- Etusivu »
- Etuteltan puheet »
- Matkailuautot »
- Positiivista juttua: Fordin alustalla Hobby 555 , ja juttua Fiiusta...
Positiivista juttua: Fordin alustalla Hobby 555 , ja juttua Fiiusta...
Moikka nettiriippuvaiset toverit! Olette varmaan todenneet, että meikäläiset tarttuvat kynään silloin kun on kärsitty vääryyttä tai saatu epäkelpo vehje alle, tai huolto kusettaa. Hyvä että vääryyksistä ja vioista informoidaan, mutta olisi hyvä kun ei oltaisi hiljaa kun menee piirongilla hyvin ja parivuodepetikin on parempi kuin kotivuode, jossa työelämä valvottaa. (Emännän kanssa ajetaan pitäjänrajan yli ja piirongin vuode nukuttaa aamuun asti) Kirjoitin kesällä huonosta kohtelusta uuden auton tiimoilta. Asia on korjattu ja pyydän anteeksi stressaantuneelta huoltomieheltä. Lisäakku on pelittänyt. Luin näiltä palstoilta arvioita ja kokemuksia liittyen Fordin kopalla olevaan Hobby 550 autoon. Ekaksi tuli mieleen, että paskaa tuli ostettua. Fordi ei ole auto, ei ainakaan asuntoauton alusta. Muoviosat halkee ja... Maahantuoja on paska... Ajan vaimon kanssa työasioita pakoon, ajamme muutenkin piirongilla yli 20 tuhatta vuodessa. Olemme tottuneet vapaa-ajan asuntomme ahtauteen ja yövymme parisataa yötä vuodessa, kesät talvet. On opittu kikkoja ja laitteen ei tarvitse olla viimeisen päälle talvivarusteltu. Vertaan nykyistä menopeliä edelliseen. Alusta oli ducaton pienin, 11 ja kone 2 litrainen. Ajoimme mamman kanssa 3 vuodessa 75 tuh. Ei vikoja, ainoastaan huohottimen lämmitys meni rikki ja konehuone oli öljyn peitossa viimeisenä talvena. Olen lukenut, lähinnä takavuosien fiiun vaihteisto-ongelmista. En itseäni halua kehua, mutta joko kestää tai ei, se on ajotavasta kiinni. Olen ajanut jos jonkin merkkistä autoa yli miljoona km. Kaikki on kestäneet Ladasta Opeliin, nyt Fiatista Fordiin. Vaihteet saa rikki, alustan saa rikki. (Vaimostakin pääsee eroon, vaikkapa huonolla käytöksellä.) Nyt asiaan. Fordi on auto. Äkkinäinen kytkin hoituu ajamalla 10 tuhatta. Suurin muutos tapahtuu korvien välissä, eli tottuu ja painaa kaasua... Fiiun verrattuna moottorin lämpö nousee nopeammin ja ohjaamossa on mukavan lämmintä puolta äkimpää. Uudet fordin moottorit vetää hyvin 1800 rpm lähtien ja vakinopeus juttu on niin hyvä, että pelkää nukahtavansa 300 km reissulla. Meidän piironki on aina ollut alle 6 metrinen. On tarkkaan harkittu ja ns. ahtauteen tottuu. Puoli metriä lisää tuottaisi ongelmia. On nukuttu keskellä kaupunkia parkkiruudussa. On sovittu laivan ruumaan, ja mikä parasta: mamman selän takana turvallista nukkua (vaikka ajatukset voi olla senjoriitassa...) Fordin alustalla istun langattomassa netisssä. Kopan päällä on Huhtalon matin mainio peite. Kopassa lämpöä 18.7 ja parivuoteen kohdalla 20. Odotan mammaa ja toivotan teille nettiriippuvaisille hyvää kevään alkua ja lamasta riippumatonta, (mamman selän takana oloa)
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.