin 500 €. Totesin, että on mielekkäämpää vaihtaa koko porras uuteen. Tulee paljon halvemmaksikin.

No, tuli onneksi auton vaihto ajankohtaiseksi, niin ei tarvinnut ruveta porrasta vaihtelemaan. Ongelma siirtyi seuraavalle omistajalle.

SANDBACKA ERIK 01.06.2009 19:30

Kirjoitin RAGO mutta se on todennäköisesti RACO oli vähän epäselvä se teksti

HAAPANEN TIMO 01.06.2009 21:03

Laatua on Clou hakenut rappusiinsakin. Mun mielestäni tämä Raco tekee vain työntömekanismin, ja itse rappu on jonkun muun tekemä. Tuossa linkissä on vastaavia vehkeitä, mutta samaa tyyppiä ei löydy: http://www.raco.de/english/zyl6.php

Racolla on täällä kaksi yhteistyökumppania: http://www.wexon.fi/sivu.php ja: www.kontram.fi Kontramin nettisivu ei juuri nyt aukea.

Nämä ovat teollisuusautomaatiovehkeitä, helkkarin hyviä, mutta varmaan maksavat reilusti. Cloun alihankkijan valinta tekee vaikutuksen, kyllä sille hinnalle taitaa perusteita olla. @timo

LAINE RAIMO 02.06.2009 09:16

Viimeisiin Clou autoihin on asennettu belgialaisen Omnistorin astinlauta. Jotenkin tuntuisi, että sellainen on mahdollista asentaa myös vanhempaan autoon. Rapun asennuspaikkahan on voinut säilyä koko ajan samana. Omassa Arto autossani oli rappunen saanut vähän kipeetä ja oli melko väljä, joten laitatin huhtikuussa uuden Niesmann-Bischoffin tehtaalla. Se maksoi noin 500 euroa. Kuva uudesta rapusta: http://picasaweb.google.fi/Muuttolinnut/Tekniikka#5342607095266780162

SANDBACKA KAJ 02.06.2009 09:51

astin lauta on autossa ehjä mutta mekanismi joka laskee laudan on rikki. Tämä mekanismi on kierretanko tyyppinen ali "tuulilasin pyyhkijän moottorilla" pyritetään kierretankoa joka työntää työntö putken ulos ja samalla siihen liitetyn astinlaudan. Ne osat mitkä tuossa on rikki on se "holkki" joka liikkuu kieretangon päällä päästä päähän ja sitten "kitka kytkin" joka estää vauriot holkin saapuessa tangon päähän. Kaksi osaa tarvittaisi

Hokkiosa joka liikkuu kierretangon pinnalla (harvakierre sisällä) yksi pintapaine laakeri vedon vapautus kytkimestä ( laakeriliikkeestä saa tämän). olisko jollain jäänyt käytetty ja käytöstä poistettu mekanismi hyllyn pohjalle??
TAPANINEN JORMA 02.06.2009 09:59

Pystyisköhän sorvari tekemään sellaisen kierreholkin,ovat aika taitavia... Jorma.

LAINE RAIMO 02.06.2009 12:11

Niin, siinä Arton rapussa tuli mukana myös tuo moottori mekanismeineen.

TERVO JARI 03.06.2009 20:27

trapetsikierrettä saa metritavarana ja siihen kierrekappaleitakin alanliikkeistä ?

Tai vanhasta autontunkista jossa käytetään tuota kyseistä sydseemiä . . . Jälkimmäinen ei maksa paljoo . . .

Jari

HAAPANEN TIMO 04.06.2009 16:57

Joko soitit Wexonille? http://www.wexon.fi/sivu.php?id=51

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.