Kuule Liimis!
KNAAPI JUHA
30.01.2009 19:30
Jostain aiemmin sain käsityksen, että sulla on ollut joskus muinaisuudessa kaksikin matkailuautoa Ivecon alustalla.
Kehuitkin, tikapuita oli tukevasti ja jotain muutakin posetiivista.
Mulla kun on ollut käsitys, että ko. vermeet ovat jotenkin sukua näille Viateille. Italialaisia ainakin. Miten on, harvinaisiako ovat Suomessa. Mitä itse olet pitänyt moisistä. Ovatko vain isoja integroituja? Olisiko potentiaalia ihan kansan miehillekin?
Nyt kun keskustelun laineet lakkapäät ovat jotenkin kuihtuneet pois niin voisitko näpytellä jotain kuvauksia ja kokemuksia arv. karavaanariväestön tietoon. Kiinnostaisi ainakin Juhaa.
LIIMATAINEN HANNU
30.01.2009 20:13
No kiinnostuneelle Juhalle jottain! Siis minulla ollut kolmekin Iveco-alustaista m-autoa, kaksi Mobilvettaa, toinen puoli-integroitu toinen alkoviauto. Alustassa ei ongelmia, hyvin pelittivät. Kolmas oli Detleffi, se globerotteri XXL, alkovi ja jumalattoman iso. Liian iso, näin jälkiviisaana.
Net Ivecothan ovat termillä 'kevytkuorma-autoja', tikapuurunko, ihan toistamuuta kuin viiatin tai AL-KOnkin rungot. Eivät notku eivätkä kitise. Koneet olivat lie ne Sofimin 2,8 litraiset, siinä pefletissä juuri ja juuri jaksoi kuljettaa. Siis minulla vain posetiiviset kokemukset Iveco-alustoista. Plussaa vielä paripyörät ja takaveto, eipä jäänyt sutimaan missään,ei kesällä ei talvella. Että sellaista!
Nykyiset Ivecot jo tehokkaampia, 3litran koneet ja 170 hv tehoa. Ei pahaa sanottavaa Ivecosta.
NYYSSÖNEN KAJ
30.01.2009 21:11
On se Limis viisas miies!
keskimoottorikaj
KNAAPI JUHA
30.01.2009 21:37
Minäpä olen näitä tutkaillut viime tuntina noista eri hakureista. Kovin tuntuvat olevan isoja Giottit, Mobilvettat ja muutkin. No, kuorma-autoja kun ovat niin eihän niistä mitään pieniä varmaan tehdäkään. Tuo linja-autokaj tuolla hevostelee, mutta eihän me niistä! Minulla on pakkomielle tuonne 6 metrin luokkaan ja vaimokin katselee kauhulla jo Sprinteriäkin.
Taidanpa jatkaa äimistelyjäni tuolla van ja Ford -kokoluokassa.
Kiitos!
LIIMATAINEN HANNU
31.01.2009 08:41
No tutkailepa sellaista vermettä kuin Byrstnerin Prismo, van-luokkaa, Ford-alusta, 140hv paripyörät ja takaveto. Mielenkiintoinen peli, luokassaan. Vetokykyä paljon, muistaakseni 2000kg, voi vaikka vaunun perään laittaa. Yleensä ne van-luokan Ford vermeet ovat niitä etuvetopelejä.
Itse jos nyt m-auton hankkisin niin ehkä sen Byrstnerin uuden Viseon, hinta/laatusuhde vaikuttaa hyvältä. Mutta onhan noita vehjeksiä, jokaiselle oman maun mukkaan.
KNAAPI JUHA
31.01.2009 11:43
Jumankauta Hannes!
Pitäisikös semmoiseen paripyöräiseen vehkeeseen ostaa peräti 6kpl
nastarenkaita? Aiheuttaa ajatuskin hengenahdistusta itaralle miehelle. Jotenkin olen kuvitellut, että etuveto ei olisi paha, ellei täytä takatallia ihan kokonaan painavalla kamalla, polkupyörillä, grilleillä, puutarhakalustolla, Larssen-koreilla yms.
LIIMATAINEN HANNU
31.01.2009 14:11
No mutta Juha, eihän se köyhää koskisi! Net pyörien ostot! Ja tosiaan olisihan sitten kantavuutta, etennii Larsen korien lastaukseen! Muitten kamojen lisäksi!
AHONEN AULIS
31.01.2009 15:41
Paripyörä autoon riittää 4 talvipyörää.Rahaa jää enemmin siihen Larseenin ostoon.Terv:AA.
TUOMI JYRKI
01.02.2009 19:35
Hannuhan tarkkaan laskee sen kulkimen kantavuuden. Tavaraa = Larsenia pitää kyytiin saada riittävästi. Jos kuormaa = Larsenia sattuu liikaa takatalliin, kuormaa pitää keventää eli saattaa kestää muutaman päivän.
Ja samaa mieltä kai Kaj'n kanssa: Liimis on viisas mies (tämä ihan vain Liimikselle kohteliaisuutena, että suhteet säilyy).
PULKKI MARTTI
01.02.2009 19:47
Vaan voihan siihen paripyöräasiaan ottaa pohjanmaanmiehen näkökannan joka muistaakseni meni näin:Soon niin jotta kun on auto paripyörillä ei koko kööri tierä milloon maman kans muhinoirahan.
LIIMATAINEN HANNU
01.02.2009 20:50
No poijaathan ovat intoutunneet kommentoimaan oikein urakalla. Juhalle, kyllä net kuusi rengasta halavemmaksi tulee kuin jädä kiinni pieneenkin kinkareeseen ja hinuria siihen hälyttämmään.
Muille kamraateille, ihan oikeassa olette, viisas mieshän mie, ainakin omasta mielestäni. Vaimo ei ihan aina ole sammaa mieltä! Miksiköhän?
Ja kantavuutta nimenommaan sen Larsenin vuoksi, muutama sata litraa sitä pittää olla perätallissa, siltä varalta että lajikumppaneita tapaa reissussa!
KNAAPI JUHA
01.02.2009 21:08
Pitäis ja tarttis tavata joskus takatallisi äärellä. Meillä taitaa kyllä olla tuo kvantitatiivinen kulutus sitten vähän eri luokkaa.
Minä kun jouluksi sain tervehdyksenä pullon Larsseenia. Kaksi kertaa kerkesin maistaa lasillisen ja jo joulupäivänä vävykokelas tarvitsi välttämättä lääkettä uhkaavaan vilustumissairauteen, jonka väitti voivan torjunnan puutteessa vaikka tarttuvan. Lopun veti maiskutellen ja minä jäin paitsi.
Mikä pahinta, olin itse sen jälkeen kaksi viikkoa kauheassa räkätaudissa.
Voisi ottaa jotain opiksikin, niin mitähän?
KNAAPI JUHA
01.02.2009 21:11
Oho, tarkemmin ajatellen taisi mennä ihan hiukkasen ohitse matkailuautoilun otsikon. Lieventävänä asianhaarana tahdon kuitenkin mainita, että jutussa oli kertaalleen mainittu takatalli. Niitähän ei juurikaan ole muissa kuin matkailuautoissa.
Anteeksi ny kumminkin.
LIIMATAINEN HANNU
01.02.2009 21:12
Ennakkolääkintä, ennakkolääkintä, äärimmäisen tärkeää!
Ja kvalitatiivinen harkinta parempi kuin kvantitatiivinen kurpsiminen! Siis Larsen juomaksi!
NYYSSÖNEN KAJ
02.02.2009 12:20
Macieira "Five Star"
Royal Brandy
9,60€ 3/4 L pullo