Ransitin tartti
SYLANDER PEKKA I
30.12.2008 06:53
Oltii jouluna lapissa 07 mallilla ransitilla seuraavana päivänä piti lähteä leville pakkasta 15 ransitti ei inahtanutkaan arvelin vikaa ja laitoin puhaltajan tarttia kohti soitin viellä foortille kysyi voisko tartti olla jäässä eipä tiedetty mutta arvelivat mahdollisesti minä olin melko varma oli käynnyt volkkari pakussa sama juttu noin tunnin kuluttua auto käynnistyi siis lumitöly tekee sen ja jäätää tartin Älkää jääkö sähköttömään paikkaan yöksi talvella se siitä avonaisesta ransitin konehuoneesta.
SUOMINEN TAUNO
30.12.2008 08:40
Kiitoksia varoituksesta. Konehuone on todellakin varsin avonainen alapuolelta. Laitoin heti pohjalevyn, jonka pitäisi hiukan auttaa.
MANNINEN ESA
30.12.2008 13:43
pohjalevy ... valmis osa vai oma tekemä?
SUOMINEN TAUNO
30.12.2008 15:29
Olen laittanut Hoversportin levyn. Se sopii ainakin etuvetoiseen hyvin. Korjaamolla asennutin, maksoi 40 €. Tuo Hoversportin levy rahteineen maksoi noin 60 €.
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/tarvikkeet/?E26558M=9&x26558=37128662
SUOMINEN TAUNO
30.12.2008 15:30
Tuo levyn hinta tuli vähän alakanttiin, pitää tietenkin olla 160 € rahteineen.
MANNINEN ESA
30.12.2008 20:39
kiitos avusta, täytyy ehtottomasti tarttua syöttiin
NISKANEN JOUNI
03.01.2009 16:01
Eihän tuo voi olla mikään Transitin ominaisuus. Itsellä Ford 2,2 TDCi vm.2007) käynyt nyt parikertaa viikon aikana. Toisella kertaa aamulla pakkasta 9 astetta. Auto ei pihahdakaan ja näyttöön tulee teksti "Engine malfunction". Sitten kun lyö pariksi tunniksi lohkoon, niin jo lähtee kuin palmun alta.
Virta-avanta käännettäessä rele tuntuu naksuvan, mutta startti ei pyörähdäkään. Eli se on joko jäässä tai jokin automatiikka estää sitä starttaamasta jonkin muun osan ollessa pakkasesta "kipeänä"!
Eli mihinkään ei näinollen uskalla lähteä jos on edes teoriassa mahdollista, että lämpötila laskee -5 asteen alapuolelle. Ei näin voi olla 2000 -luvun autossa, vaikka ilman pohjalevyä onkin.
PITKÄAHO JUKKA
03.01.2009 19:03
pitihän minunkin kokeilla transua käyntiin kun tuota pakkasta on 15:sta astetta, lähti kuin palmun alta vaikkei mitään lämmitystä ja seisonut pari viikkoa.Eipä voi moittia.
NISKANEN JOUNI
03.01.2009 19:53
Jos saa kysyä, niin mikä mylly autossa on ja mitä vuosimallia?
PITKÄAHO JUKKA
03.01.2009 21:06
SAASTAMOINEN SIMO
03.01.2009 22:12
Se vikapa saattaa olla laturissa. Eli siellä ei olekkaan startti jäässä, vaan laturi. Itsellä Ducato -07, jossa käsittääkseni samainen moottori. Auto seisoi vajaan viikoon, silloin oli vielä yöt plussan puolella ja vettä satoi. Kun sitten ennen joulua tuli ensimmäiset pakkaset ja menin autoa käynnistämään, alkoi ongelmat. Alkuun luulin että on auto purkanut akun viikossa.
Mutta kun avainta käänsi, alkoi starttikin konetta pyörittää. No kone lähti käyntiin ja laturinhihna vinkui kuin viimeistä päivää. Ja koneestä tuli käryä, mikä ei kuulunut asiaan. No sitten syttyikin latausvalo.
Deltan diagnoosi oli, että laturi jäässä. Suomessa latureita ei ole, joten auto seissyt Deltalla jo kolmatta viikkoa. Jonkinlainen parannus tähän ongelmaan kuulemma tulossa, ettei tuo laturi pääsisi jäätymään. Viime talvena meni kanssa laturi, liekkö vika ollut silloin sama.
SYLANDER PEKKA
04.01.2009 09:38
Joo kyllähän virtaa on kun ohjaus valot näyttää autossa ja vaunussa täyttä ei lämmittämällä virtaatule ajon aikana pitäisi näkyä latausvalot varsin kun on ajettu yli 900km,
LEHTONEN TIMO
04.01.2009 11:33
kävin kokeilemassa eilen käyntiinlähtöä, pakkasta oli -16.5.
Ei pienintäkään ongelmaa, hyvin käynnistyi. kone 2,4 TDci 140 hv
NISKANEN JOUNI
04.01.2009 12:24
Nyt tosin ei ole mykkänä, vaan pyörittää starttia. Ehkä hieman vaivaloisesti, ikäänkuin jokin hihna jonkinverran luistaisi. Moottori ei kuitenkaan käynnisty. Kohta varmaan taas piuhan päästä starttaa.
NISKANEN JOUNI
07.01.2009 16:13
Maanantai-aamuna käynnistyi kivuttomasti -16,8 asteen pakkasessa ja tänään iltapäivällä -14 asteen pakkasessa, joten toivon kyseessä olleen tilapäisen häikän.
Olisko auto seisonut autoliikkeen pihassa turhan pitkään, jolloin starttiin tms. oli kertynyt kosteutta, joka pakeni pitkän ajomatkan aikana.
Mene ja tiedä!