Dethlefs Globetrotter Ducaton alustalla -89
HEINONEN LASSE
22.02.2009 14:49
Morjens, aivan uteliaisuuttani tiedustelen paljonkohan tuo maksanut ihan uutena? Toisena kysymyksenä: minusta vaikuttaa että hupi ja startti akku ovat menneet yhteen, eli hupi akun jännite putoaa kun hehkuttaa ja starttaa. Kuulemma akut pidetään erillään diodeilla, onko näiden vaihto kuinka kallis operaatio?
AIRIKKA ISMO
22.02.2009 17:57
Tuo auto mallia A 522 2.5TD koneella maksoi vuonna 1990 127.000 mummonmarkkaa....Muistaakseni? -89 vuonna hinta oli samaa luokkaa.
NOUSIAINEN ASKO
22.02.2009 18:06
Jos detsun hintaa uutena ,niin silloin oltiin markka-ajassa Ja autoja oli 2 pituutta ja sen hinta oli haarukassa muistaakseni 200000,mk
Ja lisäksi oli alustoja kahta sorttia.Sitten ei dukaton kone päästöjen takia päässyt myyntiin ??
Jos autossa ei muuta vikaa niin välireleen vaihto
tai lisäys maksa paljoa ja sen voi korjata !!!!!
Silloin oli suositus vaihteistossa oli pidettävä n. 2 settiä yli ylärajan öljyn määrä !!! asko
HAAPANEN TIMO
22.02.2009 18:10
Mullakin on mielikuva että n.180000mk vaiheilla ne sillon makseli.
MIKKONEN ESA
22.02.2009 19:16
Mulla Ducato Dethleffs 2,5TD -90!Mistä päättelet et akut on menneet yhteen?eikö nuo liene ihan erilliset,starttiakku vasemmalla konehuoneessa ylhäällä ja hupiakku vararenkaan alapuolella alhaalla?ja kuvittelisin et niillä omat laturit!miten lataat akkuja?mie en oo koko talavena käyttäny sähköä sivu seinän pistokkeessa,josta akkujen lataus toimii,vain moottorin lämmittimessä ja kun moottori on lämmin ei liekkihehkutus toimi sillon vaan voi silloin startata heti käymään!ajan autolla pari kolme kertaa viikossa kun on ainut auto!ja akuthan ei oo ikuisia,omastani en tiiä niitten ikää kun auto ostettu käytettynä pari vuotta sitten!
HAAPANEN TIMO
22.02.2009 19:47
Lasse päättelee siitä jännitteen putoamisesta starttauksen yhteydessä. Sitä ei tosiaan pitäisi tapahtua, ja siellä voi nyt olla tosi ohuita johtoja kovan kuorman alla. Selvä vika jossain on.
@timo
HÄMÄLÄINEN MARKKU
22.02.2009 21:16
Dethlefs Globetrotter 89 hinnat olivat:
Vakiovarustein
SD/VD 10 Dieselmoottori 140.000mk
SD/VD 14 Bensiinimoottori 141.600mk
SD/VD 14 Dieselmoottori 149.600mk
SD/VD 14 Turbodieselmoottori 158.600
LD 14 Bensiinimoottori 166.500mk
LD 14 Dieselmoottori 174.500mk
LD 14 Turbodieselmoottori 183.500mk
CP-varustein
SD/VD 10 Dieselmoottori 150.000mk
SD/VD 14 Bensiinimoottori 150.000mk
SD/VD 14 Dieselmoottori 158.000mk
SD/VD 14 Turbodieselmoottori 167.000mk
LD 14 Bensiinimoottori 174.900mk
LD 14 Dieselmoottori 182.900mk
LD 14 Turbodieselmoottori 191.900mk
CP-varusteet:
Trumatic 5002 lämmitin
Talvipaketti
Kattoteline ja tyylitikkaat
Tyylipuskuri
Kääntyvä apumiehen istuin
Kasetti-WC
Kattoluukkujen rullaverhot
220V pistorasia keittiössä
SD on etukeittiö malli pituus 555cm
VD on takakeittiömalli pituus 555cm ja
LD on pitkä etukeittiömalli kiinteällä alasängyllä pituus 660cm
Nämä tiedot ovat Dethleffs '89 esitteestä
HEINONEN LASSE
23.02.2009 08:40
OK, kiitoksia. Entäpä suosituksia pätevästä mutta kohtuu hintaisesta sähköpajasta pääkaupunkiseudun ympäristössä?
PIIRONEN KARI
23.02.2009 16:37
Perttu Muuronen www.suomenvaunuosa.fi Klaukkalassa hoitaa homman.
HÄMÄLÄINEN MARKKU
23.02.2009 18:52
Tuossa autossa hupiakun lataus ajon aikana tapahtuu releen kautta.
Tarkista ennen pajalle menoa, ettei kytkentöjä ole muutettu.
Katso starttiakun jännitettä samalla kun kytket kuormitusta asunto-osaan ilman koneen käynnistystä, esim. valot ja Truma jos jännite putoaa on toden näköisesti releen kärjet hitsautuneet.
Ellei starttiakun jännite tipu sammuta ajovalot ja kytke virat ilman käynnistystä ja uusi edellä mainittu koe.
Jos nyt jännite tippuu on kytkentää modifioitu.
Alkuperäisessä kytkennässä tieto koneen käynnistä tulee laturin merkkivalon johdosta ja se on saatettu muuttaa virtalukkoon.
Jos laturin merkkivalon liitin on huono palaa merkkivalo himmeästi, koska ohjausrele kuormittaa sitä.
Laturi on hansikaslokeron alla hiukan ahtaasti, mutta tulee kyllä pois hiukan taiteilemalla.