Onko uusinta tietoa H.Fordin lahjoista
MANNINEN ESA
18.02.2009 17:55
Onko löytynyt parannusehdotuksia etuveto Ransu -07:n perusvikoihin?
Kerrattakoon ne: 1. diskovalot, 2. jumputus vetolaitteistossa pienillä nopeuksilla (= n. kakkosella hiljalleen ylämäkeen kiihdytettäessä) sekä mahdollisesti vain yksilöllisenä polttoaineen saannissa pientä niiskutusta (EGR vaihdettiin, mutta vika ei poistunut)samoin pienissä nopeuksissa kiihdytettäessä. Edellä mainittuihin ei juuri nyt löytynyt ratkaisua Ransun 25t-huollossa Lahden Automaassa.
KUUSELA TUULA
18.02.2009 21:33
ETTEI SUURIN VIKA OLISI RATIN JA SELKÄNOJAN VÄLISSÄ???????
RUOTOISTENMÄKI PETTERI
19.02.2009 18:43
Jengi jaksaa provota. Nuo viathan siinä on, toivottavasti saadaan kondikseen. Minun autossa on muuten lisäksi tcs:n toiminta heikkoa, valo vilkkuu mutta renkaat suttaa, pitää käyttää vielä huollossa. Muuten ok.
Esallakin kun on noita Dethleffsejä ollut, niin mietin, miten monesti pitää vaihdattaa sisälevyjen pakkasessa kutistuneet kanttimuovit uusiin, nyt teetän homman toisen kerran ja jos vuosia riittää, niin useampia kymmeniä kertoja tulevaisuudessa, jollei muovi ala kestämään pakkasta :)
SUOMINEN TAUNO
19.02.2009 21:13
Eivät tietenkään myyjät muistaneet kertoa, että eurooppalaisen auton uuden mallisarjan ensimmäisen vuoden version ostajana joudut toimimaan tehtaan laatutestaajana.
Laatutestit on näköjään hyvin tehty, koska vuoden 08 Transit tuntuu olevan jo ihan soiva peli.
MANNINEN ESA
21.02.2009 10:21
Tuula, Tuula. Pysypä asiassa. En provosoidu, vaikka sitä kai yritit. Voit lunastaa tämän "hienon" yksilöni ja pistää asiat ortninkiin. Petteri tällaista on myös laiteltu, kuten sulla. Hyvä kuulla, että -08 olisi jo parempi
SORSA ANNE
22.02.2009 22:01
Meillä on Ford v.2007 siinä vilkkuva mittaristo vaihdettiin takuuna vehossa uuteen. Ei ole enää vilkkunut. Vaihtoivat samalla jonkun pakokaasun kierrätysventiilin oli kuulema viallinen. Jonkun verran oli pakkasella ajoittain ajossa nykinyt Näyttäis sekin korjaantuneen.
SIHVOLA MARKUS
22.02.2009 22:55
Hei Anne! Minulla on myös 2007 fordin alustalla oleva kulkine,jossa on vikkuva mittaristo.Omani olen saanut rauhoittumaan ihan puhalluksen lämpöjä säätelemällä.Kiinnostaisikin tietää miten sait markkinoitua vaivan niin,että se meni vaihtoon.Itse olen kerran sitä yrittänyt huonolla menestyksellä.
HYTÖNEN RAIMO
23.02.2009 23:47
Mikä eurooppalainen? Nykyiset Transitit valmistetaan Aasian puoleisessa Turkissa.
SORSA ANNE
26.02.2009 18:37
Mittariston vaihto hoitu Vehossa kivuttomasti kun kerroin että pimeessä on ikävä ajaa kun ei näe nopeusmittaria. Se riitti ne pisti mittariston tilaukseen. Vaihdon jälkeen valittelivat että matkamittari on nollilla. Vehossa palvelu pelaa !
MANNINEN ESA
03.03.2009 23:22
Anne, hyvä, pyydän (kun vielä hengissä ollaan ja auto ei ole mennyt kaupaksi) kertoisitko missä päin Suomea on tuo VIISAS VEHO. Käyn heti teetättämässä vastaavan homman. Jos onnistun, olet saava provikat. Kiitän etukäteen.
MANNINEN ESA
06.03.2009 15:55
Haloo, onko Anne reissussa. Vielä ei ainakaan ole ollut 1.4.
Nimim. "vastausta odotellen"
SORSA ANNE
06.03.2009 19:06
Hei fordin omistajat . Minä ainakin sain hyvää palvelua Helsinki Pitäjänmäen Vehosta. Yhtä asiaa ei hekään tiennyt olisko täällä tietoo sellasesta osasta jonka löysin istuin ryhmän alta siinä luki ford ja oli valettu alumiinistä suorakaiteen muotoinen alumiini palikka . Hinnan myyjä löysi osassa olevan numeron perusteella se oli noin 100 euroo totes ettei kannata heittää pois.
MARTTILA RAIMO
06.03.2009 19:47
Onkohan eri huolto-/takuupisteissä eri näkemys vika-asioista kuin maksavalla asiakkaalla? Seinäjoen ja Tampereen pisteissä nimenomaan painotettiin, että vilkkuva mittaristo ei ole vika, vaan "ominaisuus" ja siten ei kuulu mm. takuun piiriin.
No, tavallisena, maksavana asikkaana on pakko todeta, että sehän on valmistus-/suunniteluvirhe, joka ehdottomasti on valmistajan/myyjän vastuukysymys. En hyvällä tahdollakaan voi mieltää, että selvä virhe voisi olla "ominaisuus". Silloin asiakas voi tehdä johtopäätöksen vaihtaa automerkkiä...
Ajoturvallisuuden kannalta vika on oleellisen tärkeä, koska vilkkuva mittaristo häiritsee nimenomaan pimeällä ajoa ja jos vilkkuminen ei ole "päällä", silloin mittariston valaistus on niin heikko, ettei käytännössä pysty lukemaan mittariston arvoja, jolloin taas ollaan liikenneturvallisuuden kannalta ongelma-alueella.
Omalta osaltani jo useampaan kertaan asian esilleottaneena merkkiliikkeissä, toivoisin Fordin edustajien suoraselkäisyyttä järkimarkkinoinnissa/jälkimarkkinoinnissa. Ehkä asia alkaisia purkautua jonkun Fordin edustajan kannanotolla tällä keskustelupalstalla. koska uskon teidän olevan sen verran kiinnostuneita karavaanareiden käsityksistä omista tuotteistanne.
Olisi hienoa saada jonkinlaisia kannaottoja joko julkisesti Fordin matkailuautoilijoiden tiedoksi tänne keskustelupasltalle. Myös olen tavoitettavissa muillakin tavoilla, yhteystiedot löytyy mm. edellämainituista huoltopisteistä.
Tämä siis koski pelkästään Fordin osuutta tällä kertaa. Asunto-osan asiat ovat vielä aivan luku erikseen.
LAINE RISTO
07.03.2009 07:54
moikka
minulla muös on vilkkuva mittaristo Ford Carado 2008 ja täytyy
sanoa että kyllä se ottaa päähän pimeällä ajettaessa.
kävin huollossa (Automaa helsinki konala)kertomassa mikä on vikana autossa,kaveri totesi nooh,noi matkailuautot on ihan oma luku sinänsä ja ne on niin korkeita ettei me voida huoltaa niitä.Kysyn minne kannattaisi mennä,nooh,mene vaikka Automaa-herttoniemeen,,,katsoin netistä en löytänyt sieltä(Automaa-herttoniemestä)Ford-huoltoa?tarina jatkuu,menin Automaa-vantaa-Airporttiin,kerroin viat ja kaveri sanoi,tuo auto ensi tiistaina niin katsotaan,toin ja soitin keskiviikkona että löytyykö vikaa(CD-ei toimi kylmänä ja mittarivalot vilkkuu kun ajettu noin tunti/kaks)kaveri totes ettei vilkkuvista mittareista ole jääny logi merkintää ja CD vaihdetaan,,,no okay koska,siihen menee noin 3pv tai 3viikkoa.
No kolmen viikon kuluttua men käymään ja kysyin onko soitin tullut,,kaveri katsoo(tietokonetta ja sanoo)no tuota se tilaus on hävinny jonnekki?ja täytyy ottaa se soitin irti autosta että saadaan numerot ja voidaan tehdä uusi tilaus.(ai-jaa)noh voitteko katsoa niitä mittarivaloja taas uudestaan,joo kyllä me katotaan(odottelin 1.20minuuttia ja tulos oli,tilataan uusi CD soitn ja mittaristo ja soitetaan kun ne on tullu,,,sanoin että soitan taas kolmenviikonkuluttua jos TE ette ole soittanu.
NYT sitä odotellaan.PS,olisi mukava lukea muiden käynneistä huoltoliikkeissä ja niin sanotusta ASIAKASPALVELUSTA!!!!!!
T:Risto
POHJANTÄHTI JORMA
07.03.2009 15:14
Alumiinipalikka on tarkoitettu tunkin alle :)
MARTTILA RAIMO
08.03.2009 14:11
Lisays edelliseen viestiini...
Toinen asia, joka jai takuuhuollossa vaivaamaan. Takuuhuollon antamien tietojen mukaan, Ford-matkailuauton takuu (2 vuotta) ALKAA SIITA, KUN AUTO ON LAHTENYT TEHTAALTA, eika siita, kun asiakas on ostanut auton. Siis, jos alusta on lahetnyt tehtaalta vaikkapa 1.1.2008 asunto-osan valmistajalle ja sielta valmistuttuaan siirtyy lopulliselle asiakkaalle 1.9.2008, talloin Ford-alustan takuuta on jaljella 1 vuosi ja 3 kk. Siis 9 kk takuuaikaa on tuon systeemin johdosta pois lopulliselta asiakkaalta, vaikka auto onkin tulirerauusi.
Esimerkiksi Fiateissa takuu alkaa alustan ja asunto=osan osalta ostohetkesta alkaen.
Tahankin olisi hyva saada myyjien ja valmistajien kommentteja.
Haluan kaikesta huolimatta huomauttaa, etta kommenttini haluan esittaa ehdottoman rakentavassa mielessa.
KNAAPI JUHA
08.03.2009 14:23
Selväähän on, ettei takuu voi olla kertomallasi tavalla rajoitettu. Mielenkiintoista olisi tietää kenen ja mitenkä vastuullisessa asemassa olevan henkilön on kerrottu noin sanoneen. Yksi hyväksitunnetu keino on pyytä kirjallinen kannanotto. Yleensä siinä vaiheessa kun asia pannaan paperille ja varustetaan kirjoittajan nimellä siellä Ford-liikkeessä myöskin mietitään, mitä sanotaan.
Kuten monasti on täälläkin kerrottu, on toinen asia myyjän myönämä takuu ja kokonaan toinen asia myyjän vastuu irtaimen kaupassa esineen virheestä. Se asia taas on lakisääteinen, eikä myyjän myöntämä.
Vielä muistutan, että vastuu kaupasta on aina poikkeuksetta ostajan ja myyjän välinen asia, vaikka sitten maahantuoja niitä virheitä korjailisikin.
PALIN MATTI
08.03.2009 17:15
Ja taas tämä sama jauhanta.
Tehtaan myöntämä takuu alkaa siitä, kun tehdas luovuttaa auton ostajalleen, eli tässä tapauksessa korinvalmistajalle. Maahantuojan tai myyjän antama takuu alkaa siitä, kun auto luovutetaan loppukäyttäjälle, eli liikkeen asiakkaalle. Hankintasopimuksen allekirjoituksella asiakas hyväksyy nämä asiat.
Pitää myös muistaa, että takuu on sellainen myyvän osapuolen myöntämä VAPAAEHTOINEN turva asiakkaalle. Ainoa laki, joka suojaa loppukäyttäjää on tuotevastuulaki, joka ohittaa juridisesti kaikenlaiset takuut.
Laita hakuriin "takuu", niin löytyy vähintään 481 kirjoitusta ja kommenttia tästä aiheesta. Siitä vain sitten selailemaan...
MANNINEN ESA
10.03.2009 19:00
Kiitos, Anne, osoitteesta. Sinnepä aikaa varaamaan. Kerron, jos onnistuin.
MANNINEN ESA
10.03.2009 19:08
Raimo, takuuasiasi ei ole Ford-miesten kohdalla uusi. Klikkaa
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/matkailuautot/?E26555M=31&x26555=1780254
Matti puhuu asiaa.
LEHTONEN TIMO
11.03.2009 17:00
Kolmas auto menossa jonka Saksasta olen tuonnut. Alustana on ollut Fiat ja Ford. Tällähetkellä Ford. Kaikki kolme ovat olleet takuukorjauksissa. Nykyiseen (Ford alustainen)ilmaantui ohjaustehostimen paluuputkeen reikä mistä nesteet valuivat ulos. Auto on luovutettu koritehtaalle marraskuu 2006. Auto on luovutettu ensimmäiselle omistajalle toukokuussa 2007. Otin yhteyttä valtuutettuun Ford korjaamoon helmikuussa 2009, missä asia hoidettiin takuuna nopeasti. Takuu alkaa siitä kuin on ensirekisteröinti suoritettu eikä kun auto on luovutettu tehtaalta.
Sinun näkemyksen mukaan kaikki uudet autot jotka ovat liikkeessä myytävänä on jo takuuaika menossa.
PALIN MATTI
11.03.2009 17:47
Ei vaan maahantuojan tai myyjän myöntämä takuu alkaa auton käyttöönottopäivästä.
Lue edellinen viestini kokonaan.