DUKADO huolto
HAVANA JARI
19.03.2009 19:40
Olis tulossa 2-vuotis huolto 3,0 JTD.
Tos lähellä olis korjaamo jolla oikeudet takuu korjauksiinki
mut heillä ei ole mahdollisuutta tehdä moottorin ohjausjärjes-
telmän päivitystä. Siellä mukavampi asioida hinnanki puolesta
ku Deltassa.
Olisko tietoa onko se päivitys kovinki tarpeellinen vai rahastus keino? Täytyis tietysti kysyä tekevätkö Deltassa
vaikka pelkän päivityksen.
Olis hyvä huollattaa reilusti ennen takuuajan päättymistä.
Onkohan muuten jotain tehtävissä ku noi pirskatin jarrut
tuppaa vieläkin kitisemään vaikka uutena paloihin tehtiin urat.
Kohta puolin lapin reissu odottaa.
joten Hyvää Kevättä!
PULKKI MARTTI
19.03.2009 19:58
Moi
Ei selvinny mistä huoltoliikkeestä oli kyse,mutta AD autohuolto on ainakin edullinen ja takuut säilyy.Kysyppä sieltä.
JANHONEN MATTI
19.03.2009 20:03
Jos tarkoitat moottorillasi Ducaton 3-sarjan 3.0 MultiJet konetta jossa on jo 157 hv ja 400 Nm vääntö 1700 r/min niin kysympä vaan mihin sitä päivitystä (tehon lisäystä) tarvitset.
Jo autosi kokonaismassa on > 4 ton niin sitten voi harkita, mutta muuten ihan yhtä tyhjän kanssa.
Täytyy muistaa ettei matkailuauto mikään lentokone ole vaan auto jolla maksimissaan saa ajaa 100 km/h.
Kitinä voi poistua kun vaihdat jarrupalat.
HAVANA JARI
19.03.2009 20:54
En tarkoita mitään tehon lisäyksiä.
Huolto-ohjelmassa on kohta "moottorin ohjausjärjestelmän
ohjelmaversion tarkastus/päivitys".
Mitähän mokoma tarkoittaa?
Korjaamo on Suolahdessa, heillä on Dukaton merkkihuolto
alkuperäisosineen mutta ei niitä nykyajan "vernettä".
VALLIUS MARTTI
19.03.2009 20:59
Miksi täytyis päivitää jos kone toimii moitetomasti niin ei kannata päivitää vaikka olis satavilla uusi päivitys.Koska näitä auton tieto järjästelmiä on kasattu niin monista erin laisista komponeteistä että ei tehdaskaan ole täysin selvillä missä sarjoissa mitäkin on ""Tämä on sisäpirin tietä Fiat experteiltä""
JANHONEN MATTI
19.03.2009 21:21
Minä en tällä syönnillä ymmärrä mistä syntyy tarve määräajoin "tarkastaa/päivittää" toimivan moottorin ohjausjärjestelmä. Selvät viat ohjausjärjestelmässä on asia erikseen ja nehän järjestelmä ilmaisee vaikkapa merkkivalolla tai vikakoodilla. Epäilen vahvasti, että näistä ns. päivityksistä ollaan tekemässä tietokonepuolen tyyliin merkkikorjaamoille uusi rahastusjärjestelmä.
NIEMINEN RAIMO
19.03.2009 22:20
Vuosihuollon yhteydessä nollataan tämä huoltotarpeenilmaisin.Sillä toimella ei ole mitään merkitystä ajon suhteen,Todennäköisesti jossain vaiheessa syttyy joku valo ilmoittamaan että olisi huollon aika.Itse teetin 1-vuotis huollon ihan muualla kuin Delta_Autossa,ei saaneet nollattua,mutta leima kirjaan ja matka jatkuu.Toinen asia on nämä "tehdaskampanjat" jotka saat ainakin takuuaikana kaikki ilmaiseksi,se tarvitaanko niitä on varmaankin jokaisen itse pääteltävä.Olen teettänyt yhden päivityksen tämä koski lämmityslaitteen puhaltimen päällemenoa ominpäin.Joskaan koskaan ei mennyt päälle itsestään.päivitin kuitenkin.Siis huollata autosi missä parhaaksi näet.Mene sitten jossain vaiheessa johonkin Delta-Autoon rekisteiotteen kanssa ja tiedustele on juuri sinun autoosi tarjolla tehdaskampanjoita,jos on niin nollaavat varmaan samalla tämän huoltoilmaisimen.
@rami
AHJOS TIMO
20.03.2009 07:28
"Huolto-ohjelmassa on kohta "moottorin ohjausjärjestelmän
ohjelmaversion tarkastus/päivitys".
Mitähän mokoma tarkoittaa?"
Ymmärtäisin tuon näin: Määräaikaishuollon yhteydessä tarkastetaan, mikä ohjelmaversio autossa on. Jos ohjelmasta on tullut jakeluun uudempia versioita, ohjelma päivitetään. Ellei ole tullut, ei tehdä mitään.
JANHONEN MATTI
20.03.2009 12:03
Tai sitten päivitetään sutena markkinoille päässyttä moottorinohjausohjelmaa, jonka vioista merkkihuoltoketju on tuotannolle raportoinut ja asiakkaat eri tavoin kärsineet.
Ja tämä kaikki tietenkin asiakkaan piikkiin.
Ilmaisia takuuhuoltoja kun ei ole, niinkuin ei ole ilmaisia lounaitakaan.
HAVANA JARI
20.03.2009 16:47
Elikkä olisko kyse suurimmaltaosin kyse pelkkä huoltomerkki
valon kuittaus?
Olen joskus kuullu (IVECO-huolto) että vaikuttais hiukkas-suo-
dattimen toimintaan, mahtaakohan olla perää?
Kuulostellaan olisko paikallisella DUKADO-huollolla jotain
uutta tietoa syksyn jälkeen.
HAAPANEN TIMO
20.03.2009 16:54
Laita virta päälle.
Paina matkamittarin resettiä, kunnes näyttöön tulee CFG1
Vapauta reset.
Paina resettiä lyhyesti, näytössä muuttuu CFG1, CFG2, CFG3
Kokeile jollain, painamalla >5sek. G1=30 000 G2=20 000
G3=15 000 km.
Virta pois.
Ja huolto on tehty, ei kun reissuun.
http://wiki.answers.com/Q/Service_reset_for_2007_fiat_ducato
En tiedä toimiiko sun autossasi, tuskin kokeilusta haittaa on.
@timo
HAAPANEN TIMO
20.03.2009 16:57
Jaahas. Kirjoittamisen aikana mainitsit hiukkassuodattimesta.
Jos se autossa on, tuskin saa vielä muualla kuin merkkihuollossa ohjelmoitua. Ainakin Ivecossa päivitys täytyy tehdä.
LINNAMÄKI LEA
20.03.2009 18:11
Lukooko jossain niin, että pitäisi päivittä? En minä oo lukenu mitään sellasta, enkä kyllä tiennykkään, että näin olis tehtävä.
Just tehty 2 vuotis huolto paikallisessa autohuollossa. Deltta auto meinasi vänkällä muuten tehdä sen, kun kattovat rekisteripäivää että se on joulukuussa 2006 rekisteröity, ja merkkasvat 2 vuotishuoltoajan autolle. Mun piti soittaa ja perua se, että eihän se oo ko huuhtikuussa 2009 vasta 2 vuotishuolto, koska silloin se on vasta ostettu ja otettu liikenteeseen.
Kun virtalukko ei antanut avainta ulos, ja takuuaikana, oli se pakko viedä taas Deltta Autoon, viimevuoden lopulla ja kyllä homma kesti. Monta kertaa ajattivat siellä, kun arvailivat, missä vika olisi. Ensin piti mennä näyttämään, vaikka he lupasi tilata virtalukon valmiiksi, silti virtalukkoa ei oltu tilattu.
Sitten kun auto oli näytetty, se riitti, aja kotiin, ja odottele, että se virtalukko tulee. Sen jälkeen uudelleen, mutta vika jatkui, vaikka virtalukko oli vaihdettu. Taas kotiin, ja odottamaan uutta aikaa. Monta reissua piti tehdä eto asian takia. Ja sit länttäsivät vielä koneelle 2 vuotishuoltoajan.
Ja ne juputtaa siellä Deltta autossa, kun ei ole huoltoja tehty. Kas, kun paikallisen autohuollon tiedot ei oo Deltta Auton tietokannassa, vaan leimat kyllä on huoltokirjassa.
Tätä autoa on uutuudestaan niin paljon raijattu sinne Deltta Autoon, että havaitsin sen, miten kauan auton käsittely siellä kestää. Auto otetaan sisälle, mutta moneen tuntiin ei kukaan tee asialle mitään. Kello käy, ja tuntitaksa juoksee.
LAINE RAIMO
20.03.2009 19:51
Mulla on Ducato -06 2,8 litraa kääntyväsiipisellä turbolla ja sen moottorin ohjausjärjestelmän päivitykseen tuli kutsu Delta Autosta. Teetätin työn Jyväskylän Deltassa eikä se maksanut mitään.
Kysyin päivityksen aikana mihin toimenpide vaikuttaa? Vastasivat, että päästöarvoihin ja ehkä kulutukseen. Mitään eroa en huomannut.