Iveco 60C

ITKONEN HEIKKI 20.01.2009 00:27

Keskusteluissa pyörii vähän väliä Fiatit, Mersut, Rellut, sekä Fordit, mutta iso Fiiu, l. Iveco loistaa poissa-olollaan. Meillä Rellu-alustainen integroitu on vaihtumassa integroituun Ivecoon, ehkä. Mitäs ollaan mieltä Ivecosta? Relluhan on toiminut, kuin unelma, nämä ekat 35000 km. Etuvetohan ei ole mikään vika, vaan ominaisuus. Totuus vaan on, että matkailu-autoihin eivät sovi nuo vetävät etupyörät. Kaksi aikaisempaa matkailuautoamme olivat Mersuja. Ovat olleet yhtä luotettavia, kuin nykyinen Rellukin, mutta niillä ei vaan jäänyt hieromaan risteyksiin, tai kesäisin kosteille nurmikoille. Rellussa, kuten Mersussakin tuo tekniikkakin toimi, kuin Sveitsiläinen kello, mutta Ivecosta, ehkä ton Fiatin kautta, on muodostunut melko ennakkoluuloinen vaikutelma. Mielessäni yhdistän merkkiin kaikenlaisia sähkövikoja, vaihteisto-, sekä vetopuolen vikoja, mutta kaikki on vaan omaa mielikuvaa. Kuitenkin kaikki huippumerkit, kuten esim. Concorde, sekä Carthago, käyttävät sekä Fiattia, että Ivecoa alustoinaan. Olettaisi näittenkin merkkien kuitenkin välittävän alustoistaan jo imagonsakin takia. Vaan kertokaatten, kutka kokemusta omaavat, miten se Iveco ihan oikeesti toimii ja pelittää!?

KOTILAINEN ISMO 20.01.2009 06:27

60c18 alusta, 3ltr kone, ajettu reilut 38000km huhtikuusta 2007. Pajalla käyty yksi ylimääräinen reissu. Pakoputken ensimmäinen pönttö meni poikki noin 20000 kilometrin jälkeen. Vaihdettiin tietysti takuuseen. Hintaa olisi ollut 4600 euroa. Se pönttö sisältää noenpolttolaitteiston. Uusittu pönttö on rakenteeltaan erilainen, eikä rikkoutumisvaaraa samasta paikasta enää ole. Agile robottivaihteisto on toiminut moitteetta. Auton huoltoväli on 40000 km tai vuosi, eli minä käytän autoa huolloissa kerran vuodessa. Toistaiseksi Ivecosta ei ole pahaa sanottavaa. Alusta on 6000 kg painavaan autoon sopivan jämäkkä. Takana olevat ilmajouset tekevät autosta miellyttävän ajaa riippumatta kuormasta. Moottorissa on tehoa tarpeeksi. Keskikulutus alkaa painua alle 14 litran sataselle.

LIIMATAINEN HANNU 20.01.2009 10:07

Itselläni ollut kolmee Iveco-alustaista m-autoa, ei ollut ongelmia sen alustan kanssa. Painii sarjaa ylempänä kuin ne Fiatit, eli on kevytkuorma-auto se Iveco, tikapuurungolla! Takaveto paripyörillä.

JUUTINEN ANTTI 20.01.2009 12:50

Hei!

"Iveco 60C" loistaa poissaolollaan varmaan harvalukuisuuden vuoksi. Matkailuautojen volyymimallit kun tehdään muille alustoille. Olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon uuteen Ivecoon. Ylivoimaisesti paras matkailuauto, joka minulla on ollut. Edelliset järjestyksessä: Iveco, Mersu, Fiat, Transit, Transit ja tuo Iveco 60C18. Tuo viimeisin Transit 07 takavetoalustalla on edelleen meillä käytössä, mökkiauto siinäkin päällä, kuten Ivecossakin. Kovin vanhoja autoja ei kannata näihin uusiin vertailla, kun kaikkien merkkien ominaisuuden kehittyvät. Tuo uusi Iveco on minun makuuni paras. Mukava, tukeva olematta kova. Reilu vuosi takana, pian 50tkm. Yksi huolto tehtynä, ei tule mieleen, että olis rikki ollut...jaa, vas ikkunan sähköhissi laitettiin huollossa kuntoon. En kysynyt mikä oli, ehkä sulake. Eipä tuossa Transitissakaan sen kummemmin ole vielä vikoja ollut, mutta ei pärjää millään ominaisuudella Ivecolle. Eihän ne kyllä ole ihan samanhintaisiakaan, joten eivät ole muuten juuri toistensa kilpailijoita, kuin takavedon osalta.

Antti

HAAPANEN TIMO 20.01.2009 16:57

Mulla on ollut kaksi Ivecoa, toinen 4 tonnin, ja toinen 5 tonnin kokonaispainolla. Onhan siinä eroa tehdäänkö auto ikäänkuin henkilöautotekniikalla vaiko kuorma-autotekniikalla. Hyviä vehkeitä. Vain vähän hitaita ja turhan isoja olivat meille, kaksin kuljetaan.

ITKONEN HEIKKI 20.01.2009 22:44

Mikä mahtaa olla ero alustailla 60C18 ja 60C17? Voiskohan se olla vuosimalli, eli toi suurempi loppunumeroltaan olisi uudempaa kehitelmää, mutta vastaava? Ivecohan muuttui malleiltaan jonkinverran vuonna 2007. Molemmat ainakin on samassa 6.tn. painoluokassa.

JUUTINEN ANTTI 20.01.2009 23:18

Iveco 60C18 on kokonaan uusi malli. Analogisia mallimerkintöjä Iveco on käyttänyt jo kauan. Ensimmäinen numero viittaa kokonaismassaan, jälkimmäinen moottorin tehoon. Moottori on uusi, mutta myös muutoin Iveco uudistui vuodelle 2007. Käytännön kokemus: hiljaisempi ja mukavampi. Merkintä "18" viittaa kuitenkin moottorin tehoon, likiarvo 180 hv. Antti

ITKONEN HEIKKI 21.01.2009 16:11

Porin Iveco-huollossa sanottiin, että 3.litrainen kone uuden mallin nokalla on sama, kuin edellisessä mallissakin oli. Tehon lisäys on siten hoidettu lastuttamalla.

JUUTINEN ANTTI 21.01.2009 20:56

Jep. Niin se varmasti onkin. Se 166hv versio oli jo kolmelitrainen ja sitä edellinen oli 2.8.

PATOJA PEKKA 29.06.2009 16:12

Concorde Iveco 65C 18 ja 7200 kg. Pelittänyt hyvin. Takuuseen vaihdettiin ohjaustehostimen tiiviste 15.000 Km:ssa. Saksassa atk-ohjelmoinnilla noin 20% teholisäys antoi mainiosti lisäpuhtia hiukan rouheamman käyntiäänen lisäksi.

NYYSSÖNEN KAJ 29.06.2009 18:14

Ammatti kulkimen alustat on tehty käyttöä varten. Omani Volvo linja-auto alustainen matkailuauto on kerännyt mittariia 1,77 Mkm, auto on keskimoottorinen kuten formula I autotkin;-)

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.