cloun astinlauta
SANDBACKA ERIK
01.06.2009 10:43
On Niesmann Fiat Ducato -89 jonka rappun mekanismi on lakannut toimimasta
Se on kulunut niin paljon että moottori ei enää pysty pyörittämään nostoakselia
Löytyykö mistään varaosia vai onko joku muu ratkaisu mahdollinen
HAAPANEN TIMO
01.06.2009 16:53
Minkä merkkinen rappu? Clou ei rappuja tee, eikä Fiatti.
@timo
SANDBACKA ERIK
01.06.2009 18:54
Lasku-nostosysteemi on kierretankotyyppinen ja kilvessä lukee:
Rago elektronikmaschinen Schwelm typ LA 30
Ilm. valm. 5/89 12V 18 Amp 30 mm/s
Olen hyvin iloinen jos selviää jotain enempää vehkeestä koska olisi kiva saada se käyttökuntoon
SUOMINEN TAUNO
01.06.2009 19:13
Minulla oli samantyyppinen ongelma vm 99 Autorollerin kanssa. Joku italialainen porras siinä oli ja oireet samat.
Diagnoosi oli, että moottori pitää vaihtaa. Selvisi, että moottoreita kyllä saa, mutta hinta on noin 500 €. Totesin, että on mielekkäämpää vaihtaa koko porras uuteen. Tulee paljon halvemmaksikin.
No, tuli onneksi auton vaihto ajankohtaiseksi, niin ei tarvinnut ruveta porrasta vaihtelemaan. Ongelma siirtyi seuraavalle omistajalle.
SANDBACKA ERIK
01.06.2009 19:30
Kirjoitin RAGO mutta se on todennäköisesti RACO oli vähän epäselvä se teksti
HAAPANEN TIMO
01.06.2009 21:03
Laatua on Clou hakenut rappusiinsakin. Mun mielestäni tämä Raco
tekee vain työntömekanismin, ja itse rappu on jonkun muun tekemä. Tuossa linkissä on vastaavia vehkeitä, mutta samaa tyyppiä ei löydy:
http://www.raco.de/english/zyl6.php
Racolla on täällä kaksi yhteistyökumppania:
http://www.wexon.fi/sivu.php
ja:
www.kontram.fi
Kontramin nettisivu ei juuri nyt aukea.
Nämä ovat teollisuusautomaatiovehkeitä, helkkarin hyviä, mutta varmaan maksavat reilusti.
Cloun alihankkijan valinta tekee vaikutuksen, kyllä sille hinnalle taitaa perusteita olla.
@timo
LAINE RAIMO
02.06.2009 09:16
Viimeisiin Clou autoihin on asennettu belgialaisen Omnistorin astinlauta. Jotenkin tuntuisi, että sellainen on mahdollista asentaa myös vanhempaan autoon. Rapun asennuspaikkahan on voinut säilyä koko ajan samana.
Omassa Arto autossani oli rappunen saanut vähän kipeetä ja oli melko väljä, joten laitatin huhtikuussa uuden Niesmann-Bischoffin tehtaalla. Se maksoi noin 500 euroa.
Kuva uudesta rapusta: http://picasaweb.google.fi/Muuttolinnut/Tekniikka#5342607095266780162
SANDBACKA KAJ
02.06.2009 09:51
astin lauta on autossa ehjä mutta mekanismi joka laskee laudan on rikki.
Tämä mekanismi on kierretanko tyyppinen ali "tuulilasin pyyhkijän moottorilla" pyritetään kierretankoa joka työntää työntö putken ulos ja samalla siihen liitetyn astinlaudan.
Ne osat mitkä tuossa on rikki on se "holkki" joka liikkuu kieretangon päällä päästä päähän ja sitten "kitka kytkin" joka estää vauriot holkin saapuessa tangon päähän.
Kaksi osaa tarvittaisi
Hokkiosa joka liikkuu kierretangon pinnalla (harvakierre sisällä)
yksi pintapaine laakeri vedon vapautus kytkimestä ( laakeriliikkeestä saa tämän).
olisko jollain jäänyt käytetty ja käytöstä poistettu mekanismi hyllyn pohjalle??
TAPANINEN JORMA
02.06.2009 09:59
Pystyisköhän sorvari tekemään sellaisen kierreholkin,ovat aika taitavia... Jorma.
LAINE RAIMO
02.06.2009 12:11
Niin, siinä Arton rapussa tuli mukana myös tuo moottori mekanismeineen.
TERVO JARI
03.06.2009 20:27
trapetsikierrettä saa metritavarana ja siihen kierrekappaleitakin alanliikkeistä ?
Tai vanhasta autontunkista jossa käytetään tuota kyseistä sydseemiä . . . Jälkimmäinen ei maksa paljoo . . .
Jari
HAAPANEN TIMO
04.06.2009 16:57
Joko soitit Wexonille?
http://www.wexon.fi/sivu.php?id=51